چرا نورپردازی اتاق مدیریت اهمیت زیادی دارد؟

نورپردازی دفتر مدیریت

نکات نورپردازی اتاق مدیریت

امروزه در برخی از دفاتر مدیریتی،  ظرافت در عین حال زیبایی چشم نوازی در طراحی و دکوراسیون اداری مشاهده می­شود. اما نکته ای که بسیاری از افراد از اهمیت آن غافل می­شوند، بحث نورپردازی فضا است. به طور مثال، نورپردازی در اتاق مدیریت علاوه بر کمک کردن به زیبایی اتاق، در حس و حال و انرژی های موجود در اتاق نیز تاثیر دارد. لازم به ذکر است که طراحان، از سبک‌های مختلف نورپردازی در بخش‌های مختلف سازمان استفاده می‌کنند. هدف از نورپردازی هرگز درخشان کردن دفترکار نیست. بلکه هدف، استفاده از نور‌های طبیعی و کم‌ترین مصرف انرژی در راستای ایجاد فضایی مناسب برای کارکردن است. به گونه ای که موجب کاهش راندمان کارمندان و خستگی مراجعین نشود. در این بخش، اهمیت نورپردازی اتاق مدیریت و انواع سبک‌های نورپردازی بررسی می‌شود.

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون اداری دفتر مدیریت

اگر نورپردازی اتاق مدیریت طبق اصول و استاندارد‌های لازم انجام شود، به پویا‌تر شدن محیط و تعامل کارمندان با مدیر کمک می‌کند. لازم به ذکر است که نورپردازی اتاق مدیریت و سایر بخش‌های سازمان، باید با استفاده از نور طبیعی انجام شود. اگر نورپردازی داخلی مصنوعی و غیر استاندارد باشد، در مدت کوتاهی چشم را خسته می‌کند و فضایی ناآرام را به وجود می‌آورد. در صورتی که فضا کم باشد، اینجاست که اهمیت نورپردازی در اتاق مدیریت پررنگ‌تر می‌شود. پیاده‌سازی اصولی نورپردازی در محیط داخلی، باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر از متراژ واقعی به نظر برسد و دلبازتر دیده شود. به کار گیری برخی سبک‌های نورپردازی نظیر نورپردازی جهت دار نیز، دیوار‌های اتاق را چشم نواز‌تر نشان می‌دهد. همچنین این سبک از نورپردازی، جلوه بیشتری به جزئیات دکوراسیون اداری می­بخشد.

نورپردازی اتاق مدیریت

سبک‌های نور پردازی در طراحی اتاق مدیریت

به طور کلی در دکوراسیون اداری اتاق مدیریت، نورپردازی نیز در سبک‌های مختلف و متنوعی انجام می‌شود. به طور مثال، نورپردازی محیطی و کلی که در این سبک، با استفاده از نورطبیعی جلوه‌ای زیبا و درخشان به فضای داخلی اتاق می‌بخشند. استفاده از چراغ‌ها و دیوارکوب‌ها در طرح‌های مختلف، ایده‌هایی از سبک نورپردازی محیطی هستند. و یا نورپردازی متمرکزکه به کار گیری این سبک از نورپردازی در دکوراسیون اداری اتاق مدیریت، منجر به برجسته کردن اشیا گران‌قیمت و معماری اتاق می­شود.

لازم به ذکر است که معمولا، در دکوراسیون اداری به سبک کلاسیک، از این نوع نورپردازی استفاده می‌شود. با استفاده از انواع آباژور‌ها یا لامپ‌های هالوژن، می‌توان تمرکز نور را به سمت اشیا مختلف همچون قاب عکس‌های قیمتی و ابزار دکوری داخل اتاق مدیریت، هدایت کرد. همانطور که می­دانید، مهم‌ترین قسمت اتاق مدیریت، میز مدیریتی است و در سبک نورپردازی کاری، محل اصلی تمرکز نور، دقیقا همان منطقه است. بدین ترتیب، با به کار گیری این سبک از نورپردازی در دکوراسیون اداری اتاق مدیریت، عملکرد مدیر نیز افزایش می‌یابد.

حتما بخوانید: انواع سبک های دکوراسیون اداری اتاق مدیریت

استفاده از نور مخفی در نورپردازی اتاق مدیر

در صورتی که مدیر، تمایلی به استفاده از چراغ‌ها و آباژور‌های تزئینی و دکوری نداشته باشد، به کار گیری چراغ‌های مخفی بهترین جایگزین هستند. با استفاده از انواع لامپ‌ها و چراغ‌های مخفی، می‌توان نورپردازی مناسبی را انجام داد. استفاده هوشمندانه از این سبک نورپردازی، در زیبایی فضا نقش بسیار مهمی ایفا می­کند.

موارد تاثیرگذار در نورپردازی اتاق مدیریت

ابعاد فضای اتاق از موارد مهمی است که نورپردازی فضای داخلی اتاق مدیریت را تحت تاثیر قرار می‌دهند.انتخاب رنگ چراغ ها و لامپ ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین شدت نور نیز مهم و حائز اهمیت است و تاثیر زیادی بر حس و حال مدیر و مراجعین اتاق مدیریت می­گذارد. معمولا چراغ‌های هالوژن نصب شده بر روی سقف، نور ملایم بر کف اتاق می‌تابانند. این نور، با نور چراغ‌هایی که در ناحیه بالا و وسط اتاق آویز می‌شوند و نور ملایمی به اطراف می‌تابانند، متفاوت هست. به طور کلی، هریک از این نور‌ها در تیره و روشن دیده شدن دیوار‌های اتاق بسیار موثر هستند. سبک دکوراسیون اداری اتاق مدیریت، نحوه چیدمان مبلمان اداری به ویژه میز مدیریتی و به طور کلی محل مورد نظر برای متمرکز کردن نور، هدف نهایی طراحان در بحث نورپردازی است.

بیشتر بخوانید: ایده هایی برای زیباتر کردن دکور پشت میز مدیریتی

سخن پایانی

در این مطلب انواع سبک‌های نورپردازی مناسب برای دفتر مدیریت و مهم ترین نکات آن را بررسی کردیم. حال که با اهمیت نورپردازی به ویژه در اتاق مدیر آشنا شده اید، وقت آن رسیده که با کارشناسان مرانتی مشورت کنید و با نورپردازی صحیح و مناسب، فضای اداری خود را به یک فضای زیبا و آرامش بخش تبدیل کنید. برند مرانتی، یکی از بهترین برندهای تولید کننده انواع مبلمان اداری به ویژه پارتیشن های اداری می باشد. از همه مهم تر این برند، سابقه درخشانی در زمینه طراحی فضای اداری و دفاترکار دارد.