معرفی کاربردی ترین تکنیک­های دکوراسیون اداری

پارتیشن شیشه ای درفضا سازی اداری

امروزه با پیچیده شدن سازمان‌ها، یکی از بزرگترین دغدغه‌های صاحبان کسب و کار، ضمن به کار گیری روش‌های نوین در معرفی سازمان و نوع عملیات انجام شده در آن، طراحی محیطی آرام و صمیمی برای کارکنان موجود در سازمان است. برای این امر، محیط داخلی آن باید به طور پویا طراحی شود که علاوه بر انتقال حس مثبت به کارکنان، منجر به بهبود عملکرد آنها نیز شود. همچنین یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های دکوراسیون اداری، طراحی محیط‌های خاص جهت استراحت کارمندان نظیر کافی شاپ‌ها و سلف‌های کوچک داخل سازمانی است که بسته به میزان فضای داخلی ادارات، طراحی می‌شود. مرانتی در این بخش، جدید‌ترین تکنیک‌ها برای دکوراسیون محیط‌های اداری را مورد بررسی قرار می‌دهد.

اهمیت واقعیت مجازی در دکوراسیون اداری

از آنجایی که پیشرفت تکنیک VR یا واقعیت مجازی در انواع زمینه‌ها از جمله علم پزشکی، صنایعی مانند خودرو‌سازی و سایر مشاهده می‌شود، اهمیت این تکنولوژی را در دکوراسیون محیط‌های اداری نباید نادیده گرفت. به گونه‌ای که پیش از آغاز طراحی محیط داخلی سازمان به صورت عملی، طرح نهایی در محیطی مجازی طراحی می‌شود.  این امر، به مدیران و کارفرمایان کمک می­کند تا پیش از تصمیم گیری نهایی دررابطه با دکوراسیون اداری سازمان خود، تمام جوانب را به خوبی بسنجند و تصمیمی آگاهانه و هوشمندانه بگیرند.

تجزیه و تحلیل محیط اداری، از مهم ترین تکنیک­های دکوراسیون اداری

یکی از تکنیک‌هایی که امروزه کاربرد آن در صنایع مختلفی در سراسر دنیا دیده می‌شود، تجزیه و تحلیل داده‌هاست. در زمینه دکوراسیون محیط اداری، فضای سازمان و وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون اداری و طراحی، مجموعه‌ای از داده‌ها را تشکیل می‌دهند که پیش از تصمیم‌گیری نهایی، باید به خوبی مورد ارزیابی قرار گیرند تا نتیجه نهایی، طبق استاندارد‌های خاص آن سازمان باشد و کارفرما را در رسیدن به اهداف بلند‌مدت خود، یاری کند.

میز شیشه ای در دکوراسیون اداری

اهمیت اصول ارگونومی در دکوراسیون اداری

مبلمان اداری، به عنوان اصلی‌ترین رکن فضاسازی اداری سازمان‌ها به شمار می‌رود و در انتخاب آیتم های مختلف آن باید از اصول ارگونومی پیروی شود. از آنجایی که کارمندان بیشتر زمان خود را در طول روز با نشستن سپری می‌کنند، مبلمان اداری باید به گونه‌ای طراحی شوند که از ابتلا کارکنان به کمر‌درد و گردن‌درد جلوگیری کنند. همچنین جنس و ارتفاع میز‌های کارمندی باید به گونه‌ای باشد که شخص، در طولانی‌مدت دچار دست‌درد و گردن درد نشود. بسته به فضای سازمان، طراحی فضایی با مبلمان راحتی برای رفع خستگی کارمندان نیز یکی از مواردیست که اهمیت زیادی دارد.

دکوراسیون اداری با حد اکثر بهره‌وری

یکی از مهم‌ترین دارایی‌های هر سازمان، گروه‌ها و تیم‌های آن هستند. طراحی فضای اداری، به گونه­ای که موجب رضایت و بهبود عملکرد اعضای تیم شود، یکی از پر‌اهمیت‌ترین تکنیک‌های دکوراسیون اداری می­باشد. لازم به ذکر است که در مشخص کردن چشم‌انداز نهایی سازمان باید نهایت دقت را داشت. زیرا این امر، روشن‌کننده اهداف و برنامه های سازمان در آینده‌ای دور است و طراحی دکوراسیون سازمان نیز باید به نوبه خود، این هدف نهایی را به اعضای تیم یادآور شود. همین موضوع، انگیزه و انرژی بیشتری را به کارمندان منتقل می­کند.

دکوراسیون اداری مرانتی

پارتیشن شیشه ای، از تکنیک­های دکوراسیون اداری

با اینکه امروزه یکی از مهم ترین تکنیک‌های دکوراسیون اداری، طراحی فضایی مخصوص برای تعامل بیشتر کارکنان یک سازمان است ولی با این وجود، برخی از کارکنان در محیط‌های شلوغ، تمرکز کافی ندارند. یا شرایط کاری برخی از آنها به گونه­ای است که نیاز به فضایی آرام دارند. در چنین شرایطی، بهترین تکنیک استفاده از پارتیشن شیشه ای است.  چرا که این پارتیشن های اداری ضمن حفظ حریم شخصی و مدرن سازی فضا، محیط آرام تری را برای افراد فراهم می­کند. در عین حال این امکان را به مدیران و کارفرمایان نیز می­دهد تا عملکرد کارکنان خود را تحت نظر داشته باشند و به محیط مسلط باشند. به طور کلی، استفاده از پارتیشن های اداری یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین تکنیک­های دکوراسیون اداری می باشد.

سخن پایانی

همانطور که گفتیم، دکوراسیون اداری از تکنیک‌های خاصی پیروی می‌کند. توجه به این نکته که هرقدر این اصول بهتر رعایت شود و هرقدر بودجه بیشتری برای برقراری آنها صرف شود، در نهایت فضایی مدرن، استاندارد، زیبا و شیک خواهید داشت. کارمندان نیز، با اطمینان خاطر بیشتری و به دور از هر گونه بیماری جسمی و فشار روانی، با علاقه به کار خود ادامه خواهند داد. مرانتی، یکی از برندهای موفق و معتبر در زمینه طراحی و تولید انواع مبلمان اداری به ویژه پارتیشن های اداری است که به خوبی می‌تواند شما را در داشتن بهترین فضا‌ی اداری، یاری کند. تنها کافیست با کارشناسان مرانتی تماس بگیرید و از آنها مشورت بگیرید.