پرده کرکره در پارتیشن اداری چه کاربرد و مزایایی دارد؟

اتصال پرده کرکره به پارتیشن اداری

مزایای پرده کرکره در پارتیشن اداری

در هر فضای پارتیشن بندی شده ای علاوه بر جداسازی فضا، حریم خصوصی  نیز دغدغه بسیاری از مدیران و کارفرمایان می باشد. داشتن حریم خصوصی و به دنبال آن عبور نور علت محبوبیت پرده کرکره در پارتیشن اداری است. در ادامه با شرکت مبلمان اداری مرانتی همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

پرده کرکره ولومی

پرده کرکره انواع و مدل های متنوعی دارد اما مرسوم ترین و مناسب ترین مدل آن پرده کرکره ولومی است. پنل های این کرکره ها قطر های متفاوتی دارند. و امکان سفارش در اندازه های متفاوت امکان پذیر است یکی از مهم ترین ویژگی ها در طراحی پرده های کرکره دار، ویژگی سایه روشن آن است.

به این حالت سایه روشن دادن به پرده، اصطلاحا ولوم می گویند. بنابراین با کمک یک سری سیم از جنس سرامیک یا استیل و آلن مخصوص، بین پنل های کرکره حالت تیرگی روشنی ایجاد می کنند. به خاطر داشته باشید که مرغوبیت و کیفیت وسایل استفاده شده، در دوام و عمر ولوم نقش بسیار مهمی دارد.

ویژگی پرده کرکره ولومی

اتصال پرده کرکره به پارتیشن اداری چه کاربرد و مزایایی دارد؟

قبل از هر چیز لازم است بدانید که درواقع یک کرکره از جنس آلومینیوم در فضای بین شیشه دو جداره وکیوم می شود. سپس یک ولوم مخصوص در ارتفاع فریم پنجره نصب می شود و کرکره با کمک این فریم روشن می گردد. امکان بالا پایین کردن کرکره وجود دارد اما این قابلیت به جهت افزایش طول عمر کرکره، بهتر است قفل شود.

بنابراین کرکره فقط سایه و روشن می شود. در حالتی که روشن است محیط پشت آن به راحتی دیده می شود و در حالت سایه، فضای پشت آن از دید افراد پنهان می شود. از مهم ترین ویژگی های پرده کرکره در کنار پارتیشن شیشه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سهولت در باز و بسته کردن
  • سبک بودن
  •  دوام و استحکام بالا
  • انعطاف پذیری بالا
  • سهولت در تمیز کردن آن
  • ایجاد فضای عایق صوت، گرما و سرما
  • طول عمر بالا
کاربرد پرده کرکره در پارتیشن اداری

پرده کرکره مناسب چه مکان هایی می باشد؟

مکان های زیادی هستند که از پرده کرکره در پارتیشن دوجداره اداری خود استفاده می کنند اما ۳ تا از متداول ترین مکان ها به شرح زیر می باشد:

  •  فضاهای اداری بیش از هر مکان دیگری از قابلیت اتصال پرده کرکره به پارتیشن های اداری استقبال می کنند. بیشترین کاربرد آن در اتاق مدیریت و اتاق کنفرانس می باشد. چرا که با وجود پرده کرکره، مدیر می تواند ضمن حفظ حریم خصوصی اتاق، سایر بخش های اداره را ببیند و نظارت کند.
  • در فضاهای بیمارستانی و کلینیک ها جهت جداسازی اتاق انتظار از سایر بخش ها می توان از پرده کرکره در پارتیشن استفاده کرد.
  • استفاده از پرده کرکره بین شیشه دو جداره، در مکان هایی مانند استخر و سونا و باشگاه ها نیز مرسوم می باشد.
مکان مناسب نصب پرده کرکره

مدل اتوماتیکی پرده کرکره در پارتیشن اداری

مزیتی که این مدل نسبت به سایر مدل ها دارد، موتور مخصوصی است که برای آن ساخته شده است. شما می توانید با استفاده از یک ریموت پرده کرکره را باز و بسته کنید.  این نوع پرده کرکره در پارتیشن اداری، بیشتر مناسب مکان هایی است که پنجره های آن در طول روز تعداد دفعات بیشتری نیاز به باز شدن دارند.

پرده کرکره در پارتیشن اداری اتوماتیکی

قیمت پرده کرکره

همانطور که گفتیم پرده کرکره ای معمولا بر شیشه های دو جداره نصب می شود و آنها را کاربردی تر از قبل می سازد. در سال های اخیر استفاده و نحوه نصب پارتیشن فریم لس شیشه ای دو جداره همراه با کرکره محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بنابراین خرید آن در قیمت های منطقی امکان پذیر است.

نکاتی که هنگام خرید پارتیشن دو جداره کرکره دار باید به آنها دقت کنید:

  • از آنجا که کرکره بین دو شیشه وکیوم می شود، امکان دسترسی به آن جهت تعمیر وجود ندارد. بنابراین حتما از برندهای معتبر تهیه کنید.
  • دقت کنید که شیشه دو جداره شما به صورت کاملا صنعتی تولید شود. بدین ترتیب در آینده بین دو جداره بخار تشکیل نمی شود.
  • محصولی را تهیه کنید که گارانتی و خدمات پس از فروش مناسبی به شما ارائه بدهند.
  • به کیفیت ولوم و نخ های استفاده شده توجه کنید.
نکات مهم خرید پرده کرکره در پارتیشن اداری

اگر قصد تفکیک و جداسازی محیط اداری خود را دارید و در عین حال نیازمند حفظ حریم شخصی خود هستید، بهترین گزینه برای شما استفاده از پرده کرکره در پارتیشن با شیشه های رنگی از نوع اداری می باشد. ابتدا تمام نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم را به خاطر بسپارید و سپس به صفحه محصولات مرانتی مراجعه کنید.

مرانتی یکی از موفق ترین تولید کنندگان محصولات اداری به ویژه پارتیشن های اداری می باشد. با کمک طراحان حرفه ای مرانتی می توانید مبلمان اداری مدرن و با کیفیت انتخاب و تهیه کنید.