ابعاد استاندارد میز جلسات یا میز کنفرانس چقدر باید باشد؟

ابعاد استاندارد میز جلسات

اولین چیزی که افراد هنگام خرید میز جلسات به آن توجه می کنند، ابعاد و اندازه میز است. اگر به دنبال میزی با ابعاد استاندارد هستید باید توجه کنید که ابعاد استاندارد میز جلسات شما قبل از هر چیز به تعداد نفرات شرکت کننده در جلسه و ابعاد فضایی که در اختیار دارید بستگی دارد که در ادامه مبلمان اداری درباره آن توضیح خواهیم داد.

نکاتی مهم درباره ابعاد استاندارد میز جلسات

درست است که رنگ، مدل و شکل میز جلسات به سلیقه کارفرما بستگی دارد اما در بحث ابعاد، طراحان با توجه به فاکتورهای زیادی مانند ارگونومی، متراژ و ابعاد اتاق، مسائل زیبایی و معماری دکوراسیون، موارد فنی و … میز جلسات را طراحی کرده و ابعاد استانداردی را برای آنها درنظر می گیرند.

 حفظ اصول ارگونومی نکته بسیار مهم و حائز اهمیت در طراحی انواع میز مدیریت و سایر مبلمان اداری است. اصول ارگونومی منجر به راحت تر و کارآمدتر شدن کارها می شود. درواقع ارگونومی یعنی ایجاد راحتی در عین حال بهره وری بیشتر است.

حفظ اصول ارگونومی در طراحی مبلمان اداری و فضای کاری بسیار مهم است. همه ی ما حداقل یک بار احساس خوشحالی و رضایت را هنگام استفاده از محصولی جدید و مدرن تجربه کردیم. تا به حال فکر کردید این احساس رضایت ناشی از چیست؟

منشا آن دقت و ظرافتی است که در طراحی محصول، اندازه و ابعاد استاندارد، رنگ بندی و ایجاد هارمونی با محیط و موارد مهم دیگر می باشد. در ادامه شما را با ابعاد استاندارد میز جلسات آشنا می کنیم تا هنگام خرید میز جلسات بهترین تصمیم ممکن را بگیرید و با هر بار استفاده از آن به اندازه دفعه اول احساس راحتی و خوشحالی کنید.

دقت و ظرافت در طراحی میز جلسات

میز جلسات بهتر است چه ابعادی داشته باشد؟

همانطور که گفتیم این موضوع بیشتر به تعداد نفراتی بستگی دارد که ممکن است در جلسه حضور داشته باشند بنابراین ابعاد استاندارد میز جلسات شما متناسب با فضای شما و تعداد افراد شرکت کننده در جلسات می تواند متغییر باشد.

به طور کلی ظرفیت میز جلسات از ۴ نفره شروع می شود و تا ۶، ۸، ۱۰ و … ادامه پیدا می کند. بنابراین متناسب با هر کدام از این ظرفیت ها ابعاد خاص و استانداردی در نظر گرفته شده است. در طراحی هر کدام از این میزها به نکات کلیدی مانند فاصله اجتماعی افراد با یکدیگر، خطوط دید حضار، اندازه و ارگونومی صندلی ها دقت می شود.

طول استاندارد میز جلسات

در جدول زیر می توانید با چند نمونه از ابعاد استاندارد میز جلسات متناسب با ابعاد فضایی که دارید، آشنا شوید:

ابعاد اتاق ( سانتی متر)ابعاد میز جلسات
۴۵۰×۳۶۵W 200 x D 120 x H 76
۴۹۰×۳۶۵W 260 x D 120 x H 76
۵۵۰×۳۶۵W 280 x D 120 x H 76
۶۴۰×۳۶۵W 360 x D 120 x H 76
۶۷۰×۳۹۰W 440 x D 150 x H 76

نکات لازم در رابطه با ابعاد استاندارد میز جلسات

  • بین میز جلسات تا دیوار اتاق باید فاصله ای حدود ۱۱۰ تا ۱۴۰ سانتی متر وجود داشته باشد.
  • بین پشت صندلی ها تا دیوار هم بهتر است که فاصله ای حدود ۸۰ تا ۹۰ سانتی متر وجود داشته باشد.
  • از همه مهم تر فاصله استاندارد بین صندلی های میز جلسات است که باتوجه به ابعاد صندلی کنفرانس باید حدودا ۶۵ تا ۸۰ سانتی متر باشد.
نکات مهم درباره ابعاد استاندارد میز جلسات

ابعاد استاندارد میز جلسات ۴ نفره

میز جلسات ۴ نفره ممکن است مربعی شکل، مستطیلی شکل و یا دایره ای شکل باشد اما نکته ای که در طراحی این دسته از میز جلسات مهم است فضای میان صندلی ها است.

به هر حال باید یک فضای استانداردی بین صندلی ها در نظر گرفته شود که افراد هنگام نشستن به یکدیگر برخورد نکنند و در عین حال احساس راحتی و صمیمیت داشته باشند. فضای میان صندلی های میز جلسات ۴ نفره متناسب با فضای کاری شما می تواند ۵۰ و یا حداکثر ۶۵ سانتی متر باشد.

طول استاندارد میز جلسات ۴ نفره برای اینکه دو نفر به راحتی در سمت چپ و دو نفر دیگر در سمت راست بنشینند بهتر است ۱۲۰ سانتی متر باشد و از آنجایی که عرض میزهای جلسات نباید کمتر ۹۰ سانتی متر باشد.

در طراحی میز جلسات، در نظر گرفتن ارتفاع استاندارد بسیار مهم است. اگر ارتفاع میز جلسات شما استاندارد نباشد، دسته های صندلی به راحتی در زیر میز قرار نمی گیرند. صندلی ها انواع و اشکال متفاوتی دارند و هر شرکت صندلی های مخصوص خودش را دارد بنابراین باید ارتفاع میز جلسات استاندارد باشد که دسته های هر نوع صندلی به راحتی در زیر میز قرار بگیرد.

ارتفاع استاندارد میز جلسات ۷۵ یا ۷۶ سانتی متر می باشد بنابراین هنگام خرید میز جلسات خود حتما به این نکته هم توجه کنید تا هنگام استفاده از آن دچار مشکل نشوید.

ارتفاع استاندارد میز جلسات

ابعاد میز جلسات ۸ نفره به چه صورت است؟

اگر فضای کاری شما بزرگ و دلباز است ابعاد میز جلسات شما باید به طول بالاتر از ۲۲۰ و عرض ۱۲۰ سانتی متر باشد. حتی می توانید به جای اینکه دو نفر در ابتدا و انتهای میز بنشینند، میز مدیریت خود را به میز جلسات متصل کنید. بدین ترتیب فضای کمتری هم اشغال می کنید و درواقع می توانید از این فضا نهایت استفاده را بکنید. ابعاد میز مدیریت و کنفرانس در تناسب با یکدیگر تعریف شده و بسیار به هم وابسته هستند.

میز جلسات متصل به میز مدیریت

اندازه و ابعاد میز جلسات ۱۰ نفره به چه صورت است؟

ابعاد استاندارد میز جلسات ۱۰ نفره درصورتیکه که U شکل نباشد و به میز مدیریت هم متصل نشده باشد دارای طولی حداقل ۲۶۰ و حداکثر ۴۸۰ سانتی متر می باشد. در رابطه با عرض آن هم باید بدانید که اگر طول میز ۲۴۰ باشد عرض آن باید ۹۰ سانتی متر و اگر طول ۳۰۰ باشد، عرض باید ۱۲۰ سانتی متر باشد.

میز جلسات ۱۰ نفره حتما لازم نیست مستطیل شکل باشد. ممکن است به خواست کارفرما دایره ای شکل باشد. در این حالت فاکتورهای زیادی باید بررسی شود. فاکتورهایی مانند فاصله میان صندلی ها، محل قرارگیری درب ورودی و پنجره ها، مسیر عبور و مرور و…

ابعاد استاندارد میز جلسات 10 نفره

مهم ترین ویژگی میز جلسات مدرن

یکی از موارد مهمی که اکثر شرکت ها از آن ناراضی هستند، نداشتن تجهیزات کافی برای استفاده از لپ تاپ در حین جلسات می باشد. همچنین کابل ها و سیم هایی که باعث شلوغی و بی نظمی میز جلسات می شوند.

قطعا با انتخاب میز جلسات مرانتی این مشکل نیز برطرف خواهد شد زیرا که در طراحی این محصولات از سیستم سوکت پنل های مخفی برای انتقال سیم ها و همچنین شارژ لپ تاپ استفاده شده است.  

به همین دلیل است که عرض استاندارد میز جلسات حداقل ۹۰ سانتی متر است تا شما فضای کافی برای لپ تاپ، پرونده ها و لوازم مورد نیاز جلسه خود را به راحتی و به صورت منظم روی میز قرار دهید.

باکس انتقال کابل برق بر روی میز جلسات

نکاتی که در این مقاله گفتیم منجر به ظرافت و زیبایی چشمگیر میز جلسات شما و نهایتا فضای کاری شما می شود. مجموعه ای موفق است که به جزئیات فضای کاری خود و همکارانش اهمیت بدهد. هدف طراحان مرانتی هم دقیقا موفقیت شما است. آنها به جزئیات و قابلیت هایی که شرایطی راحت و سودمند را برای شما فراهم می کند، توجه می کنند.

به همین دلیل در طراحی محصولات خود علاوه بر توجه ویژه بر ابعاد استاندارد میز جلسات از قابلیت هایی مانند تعویض آسان صفحات میز جلسات، قرار دادن باکس انتقال کابل های برق و سوکت پنل های توکار و قابلیت مدولار بودن استفاده می کنند.

اگر برای زیبایی و در عین حال راحتی مبلمان اداری شرکت خود ارزش زیادی قائل هستید، به بخش محصولات مرانتی و میز جلسات آن مراجعه کنید، با دقت محصولات آنها را بررسی و مقایسه کنید سپس با اطمینان خاطر محصول مورد نظرتان را خریداری کنید.