استفاده از میز مدیریتی در فضاسازی اداری

استفاده از میز مدیریتی در فضاسازی اداری

دکوراسیون فضاسازی اداری مراحل بسیاری است که یکی از مهم‌ترین آنها استفاده از میز مدیریتی در فضاسازی است، و مدیران همواره برای انتخاب این بخش از ادارات دقت زیادی به کار می‌برند. چطور می‌توان از این نوع میز در طراحی داخلی استفاده کرد؟ و ویژگی‌های میز مدیریتی در فضاسازی اداری چیست؟ برای یافتن جواب این سوالات این مقاله از وبلاگ سایت مرانتی را تا انتها مطالعه کنید.

نقش میز مدیریتی در فضاسازی اداری

انتخاب میز مدیریت خوب و مناسب همیشه یکی از دغدغه‌های مدیران بوده است؛ چرا که باید به نوع کاربری، سلیقه مدیران، اهداف دکوراسیون اداری، سبک مورد نظر آنها (کلاسیک و یا مدرن) و مسائلی از این دست توجه ویژه داشت.
بنابراین یکی از مهم‌ترین موارد در مرحله اول برای انتخاب ست میز مدیریتی و مبلمان اداری در نظر گرفتن سلیقه مشتریان است، البته در کنار سلیقه مدیریت سازمان به عنوان کاربر اصلی.

نقش میز در طراحی داخلی طوری است که اگر انتخاب آن به درستی و با دقت انجام شود، می‌تواند به حرفه‌ای‌تر نشان دادن محیط کاری شما کمک قابل توجهی کند و باعث رشد سازمان شما شود.

شکل و فرم میز مدیریتی باید به گونه‌ای باشد که شرایط انجام کارهای اداری مدیران را در بازده های زمانی طولانی آسان کرده، و در عین کارایی و جادار بودن و داشتن قابلیت‌های مطلوب، شکل و اندازه آن برای راحتی در هنگام کار باید متناسب با شرایط و نوع فعالیت اداری باشد.

ویژگی‌های استفاده از میز مدیریتی در فضاسازی اداری

در فضاسازی بخش مدیریت که مهم‌ترین بخش در هر مجموعه اداری شناخته می‌شود و روزانه با مراجعه کنندگان بسیاری سروکار دارد، برای داشتن بهترین بازخورد و عملکرد در کار، باید با استفاده از بهترین لوازم، میز و مبلمان اداری به زیباترین شکل ممکن چیدمان و دکوراسیون انجام شود.

پس از بررسی هارمونی بین المان های فضای اداری، مهم‌ترین عامل در انتخاب ست میز مدیریتی، مناسب بودن آن از لحاظ کاربری، و فراهم کردن امکانات لازم به آسانی برای مدیران است. در ادامه به ویژگی‌های اصلی میز مدیریتی در فضاسازی اداری می‌پردازیم:

●       ابعاد و اندازه

دقت کنید که اندازه و سایز میزهای  مدیریتی باید نسبت به سایر میزهای کارمندی و میزهای معمولی، بزرگ‌تر باشد تا شرایط انجام کارها برای مدیران به راحتی مهیا شود و همچنین فضای کافی برای قرار گیری تمام لوازم مورد نیاز (مانند تقویم، سیستم‌های کامپیوتری و لپتاپ، پرینتر و…) در اختیار مدیر باشد.

البته قابل توجه است که بزرگ بودن ابعاد میز مدیریتی باید کاملا نسبت به ابعاد و متراژ اتاق مدیریت سازمان باشد، چراکه متناسب نبودن ابعاد میز مدیریت (خیلی بزرگ یا خیلی کوچک) با دفتر مدیریت، بخش زیادی از زیبایی بصری فضا را از بین می‌برند.

●       انتخاب رنگ میز مدیریتی

انتخاب رنگ میز برای میز مدیریت تا حد زیادی به سلیقه شخصی برمی‌گردد، اما لازم است که این انتخاب، در هماهنگی کامل با سایر رنگ‌های به ‌کار رفته در دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت و سبک کلی دکوراسیون باشد.

بسیار مهم است که ترکیب رنگی استفاده شده، ترکیب چشم‌نوازی باشد تا چشم را خسته نکند و به فضای اداری جلوه‌ای خاص بدهد؛ بنابراین معمولا برای میز مدیریت از تناژهای رنگی تیره استفاده می‌شود. این نوع طیف رنگی معمولا توجه و نظر مراجعه‌کنندگان را به خود جلب می‌کند.

●       ارتفاع میز مدیریتی

استاندارد ارتفاع در نظر گرفته شده برای میزهای مدیریت، معمولا میانگینو استاندارد اندازه ی ۷۵ سانتی متر می‌باشد. کمتر و یا بیشتر بودن ارتفاع میز از اندازه مشخص شده، به دلیل عدم راحتی مدیران و کاربران، آن را غیراستاندارد کرده و استفاده از آنها پیشنهاد نمی‌شود.

شاید در نگاه اول، تاثیرات منفی ناشی از کمتر یا بیشتر بودن ارتفاع میز توجه شما را جلب نکند، اما کاملا استاندارد و ارگونومیک بودن این میزها برای سلامتی جسم کاربران به ویژه در بلندمدت، اهمیت بالایی دارد.

برای مثال اگر میز ارتفاع بلندی داشته باشد در استفاده و برداشتن وسایل باعث ایجاد سختی می‌شود و در دراز مدت به دلیل قرار نگرفتن دست‌ها هنگام کار با سیستم و یا نوشتن روی میز در ارتفاعی استاندارد، مشکلات مختلفی را ایجاد می‌کند.
در عین حال نیز اگر میز مدیریت ارتفاع کمی داشته باشد هم باعث ایجاد دردهای فیزیکی در ناحیه کمر و گردن به دلیل خم شدن شخص، می‌شود.

●       انتخاب طرح و شکل میز مدیریت خارج از سادگی

طرح و شکل که برای میز مدیریت انتخاب شود باید همزمان ساده و شیک باشد. اگر در طراحی از نقش و طرح های زیاد شود طراحی میز به سبک مبلمان اداری کلاسیک بیشتر نزدیک می‌شوند.

توجه داشته باشید که میز مدیریت کلاسیک ابعاد نسبتا بزرگتری در مقایسه با سایر میزهای مدیریت دارند .

انواع میز مدیریتی

با توجه به انواع سبک میز در طراحی داخلی ادارات (مدرن، کلاسیک، و…)، ست میز مدیریتی و اداری نیز باید متناسب با هر یک از این سبک‌ها انتخاب شود.

سبک کلاسیک و مدرن دو سبک رایج در دکوراسیون داخلی ادارات می‌باشند که در هر کدام بسته به ویژگی‌های موجود آن، می‌بایست لوازم و وسایل مورد نیاز خریداری شود.

همانطور که گفتیم، طبق ویژگی‌های سبک کلاسیک، میز متناسب این سبک از ابعاد بزرگتر، طرح و نقش‌های تجملی‌تر نسبت به سبک مدرن برخوردار است.

به طور کلی میزهای مدیریتی در سبک، نوع متریال و ماده به کار رفته (چوب، ام‌دی‌اف، شیشه، استیل…)، اندازه و طراحی با هم تفاوت دارند. 

انتخاب متریال و ماده مناسب برای استفاده از میز مدیریتی در فضاسازی اداری

میز مدیریتی در واقع اعتبار، درجه شرکت، کلاس کاری، دیدگاه و تجربه شما به کسب و کار را به مشتریان و مراجعه کنندگان نشان می‌دهد؛ در راستای داشتن یک محیط کاری مدرن و مناسب، لازم است بهترین متریال‌ها برای میز و مبلمان اداری را انتخاب کنیم.

به طور معمول برای میز مدیریت از موادی مانند چوب، چرم، فلز، شیشه و ام دی اف استفاده می‌شود. مناسب‌ترین و بهترین مواد برای میزهای اداری باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • استحکام و دوام بالا
  • ظاهر زیبا و مناسب
  • آسان بودن کار با آن، به ویژه در بلند مدت
  • قابلیت تمیز کردن راحت

مرانتی با ارائه محصولات و مبلمان اداری با بهترین کیفیت، شما را برای انتخاب میز مدیریتی در فضاسازی اداری و به طور کلی ست میز مدیریتی راهنمایی می‌کند.

شما نیز تجربه‌ها و نظرات خود را در رابطه با تهیه میز مدیریتی برای سازمان خود با ما به اشتراک بگذارید.