مهم ترین نکات در انتخاب مبلمان اداری

نکاتی کاربردی در انتخاب مبلمان اداری

نکاتی مهم در رابطه با انتخاب مبلمان اداری

انتخاب مبلمان اداری شاید به نظر کار راحتی برسد. اما همین کار به ظاهر راحت، دغدغه بسیاری از مدیران می باشد. اگر به نکاتی که در تهیه مبلمان اداری مهم هستند توجه شود، دیگر جای هیچ نگرانی باقی نمی ماند. بنابراین ما در این مقاله سعی کردیم کاربردی ترین نکات را در اختیار شما قرار دهیم تا راحت تر و مطمئن تر انتخاب کنید.

نکاتی کاربردی و مفید برای راحت تر انتخاب کردن مبلمان اداری

همانطور که گفتیم، اینکه چه مبلمانی مناسب فضای کاری شما می باشد موضوع پیچیده است. بنابراین قبل از هر چیز بهتر است چند سوال اساسی و مهم را از خود بپرسید. سوالاتی مانند:

  • آیا می خواهید فضای کاری یکپارچه ای داشته باشید؟ یا فضایی جدا برای کارمندان در نظر دارید؟
  • آیا نیاز به فضایی جهت بایگانی فایل ها و پرونده های مهم دارید؟
  • آیا برای شما مهم است که در نگاه اول مراجعین شما چه احساسی به مبلمان اداری و دکوراسیون داخلی شرکت شما دارند؟

تاثیری که مبلمان اداری بر ذهن مراجعین می گذارد

یکی از مهم ترین اهداف هر شرکتی این است که افرادی که برای بار اول به آنها مراجعه می کنند، به مشتری همیشگی و دائم آنها تبدیل شوند. بنابراین لازم است بدانید که مبلمان اداری شما اگر زیبا و مدرن باشد، مراجعین به شرکت شما تعلق خاطر پیدا می کنند. بنابراین اگر قصد خرید و انتخاب مبلمان اداری دارید:

  • قبل از هر چیز به هارمونی و نظم موجود در فضا توجه کنید.
  • مبلمانی تهیه کنید که در طراحی آن از رنگ های آرامش بخش استفاده شده باشد.
  • میز اداری که انتخاب می کنید، امکان گذاشتن وسایل تزئینی روی آن را به شما بدهد. این کار در جلب توجه مراجعین و روحیه کارمندان بسیار موثر می باشد.
تاثیر مبلمان اداری بر ذهن مراجعین

بررسی فضا قبل از انتخاب مبلمان اداری

قبل از هر چیز در ذهنتان مشخص کنید که چه فضای کاری برای کارمندان خود در نظر دارید. اگر قصد دارید فضایی جداگانه در عین حال مدرن برای کارمندان فراهم کنید، حتما از پارتیشن شیشه ای اداری استفاده کنید. با استفاده از این پارتیشن ها می توانید به راحتی فضایی مدرن، شیک و کاربر پسند فراهم کنید.

تفکیک فضا توسط پارتیشن های اداری

نکات لازم جهت انتخاب پارتیشن اداری مناسب

انتخاب پارتیشن مناسب بیشتر از هر چیز به کاربردی که برای شما دارد و نیاز شما بستگی دارد. به این دلیل که شما برای انتخاب متریال و سبک پارتیشن باید بدانید که در چه فضایی و برای چه کاری از آن استفاده می کنید.

  • از متداول ترین متریال هایی که در طراحی پارتیشن های اداری از آن استفاده می شود، می توان به شیشه و چوب اشاره کرد. مفید ترین ویژگی پارتیشن های شیشه ای عبور نور و امکان نورپردازی طبیعی محیط اداری شما می باشد. یکی دیگر از با دوام ترین و زیبا ترین متریال ها، چوب است. اگر از پارتیشن چوبی یا ترکیبی از چوب و شیشه استفاده کنید، بی شک جلوه ای زیبا به محل کار خود می بخشید.
  • یکی دیگر از نکاتی که هنگام انتخاب پارتیشن اداری باید به آن دقت کنید این است که آیا پارتیشن شیشه ای انتخابی شما قابلیت جابجایی و نصب راحت دارد؟
  • ارتفاع پارتیشنی که انتخاب می کنید، موضوع بسیار مهمی است که بهتر است در این زمینه با افراد متخصص مشورت کنید.
تهیه پارتیشن اداری مناسب هنگام انتخاب مبلمان اداری

اگر به دنبال ایجاد فضای کاری یکپارچه و صمیمانه ای هستید، میزهای گروهی کاملا مناسب اینگونه فضاها هستند. یکی از کاربردی ترین اجزاء مبلمان اداری میزهای گروهی هستند که موجب برقراری ارتباطی صمیمانه میان کارمندان می شوند. در نتیجه اشتیاق کارمندان به کارهای تیمی و گروهی بیشتر شده و راندمان شرکت افزایش می یابد.

 میز کار گروهی مناسب فضاهای یکپارچه

نکات مهم میز کار گروهی، خلاقانه ترین قسمت انتخاب مبلمان اداری

  • میز کار گروهی که انتخاب می کنید به گونه ای باشد که تمام کارمندان به راحتی بتوانند از دستگاه های اشتراکی مانند پرینتر، فکس واسکنر استفاده کنند.
  • کارمندان به فایل ها و کمد های اداری دسترسی آسان و راحتی داشته باشند.
  • از نظر رنگ بندی، دقت کنید که حتما رنگ میز کار گروهی مد نظرتان با دکوراسیون داخلی محیط هارمونی داشته باشد.
  • برای هر کارمند، فضایی مخصوص تعبیه شده باشد جهت قرار دادن کیس کامپیوتر.
  • روی صفحه هر یک از میزها باکسی مخصوص انتقال کابل ها و سیم ها تعبیه شده باشد.
  • برای هر کاربر یک فایل درب دار کنار میز کارش وجود داشته باشد. فایلی که در طراحی آن از لولا های آرام بند استفاده شده باشد و دوام بالایی داشته باشد.
  • برای حفظ تمرکز کارمندان بهتر است در طراحی میزهای گروهی از دیوایدر ها استفاده شده باشد. این دیوایدر ها که ممکن است شیشه ای یا پارچه ای باشند، بین میز هر کاربرد قرار می گیرد. در نتیجه حریم شخصی هر کاربر نیز حفظ می شود.
مهم ترین نکات در انتخاب میز کار گروهی

فضایی جهت نگه داری و بایگانی اسناد و مدارک

ممکن است در تکاپو و هیجان انتخاب مبلمان اداری از فراهم کردن فضایی برای نگه داری اسناد غافل شوید. بی نظمی، فضای کاری شما را خراب می کند. موجب کلافگی و کاهش تمرکز کارمندان می شود و از همه مهم تر تاثیر خوبی بر ذهن مراجعین نمی گذارد. پس هنگام انتخاب مبلمان اداری مدرن از خرید کردنزا مناسب غافل نشوید.

کمد اداری و اهمیت آن در تهیه مبلمان اداری

نکات مهمی که هنگام انتخاب کردنزا (کتابخانه اداری) به آن نیاز خواهید داشت

هنگام انتخاب مبلمان اداری، از تهیه کردنزا و کتابخانه اداری که کاربرد های بسیار زیادی دارد، غافل نشوید. شما می توانید کردنزا را در اتاق کنفرانس، اتاق مدیریت، کنار میز منشی و کنار میز های کار گروهی قرار دهید. این کتابخانه های کم ارتفاع اداری به دلیل ظاهر شیک و زیبایی که دارند به فضای اداری شما جلوه ویژه ای می بخشند. دقت کنید که:

  • فضای مخصوص جهت قرار دادن انواع کتاب ها و اسناد تعبیه شده باشد.
  • طراحی آن با دکوراسیون و سایر مبلمان داخل اتاق تان متناسب باشد.
  • مقاومت و قدرت تحمل وزن بالایی داشته باشد.
  • نه تنها برای استفاده در فضا های اداری کوچک مناسب باشد بلکه موجب بزرگ جلو دادن محیط های کوچک نیز بشود.
  • ساده، زیبا، کاربردی و در عین حال مقرون به صرفه باشد.
مهم ترین نکات در انتخاب کتابخانه اداری یا کردنزا

تهیه صندلی اداری مناسب

بیشتر صندلی های اداری تکیه گاه متحرک ندارند. به همین دلیل افراد هنگام استفاده از آن احساس راحتی ندارند. صندلی اداری مناسب است، که هر ۴ ناحیه ستون فقرات را پوشش دهد. هنگام انتخاب مبلمان اداری دقت کنید که صندلی انتخابی شما قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد. بدین ترتیب هر فرد متناسب با فیزیک بدنی خود آن را تنظیم می کند.

نکات مهم در انتخاب صندلی مدیریتی مناسب

انتخاب صندلی مدیریتی مناسب

برای هر مدیر موفق و خوش ذوقی، مهم ترین بخش انتخاب مبلمان اداری، انتخاب صندلی مدیریتی منحصر به فرد و مدرن می باشد. پس لازم است قبل از خرید بداند که چه صندلی مدیریتی مناسب و در شان یک مدیر است.

  • از نظر ابعاد، صندلی مدیریتی نسبت به سایر صندلی های اداری بزرگ تر است. دلیل بزرگ تر بودن آن هم راحتی مدیر در طول روز می باشد.
  • بهتر است صندلی مدیریتی که انتخاب می کنید چرخ دار باشد. در این صورت راحت تر در راستای میز حرکت می کنید.
  • دسته های مناسب، تکیه گاهی نرم و قابل تنظیم داشته باشد.
  • بهتر است روکش صندلی مدیریتی خود را از جنس چرم انتخاب کنید. به این دلیل که تجربه ثابت کرده است که دوام چرم از پارچه بیشتر است.
انتخاب صندلی مناسب هنگام انتخاب مبلمان اداری

هنگام انتخاب مبلمان اداری، به استانداردهای میز پذیرش توجه می کنید؟

همانطور که می دانید منشی یک شرکت، ساعت های طولانی را پشت میز مشغول به کار است. بنابراین میز پذیرش حتما باید به صورت استاندارد طراحی شده باشد و همچنین به ارگونومی و راحتی کاربر توجه ویژه ای شده باشد. به عنوان فردی که قصد انتخاب و خرید میز پذیرش دارید باید یک سری نکات مهم و کاربردی را از قبل بدانید.

اهمیت انتخاب میز پذیرش در دسته مبلمان اداری

کاربردی ترین نکات در انتخاب میز پذیرش

  • در زمان انتخاب میز پذیرش به مرغوبیت جنس و متریال استفاده شده در آن دقت کنید.
  • دقت کنید که حتما رنگ میز پذیرش با رنگ دکوراسیون اداری متناسب باشد. چرا که میز پذیرش اولین جایی است که افراد مراجعه می کنند و در نگاه اول نظر آنها را به زیبایی و هارمونی محیط جلب می کند.
  • معمولا وسایلی همچون کامپیوتر و فایل های بایگانی روی میز منشی قرار می گیرند. بنابراین دقت کنید که میز پذیرش انتخابی شما از استحکام، دوام و مقاومت بالایی برخوردار باشد.
  • ارتفاع میز پذیرش نیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه گردد. چرا که افراد هنگام مراجعه به آن بتوانند به راحتی با منشی ارتباط برقرار کنند.
نکاتی کاربردی در انتخاب میز پذیرش

انتخاب میز کنفرانس، مهم ترین قسمت انتخاب مبلمان اداری

عنصر جدا نشدنی مبلمان اداری میز جلسات است. میزی که افراد دور تا دور آن می نشینند و به گفتگو و مذاکره درباره موضوعات سرنوشت ساز یک شرکت می پردازند. بنابراین می توان گفت مهم ترین قسمت انتخاب مبلمان اداری، انتخاب میز جلسات می باشد. در انتخاب این میز نکات مهمی وجود دارد که بهتر است به آنها توجه کنید.

مهم ترین قسمت انتخاب مبلمان اداری

نکاتی که هنگام انتخاب مهم ترین قسمت مبلمان اداری به آن نیاز دارید

  • اگر فضای کوچکی دارید بهتر است از میز کنفرانس گرد یا مربعی شکل استفاده کنید. در غیر این صورت، اگر فضای بزرگی دارید و مایل هستید فضای اتاق جلساتتان رسمی تر باشد بهتر است از میز کنفرانس مستطیلی شکل استفاده کنید.
  • اگر قرار است این جلسات در اتاق مدیر عامل برگزار شود، ساده ترین روش این است که میز کنفرانس شما به میز مدیریت متصل باشد. بدین ترتیب هم از فضا به صورت بهینه استفاده کردید و هم دراستفاده از مابقی فضای اتاق آزادی عمل بیشتری دارید
  • رنگ میز کنفرانس به گونه ای باشد که هم باعث بالا رفتن انرژی و سطح تمرکز افراد شود و هم منجر به خلق ایده های بزرگ شود.
  • ارتفاع میز، استاندارد باشد تا میهمانان هنگام نشستن و یا خم شدن راحت باشند.
  • کیفیت میز کنفرانس و استحکام و دوام آن بسیار مهم است. بنابراین باید تحمل وزن بالایی داشته باشد. از همه مهم تر امکاناتی مانند باکس انتقال کابل ها و سیم ها حتما در طراحی آن در نظر گرفته شده باشد.
نکات مهم انتخاب میز کنفرانس

درسته که برای مدیران، انتخاب مبلمان اداری موضوع بسیار مهم و دشواری است اما اگر فقط کمی دقت و حوصله به خرج دهید، بی شک بهترین و مناسب ترین مبلمان را انتخاب و خریداری می کنید. دقیقا به همین دلیل بهتر است به صفحه مصولات اداری با کیفیت، مدرن و منحصر به فرد مرانتی مراجعه کنید تا به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن مبلمان اداری در شان شرکت خود را تهیه کنید.