استفاده از پارتیشن با شیشه های رنگی در محیط های اداری

پارتیشن شیشه ای

استفاده از پارتیشن با شیشه‌های رنگی در محیط‌های اداری

داشتن یک روز کاری مفید با بیشترین بهره وری تا حد زیادی با رعایت اصول و استانداردهای طراحی داخلی محیط ارتباط دارد. پارتیشن با شیشه های رنگی یکی از مواردی هست که در جداسازی بخش ها و اتاق ها بسیار کارساز است و به متفاوت تر ساختن محیط کمک زیادی می کند.
در این مطلب از مبلمان اداری مرانتی انواع پارتیشن شیشه ای و پارتیشن با شیشه های رنگی را به شما معرفی می کنیم تا شما با آمادگی و اطلاعات بیشتری محصولات مورد نیازتان را تهیه کنید.

انواع پارتیشن شیشه ای

اجرای پارتیشن های شیشه ای درست مثل سایر مبلمان اداری از جمله میز مدیریت باعث زیبایی فضای اداری و افزایش بهره وری کارکنان می شود. آگاهی از این مطلب که آنها تحت کنترل و نظارت دائمی همکاران خود هستند، باعث می شود تا بر کار خود تمرکز بیشتری داشته باشند و سخت کوشی بیشتری از خود نشان دهند.

علاوه بر اینکه پارتیشن شیشه ای باعث پویایی بیشتر در محیط کار می شود، مسئولیت پذیری و جوابگویی افراد را نیز تقویت می کند که هر دوی این موارد باعث افزایش بهره وری کار می گردد.

پارتیشن ها در واقع همچون دیواری هستند که اتاق ها را از هم جدا می کنند. پارتیشن شیشه ای  با ظاهری جذاب و کیفیتی عالی، هم عایق صدا است و هم نور را به خوبی بازتاب می دهد.

 شیشه برای پارتیشن، مطابق با مقررات حفاظت آتش نشانی تولید می شود. این پارتیشن ها از ظرافت بالایی برخوردار است و به دلیل بازتاب نور مناسبی که دارد. همچنین وسعت دید بالاتری به شما می دهد.

انواع پارتیشن شیشه ای استفاده شده در ادارات عبارتند از:

  • پارتیشن با شیشه های رنگی/ساتینا/سندبلاست
  • پارتیشن شیشه ای فریم لس
  • پارتیشن شیشه ای فریم دار

بیشتر بخوانید: مهمترین نکات در انتخاب پارتیشن دو جداره اداری چیست؟

پارتیشن با شیشه های رنگی

پارتیشن با شیشه های رنگی در واقع همان پارتیشن شیشه ای ساده هستند که امکان اجرای آنها در انواع تک جداره و دو جداره، فریم دار یا فریم لس و مات یا شفاف همراه با اجرای عملیات موردنظر برروی شیشه ها به صورت مات ویا شفاف وجود دارد. این نوع پارتیشن های اداری تمام ویژگی های پارتیشن شیشه ای را از خود نشان داده و از تمام قابلیت های یک پارتیشن اداری خوب برخوردار هستند.

تنها تفاوت در ساخت این نوع پارتیشن ها استفاده از شیشه های رنگی است. نحوه نصب پارتیشن شیشه ای هر دو یکسان است.

انواع پارتیشن شیشه ای طرح دار

انواع شیشه رنگی برای پارتیشن

در ساخت پارتیشن با شیشه های رنگی متناسب با نیاز و درخواست شما امکان استفاده از سه نوع شیشه با خصوصیات متفاوت وجود دارد.

شیشه لاکوبل (براق)

شیشه های لاکوبل یا شیشه رنگی براق، نوع پرطرفدار و محبوبی از انواع شیشه رنگی است که به نسبت دو نوع دیگر از شیشه های مورداستفاده در ساخت پارتیشن با شیشه های رنگی از کنتراست و وضوح و درخشش رنگی بیشتر برخوردار است.

این نوع شیشه به دلیل ضدخش بودن، نشکن بودن و ایمنی بالا کاربردهای بسیار وسیعی در مراکز مختلف دولتی و خصوصی دارد.

از شیشه لاکوبل در ساخت انواع میز شیشه ای، قفسه، کابینت و دیوارهای شیشه ای رنگی استفاده می شود.

شیشه ساتینا رنگی

ساتینا جزو مدرن‌ترین و شیک ترین انواع شیشه مات در ساخت پارتیشن دو جداره شیشه ای طرح دار و رنگی است. این شیشه به شکل شیشه سکوریت ساتینا در ساخت در و پارتیشن شیشه ای مورداستفاده قرار می گیرد.
شیشه ساتینا با جبران بزرگ ترین نقش شیشه سند بلاست رنگی به جایگزین بسیار خوب و مناسبی برای این نوع شیشه تبدیل شده است.

پارتیشن شیشه ای طرح دار یا لمینیت رنگی (شفاف)

شیشه لمینت رنگی تنها نوع شفاف شیشه در ساخت پارتیشن شیشه ای رنگی است که نور را از خود عبور می دهد. این نوع شیشه رنگی از دو یا چند لایه شیشه رنگی تخت ایجاد می شود که با لایه میانی PVB به یکدیگر متصل شده اند.
چندلایه بودن شیشه لمینت رنگی باعث شده تا به نسبت شیشه های معمولی از استحکام و مقاومت بالاتری برخوردار باشند. اگر طلب تنوع هستید این شیشه بهترین انتخاب برای پارتیشن شیشه ای طرح دار است.

بیشتر بخوانید: پرده کرکره در پارتیشن اداری چه کاربرد و مزایایی دارد؟

پارتیشن شیشه ای بدون قاب

زیبا، مقرون به صرفه و کاربردی، کلماتی هستند که می توانند پارتیشن فریم لس شیشه ای را برای فضاهای اداری تعریف کنند. استفاده از المان های نوین و مدرن در طراحی داخلی مکان های اداری، مزیتی بسیار عالی را برای آنها به وجود آورده است.

استفاده بهینه از فضاهای دفتر، کمترین میزان پرتی فضا با استفاده از این المان ها، حفظ زیبایی دفتر و نور و وضوح دید و از همه مهم‎تر ایجاد تعاملی نزدیک و صمیمانه بین کارکنان، همگی با استفاده از پارتیشن فریم لس در اختیار شما خواهد بود.

فریم لس تحولی نوین در انواع پارتیشن است. معمولا فضاهای اداری به صورت فلت طراحی و ساخته می شوند تا مدیران بهتر بتوانند به کارمندان خود مشرف باشند ولی مشکل صدا و صحبت کردن با تلفن همراه امروزه فراگیر شده است. به همین دلیل با استفاده از پارتیشن شیشه ای فریم‌لس هم دید کافی روی کارمندان وجود دارد و هم مشکل صداهای مزاحم برطرف گردیده است.

پارتیشن شیشه ای فریم دار

در پارتیشن شیشه ای فریم دار ، ساخت و اجرا بنا به سلیقه مشتری از فریم‎های مختلفی استفاده می شود. نمونه ای از این فریم ها در انواع مختلف می باشد؛ مانند:

  • فریم های آلومینیوم آنادایز شده
  • فریم با رنگ کوره ای
  • فریم با رنگ الکترواستاتیک
استفاده از پارتیشن با شیشه‌های رنگی در محیط‌های اداری

 

مزایای پارتیشن شیشه ای طرح دار یا بدون طرح

وقتی صحبت از محل کار می شود، کمبود نور طبیعی یکی از بزرگ ترین مشکلاتی است که امروزه با آن رو به رو هستی. کمبود نور اغلب منجر به کاهش انرژی در محل کار و خستگی کارمندان می شود.
با این حال شما می توانید با ایجاد تغییر در دکوراسیون وضع موجود دفتر خود، با دریافت میزان کافی از نور طبیعی، سلامت و روحیه کارکنان مجموعه تان را بهبود ببخشید.

نصب پارتیشن های شیشه ای فریم دار یا فریم لس در محیط های اداری یکی از بهترین روش ها برای دریافت مقدار کافی از نور طبیعی خورشید به شمار می آید.

علاوه بر تنوع بالایی که پارتیشن های شیشه ای دارند، شیشه های با ضخامت استاندارد و مناسب برای دفتر کار شما در برابر فرسودگی و آسیب های ناشی از استفاده روزمره نیز مقاوم هستند. بنابراین در صورتی که از پارتیشن های شیشه ای به درستی مراقبت و نگهداری کنید، می توانند برای مدت زمان طولانی دوام بیاورند.

سخن پایانی

در این مقاله رایج ترین انواع پارتیشن و پارتیشن با شیشه های رنگی را به شما معرفی کردیم و امیدواریم با اطلاعاتی که به دست آوردید، بهترین محصول را انتخاب و برای محل کار خود تهیه کنید.
ممکن است تصمیم گیری برای شما در مورد نوع شیشه انتخابی برای نصب در محل کارتان دشوار باشد؛ زیرا در حال حاضر انواع مختلفی از پارتیشن های اداری در دسترس است.
برای این کار بهتر است دو فاکتور ظاهر محیط کار و احساسی را که می خواهید از دکوراسیون این فضا دریافت کنید، در نظر بگیرید. همچنین باید به طراحی داخلی و وضع موجود دفتر کار خود نیز توجه داشته باشید.