پارتیشن شیشه ای چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای همراه با تصویر

مزایا و معایب پارتیشن شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای یا (پانل های پارتیشن شیشه ای) از جنس شیشه هستند که از کیفیت بالایی برخوردارند. اما تحمل بار راندارند (به این معنی که برای تحمل چیزی جز وزن خود ساخته نشده اند). از پارتیشن‌های شیشه ای برای تقسیم بندی فضا استفاده می شود. در عین حال نور و روشنایی را حفظ و باعث ایجاد دید نسبت به فضای بیرون می شود. ایجاد فضای کاری کافی و در عین حال تفکیک شده، همواره یکی از دغدغه‌ها‌ی اصلی مدیران بوده است. امروزه مقرون به صرفه‌ترین و آسان‌ترین راهکار این مساله، پارتیشن بندی فضای کاری است.

پارتیشن اداری شیشه‌ای، محبوب‌ترین نوع پارتیشن اداری در بین مدیران است که فضایی مدرن‌تر، زیباتر و با کارایی به مراتب بیشتر نسبت به پارتیشن‌های چوبی، امی دی اف(MDF) و آلومینیومی ایجاد می‌کند.

البته این‌ها بخشی از مزایای پارتیشن شیشه‌ای هستند. مرانتی در این مقاله شرکت مبلمان اداری به بررسی کامل مزایای این نوع پارتیشن می‌پردازد.

مزایای پارتیشن شیشه ای

از جمله مزیت هایی که استفاده از پارتیشن های شیشه ای به همراه دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-بهره بردن از نور طبیعی

کمبود نور طبیعی در محیط کار، همواره یکی از مواردی است که باعث خستگی و افت انرژی کارمندان می‌شود. با نصب پارتیشن شیشه ای  می‌توان از نور طبیعی خورشید نهایت استفاده را در محیط کار برد.

پارتیشن اداری شیشه ای

حتما بخوانید: استفاده از پارتیشن با شیشه های رنگی در محیط های اداری

۲- صرفه جویی در مصرف انرژی

همانطور که گفتیم، پارتیشن‌های شیشه ای برخلاف پارتیشن‌های ام‌ دی‌ اف یا آلومینیومی، نیاز شما را به استفاده از نور مصنوعی و نصب روشنایی‌های زیاد تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهند؛ که این موضوع در درازمدت باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز خواهد شد.

۳-مقرون به صرفه بودن

در حال حاضر در میان همۀ جداکننده‌های فضا، پارتیشن‌های شیشه‌ای و به‌خصوص پارتیشن تک جداره شیشه ای ارزانترین نوع پارتیشن است. شما با نصب این مدل پارتیشن، می‌توانید با کمترین هزینه فضای کاری خود را به دلخواه تفکیک و جداسازی کنید.

۴-هزینه‌ی اجرای پایین

در مقایسه با نصب دیوارهای ثابت، پارتیشن های شیشه ای هزینه‌ی اجرای بسیار پایین‌تری دارند. بنابراین شما هرموقع قصد تغییرات ساختاری در محیط کار خود را داشته باشید، با صرف هزینه‌ای اندک می‌توانید چیدمان جدیدی داشته باشید.

۵-عایق صوتی

پارتیشن شیشه ای می توانند به عنوان عایق صوتی عمل کنند و محیط آرام‌تری را برای کارمندان فراهم سازند.

البته میزان عایق صوتی بودن (آکوستیک بودن) پارتیشن دوجداره بسیار بیشتر از پارتیشن تک‌جداره است.

پارتیشن شیشه ای آکوستیک

۶-مدرن سازی فضا

امروزه پارتیشن‌های شیشه‌ای اداری مدرن‌ترین و شکیل‌ترین جداکننده‌ی فضا هستند. شما با نصب پارتیشن تک جداره یا دوجداره شیشه ای در عین استفاده‌ی بهینه از فضا، محیطی گسترده‌تر و یکدست برای کارمندان خود فراهم کرده اید.

امکان درج لوگو، حکاکی روی شیشه و طرح‌دار کردن شیشه باعث می‌شوند شما بتوانید به زیبایی بصری محیط کاری خود افزوده و جلوه‌ای متمایز به آن بدهید.

پارتیشن شیشه ای تکجداره

۷-انعطاف پذیری در فضاهای کاری

پارتیشن شیشه‌ای بیشترین انعطاف‌پذیری را در بهره‌وری از فضا و تعامل پرسنل با هم ایجاد می‌کند. این مدل پارتیشن علاوه بر سبکی، وضوح دید بالایی نسبت به عملکرد کارکنان در فضاهای کاری ایجاد می کند.

حتما بخوانید: پارتیشن فریم دار بهتر است یا پارتیشن فریم لس؟

۸-طول عمر بالا

پارتیشن‌های شیشه‌ای تکجداره و دوجداره، در صورت مراقبت و نگهداری صحیح، طول عمر بالایی داشته و شما تنها با صرف یکبار هزینه‌ی نه چندان بالا، می‌توانید به صورت طولانی مدت آن‌ها را در محیط کار خود استفاده کنید.

۹-نظافت راحت

پارتیشن‌های شیشه‌ای به راحتی با دستمال‌های تمیزکننده‌ی میکروفایبر و همچنین شیشه پاک‌کن‌های معمولی موجود در بازار تمیز می‌شوند.

۱۰-حک لوگو

امکان درج لوگو بر روی پارتیشن‌های شیشه‌ای به سادگی امکان‌پذیر است که با این کار شما می‌توانید برند خود را با ظاهری زیبا و خاص به نمایش بگذارید.

۱۱-ایجاد حریم خصوصی

یکی از مهمترین آیتم ها در محیط کار، حفظ حریم خصوصی کارمندان است. برخی از کارفرمایان شک دارند که آیا با نصب پارتیشن‌ شیشه‌ای اداری باعث از بین رفتن حریم خصوصی کارمندان خود می‌شوند یا خیر؟

شما با نصب پارتیشن‌ تک جداره‌ شیشه ای مات، نیمه‌مات و طرح‌دار و همچنین پارتیشن دوجداره با امکان نصب پرده کرکره، می‌توانید محیطی خصوصی برای کارمند‌تان ایجاد کنید.

پارتیشن شیشه ای دوجداره

۱۲-افزایش بهره وری کارمندان

به اعتقاد برخی از کارفرمایان با نصب پارتیشن های اداریِ شیشه ای به علت شفاف بودن محیط کاری، کارمندان این حس را خواهند داشت که تحت کنترل بوده و این باعث می‌شود از تنبلی و زیر کار در رفتن، دوری کنند.

به همین علت مسئولیت پذیری و سخت‌کوشی بیشتری از خود نشان می‌دهند که این امر منجر به افزایش بهره‌وری آن‌ها می‌شود.

(البته توجه داشته باشیداین موضوع برای همه‌ی کارکنان و شرکت ها یکسان نبوده و اثبات شده نیست.)

انتخاب پارتیشن مناسب محل کار شما

پارتیشن شیشه ای مدرن

حالا که با مزایای پارتیشن شیشه‌ای آشنا شدیم، نوبت شما است برای جداسازی و تفکیک محیط کاری خود، تصمیم بگیرید از چه نوع پارتیشنی استفاده کنید. حتی در مورد پارتیشن فریم لس هم ممکن است دچار سردرگمی باشید.

شرکت مرانتی با تجربه‌ی چندین ساله‌ی خود در زمینه‌ی طراحی، تولید و نصبِ انواع پارتیشن شیشه ای تک جداره و دو جداره می‌تواند به صورت رایگان به شما مشاوره بدهد.

همچنین مرانتی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا در صورت نیاز، یک طرح سه بعدی از نحوه اجرا و نصب پارتیشن شیشه ای در محل مورد نظر شما ارائه کند.

سوالا متداول

هزینه پارتیشن بندی شیشه ای چقدر است؟

برای مشخص کردن پارتیشن بندی شیشه‌ای به سایت مرانتی مراجعه کنید. کارشناسان ما با مشخص شدن ابعاد و نوع پارتیشن (فریم لس یا با قاب) هزینه آن را برایتان محاسبه می کنند. البته هزینه پارتیشن های دو جداره نسبت به تک جداره گرانتر است. استفاده از پروفیل آلومینیوم هم در افزایش قیمت پارتیشن تاثیر دارد.

بیشتر بخوانید: نحوه نصب پارتیشن شیشه ای اداره ها و دفاتر

پارتیشن های شیشهای چه کاربردی دارند؟

پارتیشن‌هایی که از جنس شیشه هستند، با طرح‌های مختلفی از جمله درهای شیشه‌ای کشویی، دیوارهای بیرونی کشوری، پنجره‌های بزرگ و … ارائه می‌شوند. به دلیل استفاده از متریال شیشه، این نوع از پارتیشن‌ها برای هر اتاق و سالنی قابل استفاده هستند. برخی از پارتیشن‌ها فریم لس یا بدون قاب و برخی هم قاب بندی شده هستند.

آیا پارتیشنهای شیشه ای ارزان تر از دیوار آجری است؟

بله. برای دیوارکشی با کمک مصالح به زمان و هزینه زیادی نیاز دارید. در حالیکه پارتیشن به راحتی نصب می شود و هزینه کمتری هم صرف آن خواهد شد. از سوی دیگر اگر ساختمان اجاره ای باشد، با اتمام قرارداد می توانید پارتیشن را هم جابجا کنید.


حتما بخوانید: پارتیشن شیشه ای یا چوبی؟ انتخاب شما کدام است؟!