ویژگی‌های میز جلسات مدرن+ قیمت میز کنفرانس مدرن

میز جلسات

ویژگی‌های میز جلسات مدرن


میز جلسات یا میز کنفرانس به منظور برگزاری جلسات گروهی (از دو نفر تا بیشتر) کاربرد دارند. این نوع میزها به عنوان عنصر کلیدی برای هر شرکت و سازمانی است. اهمیت میز کنفرانس اداری برای هر اداره و شرکتی (فارغ از بزرگ یا کوچک بودن) قابل انکار نیست. به هر حال هر شرکت و سازمانی که به برگزاری جلسات، اتاق کنفرانس و میزگرد نیاز دارید، باید چنین میزی را برای محیط کار درنظر داشته باشد. در ادامه با شرکت مبلمان اداری مرانتی همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

 چرا طراحی میز کنفرانس لوکس ضرورت دارد؟

یکی از وسایلی که در بین مبلمان اداری کاربرد زیادی دارد، میز کنفرانس یا همان میز جلسات است. برای همین باید طرحی را انتخاب کنید که بر نحوه میزبانی جلسات تاثیر مثبت بگذارد. طی دو دهه گذشته، میلیون ها المان و فاکتور برای طراحی میز و صندلی تغییر کرده است. برای مثال با کوچک شدن فضاهای اداری، میز کنفرانس اداری کوچک جای میزهای بزرگ را گرفته است. همچنین طرح‌های سلطنتی و کلاسیک جای خود را به طرح‌های مدرن داده‌اند.

البته این بخشی از تغییرات در طراحی میز جلسات است. زیرا کیفیت و جنس متریالی هم که برای ساخت مبلمان اداری و میزها استفاده می‌شود، کاملا تغییر کرده است. از سوی دیگر وسایلی که بر روی میز قرار می‌گیرد، نحوه طراحی را متحول کرده است. برای مثال استفاده از تلفن هوشمند، قرار دادن مانیتور و رایانه رومیزی از جمله وسایلی است که این روزها برای اتاق جلسات کاربرد بسیار زیادی دارند. حال آنکه در گذشته این وسایل رایج نبودند.

چرا باید میز جلسات مدرن طراحی کنید؟

حالا آن روزهایی که مردم می توانستند جلسات خود را در هتل‌ها ترتیب دهند، گذشته است. زیرا هنجارها با آنچه در گذشته بود، متفاوت شده است. حالا فرض کنید کنفرانس خود را در جایی غیر از یک اتاق کنفرانس محل کار خود برگزار کنید. نگاه دیگران به این جلسه چه خواهد بود؟ آیا حاضرین این جلسه را رسمی تصور می کنند؟ مسلما هر کسب و کاری که بخواهد پرستیژ و وجهه کاری خود را به نمایش بگذارد، باید تا حدودی برای ظاهر محیط کار هزینه کند.

همه مشاغل در سراسر دنیا اکنون ترجیح می دهند با مشتریانشان در محیط کارشان ارتباط برقرار کنند. البته اتاق جلسات فضایی است که در گردهمایی و میزگرد فقط به مشتریان ختم نمی شود. مسلما همکاران و کارکنان هم در این جلسات حضور دارند.

حتی کارکنان هم با مشاهده دکوراسیون مدرن اتاق جلسات انگیزه بیشتری برای مشارکت در بحث پیدا می‌کنند.

قیمت میز کنفرانس مدرن

قیمت میز کنفرانس مدرن چقدر است؟

اگر به فکر صرفه جویی در هزینه های سازمان یا شرکت خود هستید، درست مثل میز مدیریت لاکچری باید به داشتن میز جلسات مدرن فکر کنید. به هر حال محل کار فضایی است که باید برای آن هزینه کنید. قیمت میز کنفرانس مدرن براساس کیفیت متریال، نوع و سبک طراحی متفاوت است. در تولیدی ها و فروشگاه های مختلف قیمت های متفاوتی ارائه می شود. اما منصافه ترین قیمت زمانی است که برای هزینه با کیفیت میز همخوانی داشته باشد.

از سوی دیگر برای داشتن محیط کار لوکس و لاکچری در فکر ساخت محصولی بی نظیر باشید. طرح هایی که این روزها ارائه می شود، ضمن داشتن المان زیبایی، در صرفه جویی فضا نیز تاثیرگذارند. پس می توانید نهایت استفاده را از میز ببرید.

اصول طراحی میز جلسات مدرن

برای اینکه بتوانید میز کنفرانس مناسب را برای محل خود تهیه کنید، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

انعطاف پذیری در برگزاری جلسات

همانطور که می دانیم امروزه فاصله گذاری اجتماعی اهمیت زیادی دارد. پس اگر در حال تصمیم برای تهیه و طراحی میز جلسات هستید، باید این نکته مهم را مدنظر داشته باشید. بنابراین باید سراغ میزی بروید که فضای اضافه زیادی در آن برای نشستن اعضا و حاضرین داشته باشید تا بتوانند با فاصله بنشینند.

احساس راحتی و دنج در اتاق کنفرانس

یکی از نقش های مهم میز کنفرانسی ایجاد جذابیت بیشتر در دکوراسیون داخلی دفتر است. اما باید ویژگی پویا داشته باشد که در کنار زیبایی بتواند برای کاربران هم مناسب باشد. سبک و قابل حمل بودن یکی از مشخصاتی است که هر میز کنفرانسی باید داشته باشد. البته به این معنا نیست موادی که برای ساخت چنین میز سبکی استفاده می شود از مواد بی کیفیت باشد.

در حال حاضر صنعت ساخت مواد اولیه مبلمان اداری آنقدر توسعه پیدا کرده است که بتوان میزهایی با مقاومت بالا و وزن سبک تولید کرد. روکش‌دار بودن برای جلوگیری از زنگ زدگی فلزات به کار رفته حتی در میزهای MDF هم اهمیت دارد.

چوب و ام دی اف یکی از مهم ترین موادی است که این روزها برای ساخت میزهای کنفرانسی و جلسات استفاده می شود. البته این دو ماده اولیه هم انواع مختلفی دارند که همین امر باعث ایجاد تفاوت در نوع میز هم می شود.

میز کنفرانس اداری تصویر سازمان شما را بهبود می‌دهد

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمان سفارش میز جلسات مدرن باید در نظر داشته باشید، توجه به اِلمان زیبایی است. دفتر جدید به مبلمان ابتکاری و مدرن نیاز دارد. میز اداری زیبا و لوکس در اتاق کنفرانس می تواند چهره کسب و کار شما را زیباتر نمایش دهد. وقتی مدعوین و حاضرین در جلسه در گرد یک میز لوکس و مدرن می نشینند، ذهنیت بهتری نسبت به برند شما پیدا می کنند.

به طور کلی میز جلسات مدرن و با طرح های جذاب می تواند اتاق کنفرانس را به مکانی فوق العاده تبدیل کند.

ارتفاع مناسب میز جلسات

وقتی صحبت از میز کنفرانس اداری کوچک می شود به این معنا نیست که ارتفاع کمی دارد. بلکه ارتفاع در همه میزها یکسان است و تفاوت در طول و عرض میز است. حتی در کوچکترین میزهای کنفرانسی هم یک اندازه استاندارد برای ارتفاع در نظر گرفته می شود. هر چند در برخی از موارد هم ممکن است میز به نحوی طراحی شود که کاربر بتواند ارتفاع را تنظیم کند.

البته در بیشتر موارد این صندلی است که متناسب با ارتفاع میز تنظیم می شود. صندلی های لوکس و مدرن اداری به نحوی طراحی می شود که کاربر بتواند برحسب قد خود آن را بلند یا کوتاه کند.

میز کنفرانس اداری کوچک

 8 نوع میزکنفرانس اداری و مزایای آنها

میز جلسات هم مثل میز مدیریت انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

میزهای جلسات با طراحی مدولار

 برخی از میزهایی که برای اتاق جلسه کاربرد دارد، با طرح مدولار یا ماژولار ساخته می شود. در این روش برای ساخت، قطعات را کوچک می سازند و سپس همه به صورت مهندسی شده به یکدیگر متصل می شوند تا بسته به تعداد افرادی که که در فضای چند منظوره از این میزها استفاده می کنند، انعطاف پذیر باشند.

میزهای مدولار سبک و بادوامند و برخی از آنها هم برای استفاده بهینه از فضاهای کوچک طراحی می شوند. این میزها می توانند تا شوند و یا روی همدیگر قرار بگیرند.

این میزهای کنفرانسی برای شرکت های کوچک، مدارس و دانشگاه ها انتخاب خوبی هستند. زیرا محیط جلسه مدام عوض می شود و طراح اتاق جلسه می تواند به راحتی میز را متناسب با فضای جدید استفاده کند.

انواع میز کنفرانس برحسب شکل هندسی

یکی از معیارهای دسته‌بندی میزهای کنفرانسی، درنظر گرفتن شکل هندسی است. به طور کلی اشکال این میز به صورت مستطیل، بیضی، دایره و حتی U شکل نیز هست. جالب است بدانید در برخی از مواقع هم ممکن است میز را به صورت نیم دایره یا ذوزنقه‌ای هم طراحی کنند. این اشکال بیشتر جهت ایجاد تنوع کاربرد دارد.

برای کنفرانس های ویدئویی و جلسات آموزشی بهترین شکل میز جلسات مدرن U شکل است. زیرا صندلی‌های حاضرین در کناره‌های بیرونی میز قرار می‌گیرد. سخنران یا مبری هم می‌توانید دقیقا در قسمت صافی میز (بالای U) قرار بگیرد. ناگفته نماند که اشکال جدید میز باید با فضای اتاق جلسه هارمونی داشته باشد.

 میز جلسات قابل تنظیم

همانطور که از اسم این نوع میز مشخص است، شما می‌توانید ارتفاع و سطح میز را برحسب نیاز خود تغییر دهید. میزهای مدرن اکنون به نحوی طراحی می‌شوند که کاربر بتواند عرض و طول آن را نیز تغییر دهد. برای مثال وقتی در یک جلسه تنها ۴ نفر حضور دارند، وجود میز جلسات بزرگ و فاصله زیاد بین آن‌ها، صمیمیت را کم می‌کند. پس در چنین شرایطی می‌توانید با تنظیم میز، عرض و طول آن را کم کنید.

اما وقتی اعضا بیشتری در کنفرانس حضور دارند، نزدیک شدن آنها با توجه به شیوع بیماری کرونا، توصیه نمی‌شود. پس با سفارش میزی که بتوانید به راحتی آن را بزرگتر کنید، مشکل برطرف می‌شود. با این تکنیک مجبور نیستید از چندین اتاق یا چند میز کوچک و بزرگ استفاده کنید.

میز کنفرانس اداری کوچک یا بزرگ

اندازه و سایز هم می‌تواند یک فاکتور دیگر برای دسته بندی میزهای کنفرانسی مدرن باشد. برای شرکت‌های کوچک داشتن اتاق کنفرانس بزرگ چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. از سوی دیگر چیدمان این اتاق هم باید با توجه به فضا انجام شود. میز کنفرانس اداری کوچک یکی از وسایل مبلمان اداری است که متناسب این فضاهاست. با این حال کوچک بودن نباید در زیبایی و ظاهر میز محدودیت ایجاد کند. هر سازمانی فارغ از بزرگ یا کوچک بودن می‌تواند زیبایی و لوکس بودن خود را به نمایش بگذارد.

وقتی صحبت از میز کنفرانس کوچک اداری می‌شود، طراح و سازنده می‌توانند به نحوی عمل کنند که علاوه بر کارایی، ظاهری زیبا نیز به اتاق جلسه ببخشد. از سوی دیگر معیارهایی همچون ارگونومی و استفاده بهینه از میز هم در زمان طراحی در نظر گرفته می‌شود.

بهترین مواد برای ساخت میز جلسات

برای ساخت انواع میز از مواد مختلفی استفاده می‌شود. اما وقتی صحبت از میز مدرن جلسات می‌شود، مواد اولیه برای ساخت این میز هم مدرن می‌شود. برای مثال امروزه استفاده از چوب خام و فلز برای ساخت چنین میزهایی به حداقل رسیده است. در مقابل انواع MDF با روکش‌های زیبا و مقاوم جای این دو متریال را گرفته‌اند. در عین حال شیشه همچنان یکی از موادی است که در کنار ام دی اف برای ساخت میز کاربرد دارد.

شیشه برای ایجاد یک سطح صاف روی میز کاربرد دارد. به طوری که ظاهر براق و ساده آن، تمیز کردن و گردگیری را برای کاربر ساده کند. اما فراموش نکنید استفاده از این ماده برای روی میز، الزامی نیست. با وجود انواع ام دی اف از جمله هایگلاس و لمینت سطح روی میز کنفرانس صاف و یکدست است.

قیمت میز کنفرانس مدرن

برای تعیین هزینه ساخت یک میز کنفرانس مدرن چندین معیار درنظر گرفته می‌شود که عبارتند از:

کیفیت ماده اولیه برای ساخت میز

اولین فاکتوری که برای تعیین قیمت میز کنفرانس مدرن در نظر گرفته می‌شود، کیفیت مواد اولیه است. به احتمال زیاد در تولیدی‌ها و فروشگاه های مختلف قیمت‌های متفاوتی از یک میز جلسات را مشاهده کرده‌اید. شاید برایتان سوال باشد چرا قیمت این محصولات با هم تفاوت دارد؟

نوع موادی که برای ساخت میز استفاده می‌شود، ماندگاری و زیبایی متفاوتی را به میز می‌بخشد. به هر حال استفاده از MDF با روکش هایگلاس نسبت به میزهای ام دی اف ساده گرانتر است.

در نظر گرفتن هزینه طراحی

طراحی میزهای جلسات شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد. اما وقتی قرار باشد میز با ویژگی‌های منحصر به فرد داشته باشید و یا آن را برای فضایی خاص استفاده کنید، دقت طراح اهمیت پیدا می‌کند. برای مثال طراحی میزهایی که قابلیت تنظیم ارتفاع یا طول و عرض دارند، سخت‌تر است. این نوع میزها به طراحی مهندسی شده برای استفاده بهینه از فضا نیاز دارند.

میز جلسات مدرن

هزینه ساخت میز کنفرانس مدرن

در کنار مواد اولیه و طراحی، باید صرف زمان و انرژی برای ساخت میز را نیز در نظر بگیریم. از سوی دیگر در کارگاه‌های تخصصی ساخت مبلمان اداری از دستگاه‌ها و تجهیزاتی استفاده می‌شود که سرعت و کیفیت ساخت را افزایش می‌دهد. برش زدن چوب یا ام ‌دی اف و یا نحوه اتصال بین قطعات با کمک این تجهیزات پیشرفته انجام می‌شود. برای تعیین قیمت میز کنفرانس مدرن باید این فاکتور را نیز درنظر بگیریم.

ابعاد میز کنفرانس

آیا قرار است یک میز کنفرانس ۶ نفره یا ۴ نفر بسازید و یا قصد دارید برای یک سالن بزرگ میزی با ظرفیت بیش از ۲۰ نفر طراحی کنید؟ ابعاد میز جلسات مدرن هم یکی دیگر از معیارهای مهم برای تعیین هزینه است.

سخن پایانی

آنچه در این مطلب در رابطه با طراحی میز جلسات مدرن و قیمت میز کنفرانس مدرن گفته شد، راهنمایی برای انتخاب بهتر است. شرکت مبلمان اداری مرانتی یکی از مدرن‌ترین مراکز طراحی و ساخت میزهای اداری است که می‌تواند محلی برای انجام سفارشات شما باشد.

اگر فکر می‌کنید نکته‌ای وجود دارد که ما به آن اشاره نکرده‌ایم، در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.