نکات چیدمان و دکوراسیون اتاق مدیریت

چیدمان اتاق مدیریت

نکات مهم چیدمان اتاق مدیریت

در جامعه امروزی، تعداد افرادی که بخش زیادی از وقت خود را در اداره یا سازمان می‌گذرانند، افزایش یافته‌است. همانطور که می­دانید، نحوه دکوراسیون اداری و توجه به جزئیات، منجر به جلب توجه مشتری و محبوبیت یک سازمان می­شود. از همه مهم­تر این موضوع بدون شک یک سازمان را از سایر رقبای خود، متمایز می‌کند. مانند هر بخش از سازمان، اتاق مدیریت نیز به دکوراسیون احتیاج دارد. بدین ترتیب، چیدمان و دکوراسیون اتاق مدیریت، باید طبق یک سری استاندارد‌های خاص انجام ‌شود که در ادامه، مرانتی همین موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که برای چیدمان و دکوراسیون اتاق مدیریت باید به چه نکاتی توجه کرد، همراه ما باشید.

اهمیت چیدمان و دکوراسیون اتاق مدیریت

در وهله اول، باید به افراد مراجعه‌کننده به اتاق مدیریت توجه شود. به گونه ای که چیدمان و دکوراسیون اتاق مدیریت، حس مثبتی به مراجعه‌کننده بدهد. البته برای کارمندان نیز همین موضوع صدق می­کند. بدون شک کارمندان مدت زمان بیشتری را در فضای اداری سپری می کنند و تعامل بیشتری با مدیر دارند.  همچنین کارمندان تعداد دفعات بیشتری به اتاق مدیر مراجعه می‌کنند. گاهی اوقات نیز، اکثر جلسات و کنفرانس‌های نهایی سازمانی، در این اتاق برگذار می‌شود. بدین ترتیب کارمندان و مراجعین هنگام ورود به اتاق مدیریت، باید از این اتاق حس و حال خوبی دریافت کنند. همچنین تعامل خوبی با مدیر مجموعه برقرار کنند. اینجاست که اهمیت چیدمان و دکوراسیون اتاق مدیریت مشخص می­شود.

چیدمان اتاق مدیریت با فضای کوچک

در انتخاب وسایل برای دکوراسیون اتاق مدیریت، توجه به فضا خیلی مهم است. در اتاق‌های کوچک، بهتر است از مبلمان و نیم‌ست‌های اداری و زیبا، میز مدیریتی مدرن و کمد‌ها و قفسه های من جا استفاده شود و از همه مهم تر نحوه چیدمان آنهاست که باید به صورت منظم و اصولی چیده شوند. حتی اگر فضای محدودی دارید، چیدمان مبلمان اداری باید به گونه‌ای باشد که فضای اتاق را بزرگ‌تر نشان دهد. در انتخاب رنگ دیوار‌ها و سایر وسایل، بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده شود تا فضای اتاق، بزرگ‌تر از متراژ واقعی آن به نظر برسد. برای برگذاری کنفرانس در این اتاق‌ها، به جای قرار دادن یک میز بزرگ و تعداد زیادی صندلی دور آن، بهتر است از  میز‌های به شکل L  و یا میزهای کوچک گرد استفاده شود. این میز‌ها فضای نسبتا کمتری را اشغال می­کنند. در چنین شرایطی توصیه می کنیم اتاق خود را بیش از حد شلوغ نکنید و سعی کنید فضایی مدرن، زیبا و در عین حال رسمی فراهم کنید.

چیدمان و دکوراسیون اتاق‌های مدیریتی بزرگ

برعکس اتاق‌های کوچک، دکوراسیون اتاق‌های مدیریت با فضای بزرگ، کاملا متفاوت است. ممکن است تصور کنید که دکوراسیون اتاق مدیریتی بزرگ کار راحتی است درحالیکه چالش های خاص خودش را دارد. این اتاق‌ها باید به گونه­ای چیده شوند که فاقد هرگونه خلا باشند. استفاده از مبلمان اداری کلاسیک، میز مدیریتی بزرگ و کاناپه‌های چرمی، شکوه و عظمت یک مدیر را به نمایش می­گذارد. همچنین به کار بردن شیشه و فلز و وسایل دکوراتیو لوکس، این اتاق را زیبا‌تر می‌کند.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه شود، هماهنگی و هارمونی رنگ دیوار، با مبلمان اداری است. در نورپردازی این اتاق نیز محدودیت خاصی وجود ندارد. می‌توان از نور‌های طبیعی یا انواع لوستر یا لامپ های هالوژن برای داشتن نوری متناسب استفاده کرد. از آنجایی که فضای بزرگی در اختیار دارید، توصیه می کنیم با استفاده از پارتیشن‌های اداری به ویژه پارتیشن های شیشه ­ای، محل برگزاری کنفرانس را از سایر بخش‌های اتاق مدیریت، جدا کنید. بدین ترتیب هم از فضای اتاق مدیریتی خود به خوبی استفاده کرده­اید و هم به اتاق جلسات تسلط دارید.

حتما بخوانید: بررسی ارکان اصلی دکوراسیون اداری اتاق مدیریت

چیدمان اتاق مدیریت

سخن پایانی

بدون شک در چیدمان و دکوراسیون اتاق مدیریت، موارد دیگری نیز تاثیرگذار هستند. اما ما در این مطلب تنها به برخی از مهم ترین آنها پرداختیم. اگر قصد طراحی داخلی سازمان تازه تاسیس خود را دارید یا می‌خواهید در دکوراسیون اداری سازمان خود تغییراتی ایجاد کنید، مرانتی بهترین گزینه است. با مراجعه به وبسایت مرانتی، علاوه بر تماس با مشاوران و طراحان مجرب و حرفه‌ای این شرکت، می­توانید مقالاتی در خصوص دکوراسیون اداری و مهم ترین نکات آن مطالعه کنید. لازم است بدانید که مرانتی یکی از برندهای تولید کننده انواع مبلمان اداری می باشد و تا به امروز به خوبی موفق به جلب رضایت و اعتماد مشتریان خود شده است.