آشنایی با انواع میز کار اداری! ارتفاع استاندارد میز کار اداری چقدر است؟

با انواع میز کار اداری بیشتر آشنا شوید

میز کار اداری مهمترین المان در طراحی دکوراسیون اداری فضای کاری شماست. چرا که استفاده از به روزترین مبلمان اداری در فضای کاری تاثیر به سزایی در نظر مشتریان شما دارد.

اینکه فضای اتاق کار شما کاملا شیک و مدرن باشد و همچنین تمامی عناصر آن متناسب با یکدیگر چیدمان شده باشند، هم در روحیه‌ کارمندان و هم در نظر مشتریان می‌تواند به شدت تاثیرگذار باشد. به همین دلیل، معمولا مدیران حاذق و موفق به طراحی اتاق مدیریت اهمیت زیادی می‌دهند و انتخاب میز اداری شرکتی مناسب را به عنوان اولویت برای خود قرار می‌دهند.

در این مقاله با میز و مبلمان اداری مرانتی همراه باشید تا به شما انواع میز کار اداری را معرفی کنیم و همینطور برای خرید میز کار اداری نکاتی را بیان کنیم.

بیشتر بخوانید: مزایای استفاده از میز کارگروهی مدرن

ارتفاع استاندارد میز کار اداری

فرقی نمی کند که میز کار ساده داشته باشید یا نوع لوکس و لاکچری؛ در هر صورت ارتفاع آن برای تمامی محصولات موجود در بازار یکسان در نظر گرفته می شود. استانداردترین اندازه های این نوع از میزها حدود ۱۶۰*۶۰ (طول و عرض) است. برای ارتفاع هم ۷۳ یا ۷۵ سانتیمتر را در نظر می گیرند.

با توجه به اینکه صندلی اداری مدرن با قابلیت تنظیم ارتفاع در دسترس است، کاربران می توانند صندلی را به اندازه میز تغییر دهند. در واقع مشخص کردن ارتفاع استاندارد میز کار اداری هیچ مشکلی را برای کاربران (با قد کوتاه یا بلند) ایجاد نمی کند. در مورد میز گروهی برای اداره هم می توان قانون ارتفاع استاندارد را درنظر گرفت.

میز کار اداری

انواع میز کار اداری

میز کار اداری انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

میز تریبون اداری

یکی از مهم‌ترین انواع میز اداری شرکتی میز تریبون است که در واقع یک میز اداری کوچک محسوب می شود. این میزها ظاهری زیبا و ارگونومیک و قابلیت مجهز سازی به امکانات صوتی را دارد. اکثر اوقات آرم برگزارکننده همایش و یا برند کسب و کار را بر روی بدنه این میزها درج می‌کنند. همچنین از دیگر ویژگی‌های میز تریبون می‌توان به وجود فضایی مناسب به منظور نگهداری اسناد و مدارک، آزادی عمل سخنران، قابلیت جا به جایی راحت و… اشاره نمود.

بیشتر بخوانید: مبلمان اداری |معرفی برندهای مطرح صندلی و مبلمان اداری

میز کنفرانس

میز کنفرانس یکی دیگر از انواع میز کار اداری می‌باشد که در اتاق کنفرانس و جلسات مورد استفاده قرار می گیرد. میزهای کنفرانس و میز جلسات بسیار کاربردی بوده و به همین دلیل توجه به طراحی و انتخاب آن بسیار پر اهمیت است. این دسته از میزها را در طرح‌ها و مدل‌های مختلف تولید و به منظور استفاده در اتاق ها و سالن های کنفرانس و جلسات به بازار عرضه می‌کنند.

دقت در ابعاد میز کنفرانس

ابعاد میز کنفرانس طیف گسترده و پیچیده ای دارند که باید متناسب با فضایی که در نظر گرفته اید انتخاب شوند. نظر به این که میز کنفرانس فضای نسبتا زیادی را اشغال می کند، حتما دقت کنید که ابعاد میز کنفرانس خود را پس از اندازه گیری اتاق جلسه محاسبه و تعیین کنید. برای این محاسبه نیاز به طول، عرض و ارتفاعی دارید که نیاز کنفرانس های شما را در عین راحتی جسم و به خصوص کمر تامین کند.

ارتفاع استاندارد میز کار اداری

میز مدیریت

همانطور که میدانید، نخستین قسمتی از اداره که نیازمند تجهیزات خاص می‌باشد، اتاق مدیریت است. میزهای مورد استفاده در این اتاق باید ویژگی‌های خاصی داشته و با میزهای به کار گرفته شده در سایر قسمت‌ها تفاوت داشته باشند. زیرا مدیرانی که این دسته از میزهای اداری را مورد استفاده قرار می‌دهند، وظیفه انجام کارهای اپراتوری را نداشته اما بدون شک ساعات زیادی را در پشت این میزها سپری می‌کنند. بنابراین لازم است که ارتفاع استاندارد میز کار اداری را دارا باشند و ظاهری زیبا و منحصر به فرد را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اهمیت میز کنفرانس در شرکت ها و نکات انتخاب آن

میز اداری شرکتی

میز کارمندی

میز کارمندی یکی از انواع میز کار اداری است که غالباً در اتاق کارمندان در ادارات و شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.معمولا میز کارمندی یک میز کار ساده است. این میزها دارای کشو بوده وبه منظور نگهداری اسناد و مدارک مهم در آن‌ها طراحی شده است که این موضوع به بهینه شدن فضای اتاق بسیار کمک می‌کند. طراحی این میزها باید به گونه ای باشد که امکان قرار گرفتن کامپیوتر و یا لپ تاپ را برای کارکنان فراهم نمایند. در صورتی که ابعاد فضای کسب و کار به حدی باشد که استفاده از میزهای تکی در آن میسر نباشد، بهترین روش خرید میز کار گروهی است.

ارتفاع استاندارد میز کار اداری

تفاوت میز کارمندی و میز مدیریت

همانطور که اشاره کردیم، میز کار اداری یکی از آیتم‌های مهم هر شرکتی است که توجه به آن تأثیر بسزایی در کیفیت کار پرسنل خواهد داشت. برای این که هر فرد با سِمَت مشخص در یک دفتر کاری بدون آن‌که متوجه زحمت و ناراحتی شود به کار خود بپردازد و تمام وسایل مورد نیاز کارش را در اختیار داشته باشد، باید میزی در اختیارش باشد که این امکانات را به او بدهد. در واقع میز کارمند، میز مدیریت و میز کنفرانس همگی از وسایلی هستند که به طور اختصاصی باید کار و وظیفه خاص همان موقعیت شغلی طراحی و ساخته شوند.

میز مدیریت با طراحی ارگونومیک و متناسب با بدن یکی از ضروریاتی است که هر مدیری در محیط کار به آن نیاز دارد. واقعیت این است که میز مدیریت باید با میز کارمندان متفاوت باشد؛ چون کارایی متفاوتی دارد. میز مدیریت باید دارای استایل خاصی بوده و از نظر ظاهری و کارایی با سایر میزهای موجود در محل کار تفاوت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در رابطه با میز مدیریت و کنفرانس که باید به آن توجه داشته باشید!

میز اداری انواع مختلفی دارد

نکاتی که هنگام خرید میز اداری باید به آن توجه کنید

برای خرید یک میز اداری مناسب، بهتر است ابتدا فضای اتاق را در نظر بگیرید سپس متناسب با میزان فضای خالی اتاق خود یک میز مناسب را انتخاب کنید.

برای خرید انواع میز اداری مناسب، توجه داشته باشید که رنگ میز، سایز و طراحی آن باید کاملاً با سایر اجزای اتاق سازگار باشد. یکی از نکات مهم در انتخاب یک میز با کیفیت رعایت استانداردهای خاص و متناسب با بدن می‌باشد به گونه‌ای که شخص پس از ساعت‌های طولانی احساس خستگی و نارضایتی نداشته باشد.

ارتفاع استاندارد میز کار اداری به صورتی است که متناسب با قد و استایل بدن باشد، به این صورت که اگر قد بلندی دارید بهتر است میز کاری اداری خود را با ارتفاع بلندتری خریداری بکنید.

همچنین برای خرید میز کار اداری مناسب توجه کنید که جابه‌جایی آن آسان باشد و به راحتی حمل شود. از سوی دیگر باید استحکام قابل قبولی داشته باشد و زود مستهلک نشود. یک نکته مهم زمان خرید این نوع از میزها اینست که کشوها و کمدهای آن به اندازه کافی باشد و از سیستم ایمنی مناسب برای کمدها و کشوها استفاده کند، اگر قطعات اضافی در آن به کار برده شده است امکان تعویض یا تعمیر آن وجود داشته باشد و همچنین ظاهری زیبا و شیک داشته باشد.

کلام آخر

در این مطلب به انواع میز کار و ارتفاع استاندارد میز کار اداری پرداختیم. به یاد داشته باشید اگر از یک میز کار اداری زیبا و مناسب برای دفتر کارتان استفاده کنید، مطمئناً نما و ظاهری که از فعالیت شما در ذهن مراجعه کنندگان نقش می بندد حتی در بیزینس شما نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد. در دکوراسیون و دیزاین اداری نکات بسیار مهمی وجود دارد که با کارآیی سازمان و اداره مربوطه ارتباط غیرمستقیم اما مهمی دارد.