ترندهای دکوراسیون اداری، جدیدترین و محبوب ترین ها

امروزه بسیاری از شرکت ها و ادارات به خاطر حفظ سلامت کارمندان خود و تقویت روحیه آنها تصمیم به تغییر دکوراسیون داخلی شرکت می گیرند، چرا که طراحی فضای اداری نقش بسیار مهمی در سلامت جسمی، روحی و روانی کارمندان و حتی مراجعه کنندگان دارد. از آنجایی که تغییر دکوراسیون باید در راستای افزایش بازدهی کارمندان باشد، نیازمند رعایت یک سری نکات کلیدی است. به همین دلیل است که مرانتی قصد دارد در این مقاله شما را با جدید ترین و محبوب ترین ترندهای دکوراسیون اداری آشنا کند تا بتوانید فضای کاری خود را به فضایی ایده آل، دلنشین و زیبا تبدیل کنید.

دکور اداری مدرن

نکات طراحی فضای کار با ترندهای دکوراسیون اداری

استفاده از پارتیشن های اداری

نکته بسیار مهمی که در بحث طراحی فضای اداری وجود دارد این است که هرچه تعداد دیوارها کمتر باشد فضای شما دلبازتر و زیباتر خواهد بود. بدون شک با تعداد دیوار های کمتر رفت و آمد کارمندان نیز راحت تر خواهد بود و حس یکپارچگی و وحدت خاصی به آنها منتقل می شود. بدین ترتیب، کارمندان به انجام کارهای گروهی و مشارکت در کارهای همکاران خود تشویق می شوند و این موضوع در پیشرفت شرکت نقش بسزایی ایفا می کند. درست است که طراحی فضای باز، یکی از محبوب ترین ترندهای دکوراسیون اداری می باشد اما در عین حال کارمندان نیازمند یک فضای شخصی هستند. بنابراین بهتر است برخی از بخش های شرکت خود را با استفاده از پارتیشن های اداری که با سایر المان های شرکت شما هارمونی دارند، تفکیک کنید.

استفاده از رنگ های روشن و ملایم

یکی دیگر از ترندهای پرطرفدار در طراحی اداری مدرن و فضا سازی اداری مدرن، توجه به رنگ های استفاده شده و تاثیری که بر روحیه و خلق و خوی کارمندان می گذارد، است. بهتر است قبل از هرچیز دررابطه با روانشناسی رنگ ها مطالعه کنید و بعد متناسب با زمینه کاری خود و اهداف شرکت، تناژ رنگی مناسبی را انتخاب کنید. به طور مثال اگر فضای کوچکی در اختیار دارید، بهتر است از رنگ های روشن و ملایم استفاده کنید تا فضای شما دلباز تر نشان داده شود و یا اگر شرایط کاری شما به گونه ایست که نیازمند مشارکت کارمندان و خلق ایده های جدید است، بهتر است از رنگ های انرژی بخشی مثل نارنجی، زرد و سبز در طراحی فضای اداری خود استفاده کنید.

فراهم کردن فضایی خلاقانه برای ایده پردازی کارمندان با ترندهای دکوراسیون اداری

همانطور که می دانید امروزه بیشتر کارها نیازمند خلاقیت و ایده پردازی است. بنابراین یکی از الزامات هر شرکتی، داشتن یک فضای مخصوص برای ایده پردازی کارمندان خود است. توصیه ما به شما این است که با استفاده از پارتیشن های شیشه ای که مانع از ورود نور طبیعی نمی شوند و زیبایی بی نظیری دارند، فضایی آکوستیک ایجاد کنید تا کارمندان فارغ از فضای رسمی شرکت ایده های خود را بنویسند و با همکاران خود درمیان بگذارند. فراهم کردن چنین فضایی نه تنها منجر به افزایش اعتماد به نفس کارمندان می شود بلکه موجب پیشرفت و موفقیت های روزافزون شرکت نیز می شود.

ترند دکوراسیون اداری

استفاده از مبلمان اداری خاص و در عین حال ارگونومیک

یکی از مهم ترین ترندهای دکوراسیون اداری در سال ۲۰۲۱ ، توجه به ارگونومیک بودن مبلمان و صندلی اداری می باشد. اگر دقت کرده باشید امروزه دیگر در شرکت ها و ادارات از مبلمان قدیمی و میزهای چوبی قهوه ای ساده استفاده نمی شود، چرا که مبلمان اداری شرکت شما، به نوعی هویت و شخصیت برند شما را می سازد. بنابراین برای اینکه کارمندان و مراجعین خود را تحت تاثیر قرار بدهید، بهتر است از مبلمانی با طراحی خلاقانه و متفاوت با رنگ هایی گرم و صمیمانه استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که نباید زیبایی ظاهری مبلمان اداری، شما را از توجه به استاندارد و ارگونومیک بودن میز و صندلی های اداری غافل کند. همانقدر که سلامت عاطفی کارمندان حائز اهمیت است، سلامت جسمانی آنها نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. صندلی های اداری نامناسب می تواند به گردن و کمر کارمندان آسیب های جدی وارد کند و به مرور زمان در آنها احساس ناراحتی، خستگی و بی انگیزگی ایجاد کند.

فراهم کردن فضایی برای فعالیت ورزشی کارمندان

امروزه بسیاری از شرکت های موفق و بزرگ، فضایی را به ورزش کردن کارمندان خود اختصاص داده اند. بدین ترتیب کارمندان می توانند قبل از زمان کاری و یا بعد از زمان کاری خود از سالن ورزشی شرکت استفاده کنند. ورزش کردن به شدت در تقویت روحیه و بهبود خلق و خوی کارمندان تاثیر می گذارد و تجربه ثابت کرده است کارمندانی که از سالن ورزشی داخل شرکت استفاده می کنند، عملکرد فوق العاده بهتری دارند.

سخن پایانی

همانطور که می دانید، دنیا روز به روز در حال تغییر است و برای موفق شدن در این دنیا باید همراه و همگام این تغییرات شد. به ویژه در دنیای کار که باید عوامل زیادی را برای پیشرفت خود و کارمندانتان در نظر بگیرید. با توجه به نکاتی که در این مقاله گفته شد، وقت این است که فضای اداری خود را براساس جدیدترین ترندهای دکوراسیون اداری تغییر دهید و از نتیجه خوب و بی نظیر آن لذت ببرید.