پارتیشن شیشه ای یا چوبی؟ انتخاب شما کدام است؟!

پارتیشن اداری

پارتیشن شیشه ای یا چوبی؟


هردو پارتیشن چوبی و پارتیشن شیشه ای محبوبیت بسیار زیادی میان مدیران مجموعه ها دارند. به همین دلیل شرکت میز و مبلمان اداری مرانتی تصمیم دارد در این مقاله شما را با ویژگی ها و مزایای پارتیشن های چوبی و شیشه ای و تفاوت هایی که با یکدیگر دارند، آشنا کند. بدین ترتیب راحت تر می توانید به سوال ” پارتیشن شیشه ای یا چوبی؟ ” پاسخ بدهید.

همانطور که می دانید، سالهای سال برای تفکیک و جداسازی فضا، از روش دیوارکشی استفاده می شد. در حالیکه امروزه راه و روش های مناسب تر، کم هزینه تر و بی دردسرتری نیز وجود دارد. استفاده از پارتیشن اداری، هوشمندانه ترین و بهترین روش جداسازی فضای اداری است. همچنین لازم است بدانید هنگام انتخاب و خرید، با انواع پارتیشن ها با طرح ها، مدل ها و رنگ ها ی متنوع و گوناگون مواجه خواهید شد که این موضوع دست شما را در انتخاب باز می گذارد. اگر با تفاوت پارتیشن اداری شیشه‌ای و چوبی آشنا شوید، شاید در انتخاب درچار سردرگمی نشوید.

پارتیشن‌های شیشه‌ای پرطرفدارترین پارتیشن اداری

امروزه پارتیشن های شیشه ای به دلایل زیادی، جایگزین جداکننده ها و تفکیک کننده های قدیمی و سنتی شده اند که در ادامه علت آن را بررسی خواهیم کرد:

بهره مندی از حداکثر نور طبیعی

 عبور نور طبیعی از شیشه های پارتیشن، فضای شما را دلباز تر و زیبا تر می کند. همچنین موجب شور و نشاط و انرژی مضاعف افراد می شود. به ویژه در اتاق کنفرانس که تمام حضار برای همفکری و خلق ایده های ناب دور هم جمع می شوند، استفاده از پارتیشن شیشه‌ای انتخاب هوشمندانه ای می باشد.

پارتیشن‌های شیشه‌ای پرطرفدارترین پارتیشن اداری

امکان نظارت و تسلط مدیران بر افراد در سایر بخش های شرکت

 به طور مثال، اگر اتاق مدیریت توسط پارتیشن شیشه‌ای مدرن و جذاب از سایر بخش های اداری جدا شده باشد، مدیر در طول روز می تواند به راحتی عملکرد کارمندان خود را زیر نظر داشته باشد. در این مورد باید به پارتیشن فریم لس هم اشاره کنیم که امکان نظارت واضح تری را برایتان فراهم می کند.

صرفه جویی در مصرف انرژی

اگر به دنبال کاهش هزینه های مربوط به مصرف انرژی هستید، بهتر است بدانید پارتیشن شیشه‌ای گزینه ای مناسب برای صرفه جویی در این زمینه است. چرا که این مدل پارتیشن، نور طبیعی را از خود عبور می دهد و دیگر نیازی به نور پردازی های هزینه بر نیست. همچنین به دلیل دوجداره بودن برخی از این پارتیشن ها، گرما و سرمای کمی میان فضا منتقل می شود بنابراین هدر رفت انرژی کاهش می یابد.

امکان تعامل و برقراری ارتباط بیشتر کارمندان با یکدیگر

 فرض کنید هر یک از بخش های اداری تنها با یک پارتیشن شیشه‌ای جدا شده باشند. در چنین حالتی، کارمندان هر بخش به راحتی می توانند با یکدیگر تعامل برقرار کنند. همین موضوع به ظاهر ساده، در تقویت روحیه، نشاط و شادابی و درنهایت رشد راندمان کاری آنها تاثیر بسیار زیادی دارد.

پارتیشن چوبی و تحولی عظیم در دکوراسیون داخلی فضای اداری

اگر قصد دارید تحولی عظیم در طراحی دکوراسیون داخلی فضای اداری خود ایجاد کنید، بهتر است از پارتیشن چوبی استفاده کنید. چرا که این پارتیشن ها علاوه بر زیبایی چشمگیر و بی نظیری که دارند از مقاومت و استحکام بسیار خوبی نیز برخوردار هستند. به طور معمول، پارتیشن های چوبی از از چوب جامد و یا ام دی اف ساخته می شوند و بنابر کاربردهایی که دارند در هر قسمت از محیط خانه و یا محیط اداری قابل استفاده می باشند. 

به طور مثال، اگر به دنبال ایجاد فضایی محرمانه و خصوصی برای برگزاری جلسات کاری خود هستید، می توانید از پارتیشن های چوبی استفاده کنید. چرا که به شما امکان محدود کردن دید فضاهای مختلف را می دهند. همچنین از عبور صدا نیز جلوگیری می کنند. بنابراین در طول جلسه نه صدای شما از اتاق خارج می شود و نه صدایی از بیرون مزاحم شما و افراد حاضر در جلسه می شود.

به طور کلی استفاده از پارتیشن چوبی مزایای زیادی دارد که در ادامه چند مورد از مهم ترین آنها را بررسی خواهیم کرد:

  • عایق مناسب صدا و حرارت
  • نصب، انتقال و جابجایی نسبتا راحت
  • تنوع بسیار زیاد در مدل، طرح، رنگ و همچنین قیمت
  • مقرون به صرفه
  • استحکام و مقاومت بالا
  • قابلیت ساخت به صورت تک جداره و دو جداره 
 فرض کنید هر یک از بخش های اداری تنها با یک پارتیشن شیشه‌ای جدا شده باشند. در

پارتیشن شیشه ای یا چوبی ؟

پاسخ به این سوال تماما به سلیقه شخصی شما و از همه مهم تر سبک دکوراسیون داخلی فضای شما بستگی دارد. چرا که هر کدام از این دو نوع پارتیشن، ویژگی ها و کاربردهای متفاوتی دارند. بهتر است برای انتخاب پارتیشن اداری مناسب از کارشناسان و افراد متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. در ادامه ما با بیان یک سری نکات مهم و کلیدی، انتخاب را برای شما تا حدی راحت تر می کنیم:

  • بهتر است پیش از خرید بدانید که پارتیشن های چوبی بعد از گذشت مدت زمان طولانی ممکن است تحت تاثیر رطوبت قرار بگیرند و تغییر شکل دهند. بنابراین اگر تمایل دارید یک بار برای خرید محصولی با کیفیت هزینه کنید و سالهای طولانی از آن استفاده کنید، بهتر است در حفظ و نگهداری از پارتیشن چوبی دقت کنید. 
  • برخی تصور می کنند که استفاده از پارتیشن شیشه‌ای، حریم خصوصی کارکنان را از بین می برد. اگر به عنوان یک مدیر نگران این موضوع هستید، بهتر است از پارتیشن چوبی و یا پارتیشن شیشه‌ای با شیشه مات استفاده کنید.
  • برخلاف تصور برخی از افراد، پارتیشن شیشه‌ای طول عمر بسیار بالایی دارد و اگر به صورت استاندارد ساخته شده باشد و در ساخت آن از متریال مرغوب و با کیفیت استفاده شده باشد، هیچ آسیبی به آن وارد نمی شود.
  • در پاسخ به سوال ” پارتیشن شیشه ای یا چوبی ؟” بهتر است بدانید که اگر نگران بودجه خود هستید، می توانید از پارتیشن های چوبی که قیمت مناسب تری دارند، استفاده کنید.

کلام آخر

اگر در پایان این مقاله به این نتیجه رسیده اید که پارتیشن چوبی برای شما بهتر است یا شیشه ای ؟. حال وقت آن است که به دنبال مجموعه ای مطمئن و معتبر جهت خرید محصولات پارتیشن باشید. اگر خدمات پس از فروش، تحویل به موقع، قیمت مناسب و کیفیت بسیار خوب محصولات برای شما اهمیت دارد، بهتر است به صفحه محصولات مرانتی که یکی از برندهای موفق در زمینه تولید و طراحی محصولات اداری به ویژه پارتیشن های اداری هستند، مراجعه کنید.