در زندگی مدرن کنونی که قسمت عمده زمان هر روز ما در محیط کار سپری می شود، تاثیر محیط کار را نباید نادیده گرفت. محیط کار و نحوه فضاسازی اداری تاثیر مستقیمی روی روند کاری و انرژی هر یک از کارمندان یک شرکت دارد و انتخاب لوازم دکوراسیون اداری نامناسب تاثیر منفی روی بهره وری کسب و کار شرکت دارد.
اگر در حال راه اندازی یک دفتر کوچک و یا شرکتی بزرگ هستید، نکات خاصی در انتخاب مبلمان اداری شیک وجود دارد که لازم است رعایت کنید.
کیفیت را فدای قیمت نکنید.
قرار است در دفتر محل کارتان مدت زیادی حضور داشته باشید پس هرگز نباید فقط به قیمت توجه کنید و صرفا مبلمان اداری ارزان بخرید. زیرا درکنار قیمت موارد مهم تری مانند ارگونومی، راحتی مبلمان ، کیفیت و استحکام مبلمان اداری وجود دارد که باید به آن توجه کنید.
دیزاین اداری یک شرکت ، هویت و سرمایه یک شرکت است . اگر در انتخاب لوازم دکوراسیون اداری خود شک دارید میتوانید این انتخاب را به مجموعه ی مرانتی واگذار کنید تا با مناسب ترین قیمت ، بهترین کیفیت را به شما ارائه دهند.
ارگونومی مبلمان اداری را جدی بگیرید.
ارگونومی مبلمان اداری شما باید در هر قطعه از مبلمان اداری شیک که خریداری میکنید لحاظ شود. از زیرپایی گرفته تا صندلی هایی که از ستون فقرات کارمندان شما محافظت می کند. ارگونومی میتواند تاثیر مستقیم بر بهره وری ، سلامتی و شادی اعضای شرکت داشته باشد.
از مبلمان قابل تنظیم استفاده کنید.
مبلمان اداری که انتخاب میکنید باید انعطاف پذیری لازم برای پاسخگویی به نیاز های افراد شرکت را داشته باشد . مبلمانی اداری که می تواند توسط کارمندان تنظیم شود، به راحتی میتواند تمرکز افراد بر روی کارشان را بالا ببرد.
به عنوان مثال، هنگامی که به دنبال صندلی اداری میگردید به دنبال صندلی باشید که امکان تنظیم ارتفاع صندلی، عمق صندلی ، تکیه گاه و دسته ها را داشته باشد.
با کردنزا از فضای بیشتری بهره ببرید.
برای ایجاد فضایی مناسب کار فقط یک میز اداری شیک به تنهایی مناسب نیست مخصوصا در شرایطی که مملو از کاغذ و لوازم باشد. در دیزاین مبلمان اداری خود از کردنزا ، سیستم های فایلیگ و کمدهای اداری برای مرتب کردن فایل ها می توانید استفاده کنید تا همه چیز را منظم نگه دارید. کردنزا علاوه بر اینکه انعطاف پذیری و همچنین فضای بیشتری را برای دفتر شما فراهم می کند دیزاین بهتری به فضای شما خواهد داد.
با مبلمان اداری مینیمال از مد روز عقب نمانید.
امروزه حذف اضافات و حفظ تنها موارد ضروری جز دیزاین های پرطرفدار و به روز شده است. مینیمالیسم به دنبال حذف اضافات است که فضا را آزاد کند. جالب است بدانید که دیزاین مبلمان اداری مینیمال ، می تواند باعث افزایش خلاقیت و بهره وری شود.
هنگام طراحی یک فضای اداری فقط به آنچه که نیاز دارید توجه کنید. شلوغی کمتر به محل کار شما ظاهری تمیز تر و حرفه ای تر می دهد. علاوه بر این، فضای اداری شما را مهم تر نشان می دهد.
هویت برند خود را حفظ کنید.
مبلمان اداری خود را همگام با هویت برند خود انتخاب کنید، این میتواند به زیبایی مکان شما بیفزاید. طراحی خوب به بهتر شدن خلق و خو، کاهش استرس و بهره وری بیشتر کمک می کند. سعی کنید از رنگ سازمانی خود در دیزاین اداری استفاده کنید.
درک رنگ ها و تاثیرات آن ها میتواند مفید باشد. به عنوان مثال ،نارنجی مترادف با انرژی و خلاقیت است. بنابراین میتوانید از این رنگ در یک محیط برای افزایش انرژی استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که در استفاده از رنگ ها زیاده روی نکنید. (چرا که همانگونه که استفاده از رنگ به تغییر کمک می کند، استفاده بیش از حد و نا به جا آسیب زننده است) مبلمان اداری شیک خود را با رنگ ها خنثی یا به رنگ چوب خریداری کنید و با تابلو های هنری و گیاهان به فضای دفتران روح ببخشید.
نهایتا چند نکته کوتاه قبل از خرید انواع میز اداری را بدانید.
به نکات جزئیات میز های اداری دقت کنید تا بتوانید هر المان را در جای مناسب استفاده کنید.
میز مدیریت :
دفتر مدیریت از مهم ترین اتاق های هر سازمانی می باشد ، بنابراین مبلمان اداری شیک باید به درستی در آن به کار برده شود. میز مدیریت باید به گونه ای باشد که مدیر بتواند به راحتی به تمامی وسایل روی میز دسترسی داشته باشد. وجود کشو ها و قفسه ها در میز لازم است تا فضای کافی را برای مدیریت شرکت فراهم سازد.
میز کارمندی :
میز های کارمندی در دیزاین اداری باید به صورت مجزا باشد مگر اینکه کارمندان شما به صورت گروهی کار انجام می دهند. در این صورت خرید میزگروهی به شما پیشنهاد می شود. در میز های کارمندی باید فضای کافی برای نگهداری اسناد وجود داشته باشد.
میز پذیرش :
میز پذیرش باید به گونه ای ساخته شود که ارتباط مراجعان و کارمندان سخت نباشد. به تاثیر رنگ روی میز پذیرش و لوازم دکوراسیون اداری توجه زیادی داشته باشید تا تاثیری مثبت بر روی مراجعه کنندگان خود بگذارید.
میز کار گروهی :
اگر به دنبال صرفه جویی در فضا هستید، این میز برای شما گزینه ی خوبی است. میز کار گروهی باعث می شود ارتباط بین کارمندان نزدیک تر و موثر تر شود و برای کار های گروهی بسیار تاثیرگذار است.
اگر قصد خرید مبلمان اداری شیک را دارید ، در این مقاله ما برای شما گفتیم که بهتر است چه کاری را برای شروع انجام دهید و از انجام چه کارهایی اجتناب کنید.
چه در حال طراحی مجدد دیزاین اداری خود هستید و چه تازه شرکت خود را تاسیس می کنید، با مجموعه ی مرانتی و یا با گرفتن مشاوره از این مجموعه می توانید
در ذهن مراجعان و کارمندان خود تاثیر مثبت بگذارید.