بهترین صندلی اداری چه ویژگی هایی دارد؟

انتخاب صندلی اداری مناسب

صندلی اداری مناسب چه ویژگی هایی باید داشته باشد

همانقدر که انتخاب میز مدیریت و میز کارشناسی مناسب، برای مدیران و کارفرمایان مهم و حائز اهمیت می باشد انتخاب بهترین صندلی اداری ارگونومیک و راحت نیز برای آنها اهمیت زیادی دارد. بنابراین در این مقاله ویژگی های یک صندلی اداری در گروه مبلمان اداری ایده آل را به شما  خواهیم گفت تا راحت تر قادر به انتخاب آن باشید.

بیشتر بخوانید: ۷ مدل میز مدیریتی مدرن | همراه با تصاویر و ویژگی ها

صندلی اداری مناسب

اهمیت صندلی اداری طبی

تا به حال دقت کرده اید که یک کارمند چند ساعت از روز را روی صندلی می نشیند؟ اگر فرض کنیم که او در بهترین حالت هفته ای ۳۰ ساعت کار کند درواقع حدودا سالی ۱۴۴۰ ساعت مشغول کار است. این بدان معناست که زمان بسیار زیادی از روز را پشت میز می نشیند.

بنابراین یکی از مهم ترین دغدغه های مدیران و کارفرمایان انتخاب و تهیه ی صندلی اداری مناسب در کنار میز مدیریت مدرن، راحت، قابل تنظیم و ارگونومیک برای خود و کارمندانشان است.

بیشتر بخوانید: مهمترین نکات در طراحی اتاق مدیریت

اهمیت صندلی اداری

صندلی اداری باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

همانطور که گفتیم انتخاب صندلی اداری طبی مناسب رابطه مستقیمی با حفظ سلامتی شما دارد. شاید این موضوع به نظرتان بی اهمیت برسد اما لازم است بدانید که با تهیه صندلی اداری مناسب به مرور زمان از بروز مشکلاتی همچون پا درد، کمر درد، گردن درد و یا حتی مشکلات جدی تری مانند سندروم تونل کارپ خودداری می کنید. به همین دلیل است که در ادامه چند مورد از مهم ترین ویژگی های صندلی اداری را به شما خواهیم گفت. در تولیدی صندلی اداری سعی بر این است تا محصولاتی مطابق با سلیقه مشتریان و اصول ارگونومی تولید شود.

بیشتر بخوانید: مهمترین تفاوتهای میز کارمندی و مدیریتی

ویژگی های صندلی اداری مناسب

ارتفاع صندلی اداری

قطعا بارها جمله ی ” ارتفاع صندلی نباید خیلی بلند و نباید خیلی کوتاه باشد” را در مقالات گوناگون خوانده اید. دلیل اهمیت این جمله این است که اگر ارتفاع صندلی خود را بیش از حد استاندارد آن بلند کنید به قسمت های درونی زانوهای خود فشار زیادی وارد می کنید. این در حالی است که هیچ وزنی روی پاهای شما نیست.

اگر ارتفاع بهترین صندلی اداری خود را بیش از حد استاندارد آن کوتاه کنید نیز به استخوان های نشیمنگاه خود فشار زیادی وارد می کنید. هر دو این حالات به مرور زمان شما را در شرایط سختی قرار می دهند. به همین دلیل است که باید هنگام خرید صندلی اداری به قابل تنظیم بودن ارتفاع آن توجه ویژه ای کنید.

این قابلیت به افراد این امکان را می دهد تا ارتفاع صندلی اداری طبی خود را متناسب با قد خود به گونه ای تنظیم کنند که پاهایشان کاملا بر روی زمین قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: ویژگی های مهم در انتخاب میز مدیریتی

ارتفاع صندلی اداری

پشتی صندلی

یکی از مهم ترین قسمت های بهترین صندلی اداری پشتی آن است. چرا که بخشی است که شما به آن تکیه می کنید. درواقع سنگینی وزن خود را با اینکار تقسیم می کنید.

به طور کلی ۳ نوع پشتی صندلی اداری طبی وجود دارد. آنهایی که کوتاه هستند و تنها بخشی از کمر شما را در بر می گیرند. آنهایی که بلند تر هستند و شانه های شما را نیز در بر می گیرند و در نهایت آنهایی که برای قسمت گردن هم یک بخش مجزا دارند تا از آسیب های ناحیه گردن جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اصول طراحی فضای اداری مینیمال

پشتی صندلی اداری

عمق بهترین صندلی اداری

شاید تا به حال اصطلاح عمق صندلی به گوشتان نخورده باشد. منظور از عمق صندلی همان عمق نشیمنگاه آن است که رابطه مستقیمی با راحتی شما هنگام نشستن دارد.

 بدین صورت که اگر عمق صندلی شما زیاد باشد لبه نشیمنگاه به شما این اجازه را نمی دهد تا راحت روی صندلی بنشینید. یا اگر عمق نشمینگاه صندلی کم باشد برای جلوگیری از افتادن، فشار زیادی را به گردن و کمرتان وارد می کنید.

لازم است بدانید که بهترین حالت نشستن، حالتی می باشد که نیروی وزن فرد در بیشترین سطح پخش شود. بنابراین هنگام خرید صندلی اداری، به فرم نشیمنگاه صندلی انتخابی خود توجه کنید. همین موضوع باعث جلب نظر چندین کارگاه تولیدی صندلی اداری شده است.

بیشتر بخوانید: نیم ست اداری و تاثیر آن در مدرن کردن اتاق مدیریت

عمق صندلی اداری

شاخصه های صندلی اداری ایده آل

  • صندلی اداری طبی باید رطوبت پذیر باشد.
  • طراحی آن به گونه ای نباشد که گردش خون را در قسمت های پایین تنه قطع کند
  • طراحی قسمت میانی صندلی باید به گونه ای باشد که از جمع شدن خون در زانو ها خودداری کند
  • پشتی صندلی از انواع فنری باشد
  • تکیه گاه مناسبی برای ستون فقرات داشته باشد
  • سطح آن به گونه ای باشد که مانع  سرخوردن و یا هرگونه لغزشی شود
شاخصه های صندلی اداری ایده آل

آیا صندلی اداری زنان با مردان متفاوت است؟

شاید تا به حال تصور می کردید که هم زنان و هم مردان می توانند از یک مدل صندلی اداری استفاده کنند. بهتر است بدانید که زنان و مردان در ارگونومی بدن خود با یکدیگر کاملا متفاوت هستند بنابراین هنگام خرید و انتخاب صندلی اداری مناسب، حتما به جنسیت کاربرنیز توجه کنید.

بیشتر بخوانید: میز اداری شرکتی و نکاتی برای انتخاب بهترین میز اداری لاکچری

نحوه صحیح نشستن بر روی بهترین صندلی اداری

حتی اگر صندلی اداری شما ارگونومیک هم باشد اما نحوه نشستن شما روی آن درست نباشد همچنان احتمال بروز مشکلاتی مانند گردن درد، کمر درد و پا درد وجود دارد. به طور مثال از نشستن بر لبه صندلی اداری به شدت خودداری کنید. چرا که اینکار به دیسک کمر شما آسیب های جدی وارد می کند.

بیش از حد به جلو خم نشوید تا به ناحیه گردن و کمرتان آسیبی وارد نشود. مهم تر از هر چیز، سعی کنید به مدت طولانی روی صندلی ننشینید و هر چند دقیقه یکبار استراحت کنید و حرکات کششی انجام دهید. چرا که اگر به مدت طولانی بنشینید مفاصل لگن، زانو و آرنج شما آسیب می بیند.

نحوه صحیح نشستن بر روی صندلی اداری

همانطور که گفتیم، برای تهیه یک صندلی اداری طبی ارگونومیک و مناسب باید به یک سری از نکات توجه کنید. نکاتی همچون قابلیت تنظیم ارتفاع، پشتی راحت و عمق مناسب. اینها نکاتی هستند که باید اولویت اول شما در انتخاب صندلی اداری باشند. در نهایت باید به زیبایی ظاهری و ظرافت طراحی آن توجه کنید. سپس تناسب آن را با دکوراسیون داخلی و سبک سایر مبلمان اداری خود بسنجید.

مرانتی یکی از موفق ترین برندها در زمینه تولید محصولات اداری می باشد. شما می توانید با مراجعه به صفحه  محصولات مرانتی، مبلمان اداری مدرن، با کیفیت، ساده و شیکی تهیه کنید. بدین ترتیب فضای اداری خود را در کوتاه ترین زمان به فضایی مناسب برای کارمندان و زیبا برای مراجعین تبدیل می کنید.