اهمیت میز کنفرانس در شرکت ها و نکات انتخاب آن

اهمیت میز کنفرانس

اهمیت میز کنفرانس مدرن در شرکت ها

اتاق‌های کنفرانس یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین اتاق‌های موجود در یک سازمان می‌باشد که بسیاری از قراردادهای حساس و ضروری نیز در این محیط‌ها بسته می شود. به همین دلیل نیز مدیران ترجیح می‌دهند که ظاهر و نمای این اتاق‌ها بسیار شیک و بی نقص باشد و همچنین دوست دارند تا از میز کنفرانس مدرن استفاده کرده و دکوراسیون جذابی را در محیط مورد نظر خود ایجاد نمایند. از سوی دیگر شیک‌تر و جذاب بودن اتاق کنفرانس، نشان از پرستیژ شرکت شما بوده و قطعا این امر تاثیرات مثبتی را در ذهنیت شرکای شما خواهد داشت.

برای داشتن اتاق کنفرانس حرفه‌ای و در عین حال گرم و صمیمی قبل از تصمیم‌گیری در مورد نوع میز کنفرانس، باید چند نکته اساسی را بدانید که  ما در این مطلب به آن نکات پرداخته ایم، با مرانتی همراه باشید.

اهمیت میز کنفرانس در شرکت ها

اهمیت میز کنفرانس

همانطور که اشاره کردیم، معمولا اتاق کنفرانس مهم‌ترین بخش هر سازمانی بوده و عقد قراردادهای مهم و قراردادهای کاری در این اتاق انجام می ‌گیرد. نما و ظاهر این اتاق در نگاه اول بسیار تاثیرگذار بوده و می‌ تواند در جذب و جلب مراجعه کنندگان تأثیر بسزایی داشته باشد

بنابراین توجه داشته باشید که در هنگام خرید میز کنفرانس مدرن، به جنبه زیبایی آن نیز توجه داشته باشید و این زیبایی به گونه ‌ای باشد که هر بیننده ‌ای را خیره کند. لازم به ذکر است که انتخاب مبلمان اداری مناسب نیز در اتاق کنفرانس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: مزایای استفاده از میز کارگروهی مدرن

اهمیت میز کنفرانس

کاربردهای میز کنفرانس‌های مدرن

یکی از مهمترین و اصلی ترین آیتم‌هایی که در خصوص دانستنی‌های میز کنفرانس مدرن وجود دارد، کاربرد این محصول می‌باشد. شما نیز می‌توانید قبل از خرید مورد نظر خود در خصوص کاربردهای این میزها اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورده و سپس اقدام به ثبت سفارش مورد نظر خود داشته باشید. از مهمترین کاربرد و موارد استفاده میز کنفرانس‌های مدرن مثل میز مدیریت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برگزاری کلاس‌های آموزشی

برگزاری جلسات و همایش‌های مختلف

برگزاری مذاکرات و عقد قراردادها

برگزاری جلسات گروهی در بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها

انواع میز کنفرانس مدرن

میز کنفرانس مدرن با توجه به بهترین و پیشرفته‌ترین فناوری روز جهانی تهیه و آماده می‌شود که از ویژگی‌های بسیار بی نظیری برخوردار بوده و شما می‌توانید بهترین و ایده آل‌ترین این محصولات را تهیه و آن را مورد استفاده قرار دهید. از مهم ترین انواع میز کنفرانس های مدرن می توان به میز کنفرانس با امکان پذیرایی اشاره کرد.

امروزه میزهای کنفرانس و جلسه در انواع و شکل های مختلف وارد بازار شده است. دایره، مستطیل و بیضی و مدولار از اشکالی هستند که به طور معمول خریداری می‌شوند؛ اما میزهای کنفرانس در اشکال دیگر مانند یو شکل (U) و هشت ضلعی نیز به طور سفارشی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

معمولاً انتخاب میز جلسات مستطیل شکل یک انتخاب کاربردی و کلاسیک برای اتاق هیأت مدیره است و با توجه به شکل میز می‌توان از آن برای سایر کاربردها، مانند اتاق‌های جلسات و آموزشی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: مبلمان اداری |معرفی برندهای مطرح صندلی و مبلمان اداری

انواع میز کنفرانس مدرن

میز کنفرانس مدرن حتما باید مطابق با استانداردهای تعیین شده باشد تا کاربران و استفاده کنندگان از آن در زمان استفاده با مشکل مواجه نشوند. اگر در اتاق کنفرانس خود از ویدئو پروژکتور نیز استفاده می‌کنید طراحی میز کنفرانس مدرن باید به صورتی باشد که استفاده کننده به راحتی بتواند به قسمت دیداری دست پیدا کند.

همچنین این امکان وجود دارد که کاربران استفاده کننده از میز کنفرانس مدرن شاید نیاز به کابل شبکه و یا برق داشته باشند این موضوع را نیز حتما مورد توجه قرار دهید. میز جلسات بزرگ به دلیل اینکه افراد استفاده کننده از آن با یکدیگر در حال تعامل هستند باید به گونه‌ای طراحی شود که افراد روبروی یکدیگر بنشینند و به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع میز کار اداری! ارتفاع استاندارد میز کار اداری چقدر است؟

اندازه‌های استاندارد میز کنفرانس و جلسه

بیشتر تولید کنندگان میزهای کنفرانس را در عرض و رنگ‌های مختلف تولید می‌کنند و به شما این فرصت را می دهند که میز جلسات را متناسب با نیاز خود خریداری کنید. در جدول زیر به اندازه‌های استاندارد میز کنفرانس و جلسه بر حسب تعداد نفرات اشاره کرده‌ایم.

ابعاد و اندازه های میز کنفرانس

جنس میز کنفرانس

میزهای کنفرانس معمولا از جنس چوب، لمینت و یا ام دی اف ساخته می‌شوند. میزهایی که از جنس چوب و تنه درختانی مانند چوب ماهون، بلوط یا افرا ساخته می‌شوند با دوام‌تر و گران‌تر هستند. پایه‌‌های میزهای کنفرانس در انواع مختلفی مثل مربع و استوانه طراحی شده‌اند که بسته به قطر و یا طول میز به صورت تکی، دوتایی و یا چندتایی در زیر میز قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در رابطه با میز مدیریت و کنفرانس که باید به آن توجه داشته باشید!

فضای اتاق را هم در نظر بگیرید!

توجه داشته باشید که اندازه اتاق کنفرانس شما ممکن است اندازه میز جلسات شما را محدود کند. بنابراین در انتخاب میز کنفرانس مناسب، فضای اتاق را نیز در نظر داشته باشید. در ادامه نکاتی در این مورد بیان میکنیم. در ابتدا توجه داشته باشید اگر در امتداد محیط اتاق، اشیایی مانند تریبون یا تجهیزات AV دارید، باید مناطق خالی اتاق را اندازه بگیرید، بدون احتساب فضای اشغال شده قبلی.

وقتی دانستید که چقدر فضای خالی دارید، باید تعیین کنید که به چه میزان از فضای اطراف میز خود احتیاج دارید. برای اتاق‌های بزرگ، داشتن فضای خالی حدود ۱.۵ متر در اطراف محیط میز کنفرانس ایده آل است. در اتاق‌های کوچکتر باید مطمئن شوید که حداقل ۱ متر فضا در اطراف میز خود داشته باشید. این اتاق به افراد امکان می‌دهد بدون احساس گرفتگی، آزادانه دور میز حرکت کرده و صندلی‌ها را بیرون بیاورند.

پس از مشخص شدن میزان فضای اتاق در اطراف میز، آن را از ابعاد قسمتهای خالی اتاق کم کنید. بعد از انجام این اندازه گیری و ریاضیات، ابعادی که باقی مانده نشان دهنده حداکثر میز اتاق کنفرانس شما است. با اینکه اهمیت میز جلسات مناسب برای همه ثابت شده است اما در نهایت شما باید فضای مناسبی برای آن در نظر بگیرید.

جنس میز کنفرانس

کلام آخر

برای هر کسب و کار، بزرگ یا کوچک، استارتاپی یا کلاسیک، اتاق کنفرانس می‌تواند یکی از مهم‌ترین قسمت‌های فضای کاری شان باشد. این فضا مکان اصلی برگزاری جلسات است، چه با مشتریان و چه کارمندان و به طور معمول بزرگترین و شاید گرانترین اقلام مبلمان اداری در این اتاق قرار دارند. پیش از انتخاب و خرید میز کنفرانس یا جلسات لازم است تمامی نیازمندی‌ها و الزامات مورد نیاز را بررسی کرده و آشنایی مناسبی با میزی که قصد خرید آن را داریم کسب نماییم تا در سال‌هایی که از آن استفاده می‌نماییم بیشترین نفع را از انتخابمان ببریم.