شیشه سکوریت چیست و استفاده آن در پارتیشنبندی اداری

شیشه سکوریت در پارتیشن اداری

احتمالا بار‌ها نام شیشه سکوریت را در آگهی‌های مختلف شنیده‌اید. برای تولید وسایلی مانند شیشه تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌های الکترونیکی، انواع کمد و ویترین‌های بلند و پارتیشن‌های اداری، باید از شیشه‌ای استفاده شود که نسبت به ضربه مقاوم باشد و هنگام شکستن، پودر نشود. بهترین و ایمن‌ترین راهکار برای این امر، استفاده از شیشه‌های سکوریت است. امروزه پارتیشن‌های شیشه‌ای به عنوان راهی مدرن و مقرون به صرفه برای نظم بخشیدن به فضا‌های اداری و اتاق مدیران به شمار می‌روند ولی از آنجایی که تحمل بار را ندارند، همواره در خطر شکستن هستند و این یک نگرانی بزرگ برای مدیران است. در این مقاله ، مرانتی قصد دارد به  بررسی مزایا و معایب و کاربرد شیشه سکوریت در پارتیشن شیشه‌ای بپردازد.

شیشه سکوریت چیست؟

شیشه سکوریت، نوعی شیشه است که در برابر گرما و شکستن بسیار مقاوم است و برای مقاومت در برابر شکستن و گرما، پروسه گرمایی را طی می‌کند. در مرحله اولیه تولید این شیشه، ابتدا قطعات شیشه به اندازه دلخواه برش می‌خورد. لازم به ذکر است که برش شیشه به سایز مورد نظر، باید پیش از مرحله سکوریت انجام شود زیرا پس از این مرحله، شیشه‌ها را نمی‌توان برید و ایجاد هر گونه خراش یا شکستگی کوچک روی آن، خطر خرد شدن در اثر گرما و ضربه را بالا می‌برد. .

در مرحله بعد، شیشه برای تشخیص هر گونه ترک و حباب بازبینی می‌شود تا اطمینان کافی از صاف و بدون ترک بودن شیشه حاصل شود. سپس کناره‌های شیشه به نرمی صیقل داده می‌شود تا تمامی زبری اطراف آن از بین برود. پس از آن، مرحله گرمادهی شیشه در کوره‌هایی با دمای بین ۶۷۰ تا ۷۰۰ درجه انجام می‌شود. سپس، شیشه توسط خنک‌کننده‌های سریع، در چند ثانیه سرد شده و در برابر فشار‌های مختلف هوا، قدرت شیشه سنجیده می‌شود

مزایا و معایب شیشه سکوریت

از فواید استفاده از شیشه سکوریت، می‌توان به مقاومت در برابر گرما، ۷ برابر مقاومت بیشتر  از شیشه‌های خام و کاربرد آن در محیط‌های مختلف اشاره کرد. یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های آن، استفاده از شیشه سکوریت در پارتیشن شیشه‌ای است زیرا همانطور که گفتیم، در برابر گرما و شکستن، هفت برابر از شیشه خام مقاوم‌تر است. یکی از معایب شیشه سکوریت، عدم امکان برش پس از مرحله سکوریت است لذا پیش از انجام مرحله سکوریت شدن، باید از جای دستگیره‌ها و اندازه ها مطمئن بود.

مزایای شیشه سکوریت

ویژگی‌های شیشه سکوریت استاندارد

پس از معرفی و شرح ویژگی‌های شیشه سکوریت، به معرفی روش‌هایی جهت تشخیص اصل بودن این شیشه می‌پردازیم. با نگاه اول به شیشه سکوریت، تحت زاویه ۲ تا ۵ درجه، انعکاس نور با موج‌هایی با فاصله از هم را مشاهده می‌کنید. شیشه سکوریت هنگام شکستن، به قطعاتی ریز تبدیل می‌شود و پودر نمی‌شود. همچنین شیشه سکوریت را نمی‌توان توسط الماس برید یا روی آن خراش ایجاد کرد.

کاربرد در پارتیشن‌های شیشه‌ای

امروزه با کوچک شدن دفاتر اداری، استفاده از پارتیشن شیشه‌ای این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانیم از حداقل فضا، حد اکثر استفاده را داشته باشیم. پارتیشن‌های شیشه‌ای نقش به سزایی را در بخش‌بندی های مختلف ایفا می‌کنند. استفاده از شیشه سکوریت در پارتیشن شیشه‌ای مدیران و کارمندان را در اشراف داشتن به تمامی قسمت‌های دفتر، یاری می­کند و همچنی نور را به خوبی از خود عبور می‌دهد. علاوه بر آن، در برابر شرایط مختلف آب و هوا و ضربات، مقاوم عمل می‌کند و هنگام شکستن، به قطعاتی ریز و بدون ضرر تبدیل می‌شود و به هیچ وجه آسیب‌زا نیست.

سخن پایانی

شیشه سکوریت، نوعی شیشه مقاوم نسبت به شرایط مختلف بوده و در اماکن عمومی استفاده می‌شود. از کاربرد‌های مهم این شیشه، می‌توان به استفاده آن در پارتیشن بندی اداری اشاره کرد. زیرا علاوه بر مقاوم بودن، نظافت آن راحت‌تر بوده و تاثیر مثبتی در فضا‌سازی دفاتر اداری دارد. برای سفارش و محاسبه قیمت آن، با مشاوران مبلمان اداری مرانتی تماس حاصل نمایید تا در داشتن انتخابی موفق، یاری‌گر شما باشند.