ست مبلمان اداری مدیریتی چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

خصوصیاتی که ست مبلمان اداری مدیریتی باید داشته باشد

میز و مبلمان اداری مدیریتی، یکی از مهم‌ترین عناصر در طراحی داخلی دفاتر و ادارات محسوب می‌شود. ست مبلمان اداری مدیریتی باید طوری انتخاب شود که هم با فضای اتاق مدیریت و هم با دیگر اتاق‌ها و دفاتر محیط اداری شما متناسب باشد.
برای تهیه یک مبلمان اداری خاص باید به یک‌سری نکات و ویژگی‌ها توجه شود که در این مطلب از وبلاگ مبلمان اداری مرانتی به آنها می‌پردازیم.

حتما بخوانید: صندلی اداری چه ویژگی باید داشته باشد

کدام وسایل اداره شامل ست مبلمان اداری مدیریتی هستند؟

می‌توان گفت که مبلمان اداری در هر محیط و فضای خاصی انواع گوناگونی دارد. این محصولات شامل انواع پارتیشن‌های موجود در اداره، میز کنفرانس، کانتر لابی، میز اداری، میز مدیریت، میز منشی و مبلمان‌های رسمی و راحتی است. هر کدام از این عناصر مبلمان اداری در هر اداره‌ای به خوبی به چشم می‌خورند و کاربرد ویژه خود را دارند.

کدام وسایل اداره شامل ست مبلمان اداری مدیریتی هستند؟

طراحی مبلمان اداری خاص

طراحی مبلمان اداری مدیریتی هم امروزه به یک حرفه محبوب بین طراحان داخلی تبدیل شده است. این متخصصان می‌توانند به خوبی تمامی اصول و جوانب را برای یک مبلمان خاص و مدرن در نظر بگیرند و فضایی منحصربه‌فرد را برای محیط کاری شما به وجود آورند.

امروزه طراحان مبلمان اداری مدیریتی سعی می‌کنند تا تفکری سنتی را از فضاهای کاری و اداری به دور کنند و آن را با طراحی مدرن و شیک در مبلمان‌های اداری پیاده کنند. به عنوان مثال اگر در کسب و کارتان به صورت مستقیم با ارباب رجوع گفت و گو می‌کنید، می‌توانید به سراغ یک میز اداری لاکچری مدرنی بروید که هم یک حالت تاشو داشته باشد و هم این که برای خودتان به تنهایی یک میز جدا محسوب شود.

 در زمانی که ارباب رجوع به اتاق شما می‌آید و درب آن را باز کرده و در زمانی که قابل استفاده نمی‌باشد آن را تا کنید تا فضای بیشتری در اتاق در اختیارتان باشد.

حتما بخوانید: چیدمان قفسه و کمد اداری مدرن چگونه است؟

مدل‌های مختلف مبلمان اداری

با توجه به اینکه هر شخص چه سمتی دارد، ست مبلمان اداری متناسب با فعالیت او طراحی و ساخته می شود.
مثلا برای میز پذیرش به نحوه قرار گرفتن پرینتر، فکس، اسکنر و … توجه می‌شود تا فضای کافی روی میز کار او وجود داشته باشد. برای اتاق مدیریت با توجه به اینکه جلسات زیادی در آن برگزار می‌شود از متریال‌های با کیفیت استفاده می‌شود تا مناسب سمت او نیز باشد.

ست مبلمان اداری مورد استفاده برای کارمندان باید راحت و استاندارد باشد و دسترسی به اسناد ممکن باشد. اگر فضای اداره کوچک است از میز اداری که فایلینگ و کشو دارد استفاده می‌شود؛ اما اگر فضای کافی وجود داشته باشد از قفسه‌های جداگانه می‌توان استفاده کرد. فایل اداری و کردنزا در این مواقع میتواند انتخاب مناسبی باشد.

خصوصیات و کیفیت مبلمان اداری خاص

استفاده از استانداردهای روز دنیا و متناسب با فیزیک بدن افراد، از جمله خصوصیات مبلمان اداری است که اهمیت بسیاری دارد. این دو خصوصیت به حفظ سلامتی کارکنان کمک زیادی می کند. با توجه به اینکه یک کارمند به طور دائم و روزانه حداقل ۶ تا ۸ ساعت در محیط کار از میز و صندلی اداری استفاده می‌کند، مبلمان باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

از سوی دیگر ست مبلمان اداری مدیریتی باید مقاومت بالایی هم داشته باشد. برای این منظور باید از مواد با کیفیت و مرغوبی در ساخت مبل‌ها استفاده کرد. پایه‌های مبلمان اداری باید از استحکام برخوردار باشند تا در حین جابه جایی‌ها آسیب نبینند. اگر مبلمان اداری متناسب با فضای کار طراحی شود، فضاهای خالی را پر خواهد کرد.

ویژگی یک میز اداری مناسب

در هر اداره و در میان مبلمان اداری بیشترین المانی که جلوه زیادی به هر اداره ای می‌بخشد، وجود همین میزهای اداری می‌باشد. امروزه با مدرنیته شدن دکوراسیون‌ها، طراحان داخلی سعی کرده‌اند تا از میزهای اداری مدرن‌تری نیز استفاده کنند.

در گذشته میز کار گروهی اداری فقط از طراحی ساده‌ای برخوردار بودند. اما اکنون با توجه به وجود مانیتور کامپیوتر، کیس و پرینتر طراحی میزها و مبلمان اداری خیلی متفاوت‌تر شده است و قسمت‌های مختلفی برای این نوع تجهیزات در میزهای اداری تعبیه شده است.

ویژگی‌های قابل توجه در میز مدیریت اداره

به دلیل این که مهم‌ترین بخش هر اداره‌ای قسمت مدیریت می‌باشد، پس باید اتاق مدیریت دارای طراحی خاص خودش باشد و دکوراسیون آنجا نسبت به فضاهای دیگر اداره متفاوت و زیباتر باشد. اغلب با ورود به اتاق مدیریت چیزی که توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند میز مدیریت است.

ست میز و مبلمان اداری مدیریت چه کلاسیک و چه مدرن باشد، باید بتواند نظر ارباب رجوع را به خود جلب کند. به طور کلی باید این طور بیان کرد که یک میز مدیریت خوب دارای اندازه، رنگ، فرم، طرح و ارتفاع خاص خودش است که با بقیه میزها تفاوت زیادی دارد.

به طور مثال طرح آن از اشکال خاصی ایجاد شده است که خیلی ساده به نظر نمی‌آید و یا ارتفاع آن به اندازه‌ای مناسب و استاندارد است که مدیر مجبور نباشد برای کار کردن روی میز خم شود.

علاوه بر موارد گفته شده یک میز مدیریت خوب در مبلمان اداری باید دارای استحکام بالایی باشد. همپنین به علت کارایی زیاد آن، جنس و متریالی که در ساخت آن استفاده می‌شود، باید قابلیت پاکیزگی آسان را داشته باشد.

امروزه طراحان مبلمان اداری مدیریتی سعی می‌کنند

قیمت مبلمان اداری مدرن چقدر است؟

این نکته را در نظر داشته باشید که برای انتخاب بهترین کیفیت مبلمان اداری اصلا کم‌کاری نکنید! چرا که هر مقدار مبلمان اداری به‌کاررفته در دفتر شما با کیفیت‌تر و بهتر باشد، اداره شما را از لحاظ ظاهری و کاری، حرفه‌‎ای‌تر می‌کند.
بنابراین قیمت مبلمان اداری مدرن باید مقداری معقول و در عین حال به‌صرفه و متناسب با کیفیت محصول باشد.

سخن پایانی

در نهایت انتخاب و تهیه ست مبلمان اداری مدیریتی تنها به سلیقه و خواست شما و همینطور بودجه مورد نظر شما برای مبلمان اداری‌تان است. اما هرگز کیفیت و دوام بالای کار را فراموش نکنید و با مشاوره و راهنمایی از متخصصان بهترین خرید را داشته باشید.