نحوه نصب پارتیشن شیشه ای اداره ها و دفاتر

پارتیشن

نحوه نصب پارتیشن شیشه ای در اداره ها و دفاتر

یکی از ایده های کاربردی و جذاب برای جداکننده فضای داخلی ادارات، استفاده از پارتیشن شیشه ای است. پارتیشن شیشه ای در واقع مانند دیواری است که اتاق ها را از هم جدا می کند؛ این نوع پارتیشن از ظرافت بالایی برخوردار است و به دلیل بازتاب نور مناسبی که دارد، وسعت دید بالاتری هم به شما می دهد.

برای همین استفاده و نحوه نصب پارتیشن شیشه ای برای محل کار و محیط اداری کار شما، جزو کارهای ضروری به شما می رود. در این مقاله از وبسایت میز و مبلمان اداری مرانتی به طور کامل انواع مختلف و نحوه نصب پارتیشن شیشه ای را به شما معرفی می کنیم.

مزایای پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای با حفظ نور و زیبایی محیط در کنار حفظ حریم خصوصی افراد، محیط کار را به یک فضای الهام بخش، راحت و کارآمد تبدیل کرده و باعث افزایش بهره وری نیروی کارمندان می شود. تفکیک محیط بدون از دست رفتن ساختار کلی و ماهیت فضا مهمترین عملکردی است که پارتیشن شیشه ای باید داشته باشد.

ترکیب آلومینیوم و شیشه همیشه زیبا و چشم نواز است و دکوراسیون محیط شما را جذاب می سازد. در پارتیشن شیشه ای با پروفیل آلومینیوم بکار رفته از کیفیت بالای جهانی برخوردار است و باعث می شود تا امنیت بیشتری را احساس کنید.

نحوه نصب پارتیشن شیشه ای

در بازار، پارتیشن شیشه ای همانند پارتیشن های چوبی و آلومینیومی موفق عمل کرده و پارتیشن دو جداره شیشه ای با تفکیک فضا نفوذ صدا به سایر نقاط را به میزان ۵۰ دسی بل کاهش داده و با ایجاد محیطی آرام شرایط مطلوبی برای فعالیت کارمندان مهیا می کند.

پارتیشن شیشه ای به دلیل اینکه لزوما تا سقف اجرا می شوند، عایقی برای صدا و استحکام بالاتر پارتیشن هستند. معمولا نصب پارتیشن شیشه ای در ادارات و سالن های کنفرانس استفاده ی بیشتری دارند و به دو صورت تک جداره و دو جداره هستند.

نحوه نصب پارتیشن شیشه ای

نکاتی در مورد نصب پارتیشن شیشه ای

  • حداکثر ارتفاع ایمن برای درب ها ۳۰۰ سانتی متر می باشد که البته به دلیل بالا رفتن وزن درب کار به صورت سفارشی تولید می شود و می بایست تعداد لولاها اضافه گردد.
  • حداکثر ارتفاع مجاز برای پارتیشن های شیشه ای فریم لس ۳۳۰ سانتی متر می باشد.
  • بر اساس استاندارد عرض درب ها ۹۶ و ۸۶ سانتی متر در نظر گرفته می شود که ارتفاع استاندارد ۲۱۴ سانتی متر می باشد.
  • در طراحی عرض هر کدام از شیشه های پارتیشن بین ۲۰ تا ۱۲۰ سانتی متر باید محاسبه شود و در نهایت سایزهای فوق با شرایط حمل به طبقات هر پروژه مطابقت داده می شود.

پارتیشن شیشه ای بدون قاب

پارتیشن فریم لس (بدون فریم دور شیشه) می تواند به دلیل نداشتن فریم به راحتی نور طبیعی را از خود عبور دهد و به فضای ما حداکثر انعطاف پذیری را بدهد، زیرا این پانل های شیشه ای دارای یک قاب عمودی نیستند و با یک یا چند ورق شیشه ساخته می شوند که به فریم های افقی پایین و بالا نصب می شوند و بدون داشتن هیچ فریمی دید بدون مزاحمتی را فراهم می کند و به دو صورت سند بلاست مات یا شیشه عادی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

زیبایی فوق العاده پارتیشن تک جداره فریم لس که ساختاری یک دست به نمای ساختمان و شیشه می بخشد با استفاده ی گسترده از آن در معماری مدرن سرعت بخشیده است. در واقع نمای عاری از هرگونه قاب و چهارچوب از ویژگی های اصلی پارتیشن بدون قاب است.

  • پارتیشن بدون قاب یا بدون فریم از انواع پارتیشن شیشه ای می باشد که از شیشه سکوریت تک جداره ساخته می شود.
  • می توان در پارتیشن شیشه ای طرح چوب برای ایجاد تنوع در پارتیش فریم لس از شیشه سند بلاست در طرح های دلخواه استفاده نمود.

 پارتیش شیشه ای فریم لس به دلیل ایجاد کردن فضای بزرگ و باز بودن زاویه دید، بسیار مورد توجه دفاتر کار و اداره ها می باشد.

شرایط و ویژگی های نصب پارتیشن شیشه ای بدون قاب

  • پارتیشن شیشه ای فریم لس در انواع مختلف بدون چهارچوب درب، با چهارچوب فلزی و درب شیشه ای، با چهار چوب و درب چوبی می تواند موجود باشد.
  • پارتیشن بدون قاب به دلیل یک دست بودن شیشه ها و نداشتن مانع در مقابل خود ظاهری جذاب و چشم نواز به محیط می بخشد. 
  • پارتیشن شیشه ای فریم لس، ایده آل برای فضاهایی هستند که در آن یک مانع فیزیکی، اما نه بصری مورد نیاز است.
  • پارتیشن بدون قاب در مگامال های تجاری و حتی پاساژهای کوچک نمایی فوق العاده دارد و همین نمای شیک خود جلب مشتری ویژه ای به همراه می آورد.
  • نحوه نصب پارتیشن شیشه ای فریم لس، حتی برای ادارات و شرکت هایی که در آنها طراحی داخلی از میزان اهمیت بالایی برخوردار است، به وفور انجام می شود.

پارتیشن شیشه ای با فریم

در نحوه نصب پارتیشن های شیشه ای با فریم که همچون پرده اداری عمل می کند، ساخت و اجرا بنا به سلیقه مشتری از فریم های مختلفی استفاده می شود.

در تولید و نصب پارتیشن شیشه ای با فریم از ظرافت و دقت خاصی استفاده می شود، تا زیبایی و جلوه پارتیشن دو چندان شود. فریم های تولید شده از کیفیت بالا و به وسیله کوره های مختلف به عمل می آید که باعث می شود فریم های تولید شده دارای کیفیت بالا و زیبایی خاصی باشد.

نمونه ای از رنگ آنادایز فریم برای پارتیشن شیشه ای با فریم موجود می باشد که موجب زیبایی بیشتر پارتیشن و محیط اطراف آن است.

پارتیشن شیشه ای با فریم به دلیل استفاده شدن آلومینیوم در تولید پروفیل آن از استقامت بسیار بالایی برخوردار است.
از خصوصیات خاص و منحصر به فرد پارتشین شیشه ای می توان به عایق صدا بودن آن اشاره کرد؛ که با داشتن حتی قطر کم شیشه ها درصد زیادی از ورود سروصدا به داخل یا خارج پارتیشن را کنترل می کند.

پارتیشن شیشه ای متحرک

پارتیشن شیشه ای متحرک و یا ریلی به پارتیشنی گفته می شود که در طول محور ریل سقفی یا کفی جابجایی دارد. این نوع پارتیشن از نوع سکوریت ۱۰ میل است. اگر فضایی دارید که می خواهید به صورت موقت به دو قسمت تبدیل کنید، نصب پارتیشن شیشه ای متحرک بهترین گزینه برای انجام این کار است.

  • پارتیشن شیشه ای متحرک بیشتر به دو صورت آکاردئونی و یا پانلی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • از ویژگی های منحصربه فرد پارتیشن شیشه ای متحرک، تقسیم بندی مؤثر محیط داخلی طراحی شده است.
  • پارتیشن شیشه ای متحرک، برای ساخت فضاهای کوچک از دل یک فضای بزرگ داخلی در ادارات و مکان های تجاری بسیار مناسب است.
اصول نصب پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای اداری

یکی از فاکتورهای مهم در طراحی فضاهای اداری داشتن امکان پارتیشن شیشه ای اداری است. معمولاً پارتیشن ها به دو گروه اداری و صنعتی تقسیم می شوند. پارتیشن با شیشه های رنگی یکی از انواع پارتیشن‌های اداری است.

در محیط های اداری به دلیل رفت وآمدهای زیاد شرایط ناآرامی برای کارمندان است که باعث ایجاد بروز تنش هایی در کارمندان می شود، شما می توانید با نصب پارتیشن اداری شیشه ای این تنش ها را به حداقل برسانید. این نوع پارتیشن ها همچنین تأثیر بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی شرکت و محل کار شما دارد.

  • پارتیشن شیشه ای اداری مرانتی، با هزینه ای به صرفه محیطی مناسب برای شما به ارمغان می آورد.
  • می توانید پارتیشن شیشه ای اداری را طوری انتخاب کنید که قابلیت جابه جایی داشته باشد.
  • پارتیشن شیشه ای اداری کاری کم هزینه و باکیفیت است که شما را از انتخابتان راضی می سازد.
  • پارتیشن شیشه ای اداری، می تواند تا حدی عایق صدا باشد و سروصدای ناشی از سایر بخش ها را به دیگر بخش ها انتقال ندهد.
  • تنوع در طرح و رنگ شیشه ها و مدل فریم می تواند یکی از دلایل انتخاب پارتیشن شیشه ای اداری نسبت به انواع دیگر باشد.

سخن پایانی

در سراسر کشور شرکت های زیادی هستند که مشغول تولید، راه اندازی و نصب پارتیشن شیشه ای در محیط های مختلف هستند، اما بسیار مهم است که از شرکتی مانند شرکت مبلمان اداری مرانتی که برای کیفیت بالا در محصولات و نحوه نصب پارتیشن شیشه ای اهمیت بالایی قائل هستند، محصولات اداری مورد نیازتان را تهیه کنید.

ابتدا نیازها و درخواست های خود را برای محیط کارتان مشخص کنید و سپس با راهنمایی و مشاوره از متخصصان بهترین پارتیشن را انتخاب و نصب کنید.