انواع میز و صندلی اداری . ویژگی ها، مزیت و معایب

میز جلسات

مهم ترین نکات در خرید میز و صندلی جلسه

میز و صندلی اداری جزو ضروری ترین وسایل برای ادارت و سازمان ها می باشد و خرید آن یکی از مهم ترین دغدغه های مدیران و کافرمایان است. برای اینکه میز و صندلی مناسبی را برای جلسات خود تهیه کنید، باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. به همین دلیل است که مرانتی در این مقاله سعی کرده است با معرفی انواع میز و مبلمان اداری راهنمایی کامل و جامع برای شما باشد.

برای داشتن یک اتاق جلسات حرفه ای و در عین حال گرم و صمیمانه، نیاز به خرید میز و صندلی مناسب دارید. از آنجایی که میزها و صندلی های اداری مدلهای متفاوتی دارند، باید قبل از هر چیز با انواع آن آشنا شوید و بعد متناسب با فضایی که در اختیار دارید مناسب ترین آن را انتخاب کنید.

چرا خرید میز و صندلی جلسه مهم است؟

هدف از طراحی اتاق کنفرانس، ایجاد فضایی حرفه ای برای مذاکره و عقد قرار دادهای کاری مهم است. بنابراین انتخاب میز مدیریت و صندلی مناسب، می تواند به یکی از چالش برانگیزترین تصمیمات یک مدیر تبدیل شود. میز و صندلی کنفرانس استاندارد، تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی محیط و از همه مهم تر روحیه شرکت کنندگان در جلسه دارد. همچنین وجود صندلی های اداری مناسب، در راحتی و آسایش شرکت کنندگان تاثیر زیادی دارد و به افزایش تمرکز آنها کمک بسزایی می کند.

انواع میز و صندلی اداری

انواع میز و صندلی اداری

میز مدیریت و صندلی اداری نسبت به سایر میز و صندلی ها، طراحی متفاوتی دارد. چرا که باید اصول ارگونومی در مراحل ساخت آن به خوبی رعایت شود تا افراد هنگام استفاده از آن دچار خستگی نشوند. میزهای اداری انواع متنوع با کاربرد های متفاوتی دارند که در ادامه بررسی خواهیم کرد:

میز و صندلی مدیریت

شاید تصور کنید که مدیران ساعات کمتری را نسبت به کارمندان خود پشت میز مدرن سپری می کنند. در حالیکه راحتی و آسایش کاربران، همانقدر که در طراحی میز کارمندی اهمیت دارد در طراحی میز و صندلی مدیریتی نیز مهم است. با این تفاوت که میز یک مدیر، باید متناسب با فضای اتاق مدیریت و ماهیت برند او طراحی شود.

میز و صندلی جلسه

از آنجایی که در اتاق جلسات تصمیمات مهمی گرفته می شود و دکوراسیون داخلی این اتاق به نوعی نشان دهنده پرستیژ شرکت است، هنگام خرید میز و صندلی جلسه بهتر است حساسیت بیشتری از خود نشان دهید. ضمن اینکه میز و صندلی لوکس در برگزاری انواع جلسات اداری تاثیر زیادی دارد.

میز و صندلی کارشناسی

طراحی میز و صندلی های کارشناسی کمی متفاوت تر از سایر میزهای اداری است. زیرا این افراد ساعاتزیادی از روز را پشت این میز و صندلی ها سپری می کنند. همچنین طراحی میز باید به گونه ای باشد که کارمندان بتوانند تمام لوازم مورد نیازشان را روی آن قرار دهند.

علاوه بر این، میزهای اداری بهتر است کشوهای زیادی داشته باشند تا کارمندان بتوانند لوازم ضروری شرکت و یا لوازم شخصی خود را به راحتی داخل کشوهای آن قرار دهند تا در معرض دید مراجعین نباشد. حرکت دادن موس کامپیوتر بر روی میز هم مشکلی است که شاید برخی از کارکنان با آن مشکل داشته باشند.

انواع میز و صندلی جلسه

همانطور که گفتیم میز و صندلی های متنوعی در بازار وجود دارد. بنابراین شما می توانید متناسب با سلیقه و ابعاد اتاق کنفرانس خود، میزی مناسب و شایسته فضای کاری خود انتخاب کنید.

  • میز جلسات U شکل: معمولا میزهای دایره ای، فضای گفتگو را صمیمانه تر می کنند و برای فضاهای کوچک، گزینه بسیار مناسبی هستند. چرا که جای کمتری را اشغال می کنند.
  • میز های کنفرانس مربعی: این نوع میز به دلیل نوع قرار گرفتن نفرات در عین ایجاد احساس صمیمیت، زیبایی بسیار زیادی به فضای اتاق کنفرانس شما می بخشند.
  • میز جلسات مستطیلی: به صورت معمول در اکثریت فضاها از میز جلسات مستطیلی استفاده می شود. این مدل میز در عین اینکه تعداد نفرات بالایی را تحت پوشش قرار می دهد از پرکاربردترین انواع میز جلسات هم به شمار می رود.
چرا خرید میز و صندلی جلسه مهم است؟

مهم ترین نکات در خرید میز و صندلی جلسه

  • قبل از هر چیز اندازه گیری های لازم را انجام دهید. مساحت و ابعاد اتاق کنفرانس خود را درنظر بگیرید و میزی متناسب با آن انتخاب کنید. برای مثال میز کنفرانس کوچک هم می تواند همانند یک میز بزرگ کارکرد مفید داشته باشد. در عین حال لاکچری بودن شرکت شما را در ذهن حاضرین تداعی کند.
  • چیدمان میز و صندلی باید به گونه ای باشد که فضای کافی برای رفت و آمد افراد وجود داشته باشد و زمانی که صندلی ها چیده می شوند، به یکدیگر برخورد نکنند و موجب آزار و ناراحتی افراد نشوند.
  • ارتفاع صندلی ها قابلیت تنظیم داشته باشد که افراد به راحتی روی آن بنشینند.
  • به کیفیت متریال استفاده شده در ساخت میز و صندلی جلسات توجه کنید.
  • به تکنولوژی های به کار رفته در طراحی میز هم توجه کنید. به طور مثال روی برخی از میزهای اداری، سوکت های مخصوصی جهت قرار دادن کابل ها و سیم های اضافی تعبیه شده است که این موضوع فضای اداری شما را مرتب تر و شیک تر می کند. از سوی دیگر کار را برای کارکنان آسان می کند.

کلام آخر

اگر اطلاعات کافی در این زمینه را نداشته باشید، ممکن است خرید میز و صندلی ادرای برایتان دشوار و چالش برانگیز باشد. به خصوص خرید میز و صندلی جلسات که یکی از مهم ترین بخش های خرید مبلمان اداری است. مرانتی، یکی از معتبرترین شرکت های طراحی و ساخت مبلمان اداری، راهنمای کاملی برای شما خواهد بود تا خرید راحت تری را تجربه کنید.