مزایای استفاده از میز کار گروهی مدرن

میز کار گروهی مدرن

مزایای استفاده از میز کار گروهی مدرن

میزهای اداری درانواع و طرح های متفاوتی طراحی و تولید شده اند. هر کدام از آنها کاربرد و ویژگی خاص خودشان را دارند. یکی از کاربردی ترین محصولات مبلمان اداری و میزهای اداری، میز کار گروهی می باشد. در این مقاله شما را با مزایای استفاده از میز کار گروهی مدرن آشنا می کنیم.

میز کار گروهی مدرن و اهمیت استفاده از آن در محیط اداری

میز کار گروهی، در دسته میزهای اداری قرار دارد و به طور همزمان فضای کاری مناسبی را برای چند نفر فراهم می کند. استفاده از میز کار گروهی، تحولی عظیم در روند کاری ادارات ایجاد کرده است. به واسطه این میزها، بازدهی مراکز افزایش پیدا کرده است و از همه مهم تر خلاقیت افزایش و اتلاف انرژی به شدت کاهش پیدا کرده است.

میزهای کار گروهی رفته رفته جایگزین میزهای اداری تک نفره شده اند. دلیل این امر، مزایای بسیار زیادی است که این میزها در اختیار کاربران قرار می دهند. البته که استفاده از میزهای کار گروهی مدرن معایبی نیز به همراه دارد اما قطعا مزایای آن نقش پررنگ تری دارد.

بیشتر بخوانید: میز اداری شرکتی و نکاتی برای انتخاب بهترین میز اداری لاکچری

اهمیت استفاده از میز کار گروهی در محیط اداری

استفاده از میز کار گروهی چه مزایایی دارد؟

مهم ترین مزیت استفاده از میز کار گروهی مدرن درست مثل میز مدیریت ، صرفه جویی در هزینه ها است. به جای اینکه برای هر کارمند اتاق جداگانه ای در نظر بگیرید، می توانید با استفاده از میز کار گروهی مدرن فضایی مناسب ایجاد کنید و در هزینه ها نیز صرفه جویی کنید.

میزی که ۴نفر پشت آن نشسته و در حین کار مشغول تبادل نظر با یکدیگر و خلق ایده های ناب هستند را با میزهای تک نفره در اتاق های جداگانه که امکان تبادل نظر و مشورت را از کارمندان گرفته است را مقایسه کنید. کدام یک موجب افزایش بازده شرکت شما می شود؟

قطعا میز کار گروهی خلاقیت تیم شما را افزایش می دهد. همانطور که می‌دانید کار تیمی موفق، می تواند یک مجموعه را حرفه ای تر و قدرتمند تر جلو ببرد. دلیل محبوبیت میز کار گروهی مدرن نیز همین است.

بیشتر بخوانید: چیدمان قفسه و کمد اداری مدرن چگونه است؟

مزایای استفاده از میز کار گروهی

مزیت سومی که می توان به آن اشاره کرد تسلط مدیر به فضای اداری خود و کنترل آن است. میز کار گروهی یک فضای اداری باز برای شما فراهم می کند. فضایی که در آن مدیران و سرپرستان به راحتی می توانند با کارمندان خود ارتباط برقرار کنند. فضایی که صمیمیت و اعتماد میان کارکنان آن موج می زند.

بهره بردن همه افراد از وسایل اشتراکی مثل فکس، پرینتر، اسکنر و میز کردنزا، آخرین مزیت مهم میزهای کار گروهی مدرن است.

ویژگی های میز کار گروهی مدرن

برخی از مدیران و کارفرمایان به اشتباه تصور می کنند اگر از میز کار گروهی استفاده کنند، بی نظمی و بهم ریختگی در فضا ایجاد می شود. میز کار گروهی مدرن به گونه ای طراحی شده است که نه تنها فضای کاری شما را شلوغ و بی نظم نمی کند بلکه جلوه زیباتری به شرکت شما می بخشد.

 اتصال میزهای کار گروهی به شیارهای پرزگیر مخصوص، باعث سهولت در عبور سیم ها و کابل ها می شود. بنابراین این موضوع دیگر موجب نگرانی کارفرمایان نمی شود.

بیشتر بخوانید: صندلی اداری چه ویژگی باید داشته باشد

امکانات میز کار گروهی مدرن

 میز کار گروهی مدرن، برای برخی کسب و کارها معایبی نیز به همراه دارد. میزهای کار گروهی را اگر در فضایی نامناسب قرار دهید، بدون شک با چالش هایی مواجه خواهید شد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع میز کار اداری! ارتفاع استاندارد میز کار اداری چقدر است؟

چالش های استفاده از میز کار گروهی مدرن در فضایی نامناسب

  • مشاغلی که در کار خود نیاز به تمرکز بالایی دارند، بهتر است از این مدل میز اداری استفاده نکنند. چرا که به هر حال تبادل نظر کارمندانی که پشت میزهای کار گروهی می نشینند موجب همهمه و کاهش تمرکز سایر افراد می شود. این مسئله به مرور زمان تاثیر مثبتی بر بازده شرکت شما نمی گذارد.
  • استفاده از میز کار گروهی مدرن در کسب و کارهایی که هر کارمند ارباب رجوع جداگانه ای دارد، مشکل ساز خواهد بود. چرا که برقراری ارتباط با هر ارباب رجوع به صورت جداگانه کار دشواری است و موجب بی نظمی و همهمه می شود.
  • کاهش حریم خصوصی کارمندان از دیگر معایب این مدل میزهای اداری است که شرایط را برای برخی مشاغل دشوار می کند. در ساعات طولانی گاهی کارمندان نیازمند داشتن حریم خصوصی و راحت هستند. این موضوع به مرور زمان ممکن است در روحیه و انرژی کارمندان تاثیر منفی بگذارد.

البته اگر در طراحی میز کار گروهی مدرن از دیوایدر های آکوستیک استفاده شود، حریم خصوصی کارمندان نیز تا حد زیادی حفظ می شود.

بیشتر بخوانید: روش هایی برای بهبود فضای دفتر اداری

چالش های استفاده از میز کار گروهی

بنابراین میز کار گروهی مدرن اگر در جای مناسب خود قرار بگیرد، برای هر کسب و کاری می تواند مفید و کاربردی باشد. با کمک این مقاله می توانید بررسی کنید که برای کسب و کار شما مزایای استفاده از میز کار گروهی بیشتر است یا معایب آن. سپس می توانید با مراجعه بخش میز گروهی مرانتی با کیفیت ترین میزهای کار گروهی مدرن را خریداری کنید.