کمد اداری مناسب چه ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی دارد؟

راهنمای جامع انتخاب و خرید کمد اداری

کمد اداری و ویژگی های آن

اگر به دنبال خرید یک کمد اداری یا یک میز مدیریت شرکتی یا لوازمی از این دست، برای محل کار یا شرکت خود هستید، لازم است به طور کامل از قیمت‌ها، جنس‌ها و مدل‌های مختلف اطلاعات کسب کنید تا خریدی با آگاهی کامل داشته باشید. مهم نیست که شما در چه صنعت و تجارتی هستید، شما برای نگهداری از اسناد و پرونده‌های مربوط به شرکت و مشتریان نیاز به یک کمد اداری شیک و کاربردی دارید. این مقاله از بلاگ وبسایت مبلمان اداری مرانتی ، می‌تواند راهنمایی جامع و کاملی برای شما در این مسیر باشد.

نکات مهم انتخاب کمد اداری

نکات حائز اهمیت در انتخاب یک کمد اداری مدرن

اگر قصد خرید یک کمد اداری شیک و صد البته کارآمد برای محل کار یا شرکت دارید، باید به یک سری نکات پایه‌ای اما با اهمیت توجه داشته باشید.

  • ابعاد فضای کاری شما چقدر است؟
  • آیا به سبک مینیمال و مدرن  علاقه دارید یا به سبک های دیگر؟
  • بودجه مورد نظر شما چقدر است؟

اکنون به بررسی دقیق‌تر این سه سوال می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: میز اداری شرکتی و نکاتی برای انتخاب بهترین میز اداری لاکچری

ابعاد کمد اداری

بدون شک یکی از معیارهای مهم در انتخاب کمد و دکوراسیون اداری، توجه به ابعاد اتاق و آیتم‌های مورد نظر شما است. هر چه ابعاد کمد شما بزرگ‌تر باشد، فضای بیشتری برای قرار دادن ابزار و لوازم کار خود خواهید داشت. در حالت کلی باید در هنگام خرید کمد اداری، به اندازه اتاق، فضای مورد نیاز خود و همچنین میزان مراجعه افراد مختلف به محیط کار توجه کرده و با توجه به برآیند این عوامل، ابعاد مناسبی برای کمد کاری خود انتخاب کنید.

طرح و سبک کمد انتخابی شما

شما ممکن است بخش بسیاری از روز را در محل کار خود به سر ببرید؛ بنابراین بسیار مهم است که فضا و سبک طراحی دفتر یا اداره شما طبق سلیقه‌ و روحیات شما و کارمندان باشد. یک کمد اداری مدرن باید علاوه بر کاربردی بودن، طوری طراحی شده باشد که از لحاظ روانی باعث آرامش افراد باشد؛ به این صورت که استفاده و دسترسی کارمندان به اسناد بسیار آسان باشد و پیچیدگی خاصی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: روش هایی برای بهبود فضای دفتر اداری

بودجه مورد نظر برای خرید کمدی مناسب اداره

کمدهای اداری ممکن است جنس‌های مختلفی داشته باشند. جنس، ابعاد و همچنین طرح کمد اداری تأثیر مستقیمی بر روی قیمت آن دارد. یکی از عواملی که در هنگام انتخاب یک کمد مناسب باید به آن توجه داشت، بودجه تعیین شده برای خرید آن است. به ویژه در صورتی که بودجه شما محدود باشد، باید در مرحله اول به بررسی اولویت‌های خود پرداخته و تمرکز خود را بر روی مسائلی که برای شما اهمیت بیشتری دارند، قرار دهید.

کمدهای اداری دیواری اغلب در جنس های فلزی و یا چوبی به بازار عرضه می‌شوند؛ از این جهت می‌توان قیمت کمد اداری را با کابینت‌های هم‌جنس و هم‌نوع آن سنجید. به طور معمول کمدهای فلزی دارای قیمت کمتری نسبت به نوع چوبی آن دارند و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه هستند. با این وجود اگر به دکوراسیون چوبی علاقه مندید، گزینه‌های بسیاری پیش روی شما قرار خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: چیدمان قفسه و کمد اداری مدرن چگونه است؟

اهمیت استفاده از کردنزا

بودجه مناسب برای خرید کمد اداری

وجود یک کمد اداری مدرن و شیک در دفاتر و ادارات، علاوه بر اینکه نیاز پرسنل را جهت فضای بایگانی برطرف می کند، از جهات بسیاری بر روی دکوراسیون محیط کار و بازدهی کارمندان تاثیر دارد. و در صورتی که طرح کمد با روحیات و سلیقه شما همخوانی نداشته باشد، فضای کار به یک مکان کسالت آور تبدیل خواهد شد. کمد اداری می تواند دارای مکانیسم قفل باشد و اغلب کمد های اداری از ویژگی قفل به منظور حفظ حریم خصوصی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: مزایای استفاده از میز کارگروهی مدرن

انواع کمد اداری

انواع کمد اداری

کمدهای اداری معمولا از جنس‌های فلزی و ام دی اف ساخته می‌شوند؛ اما کمد اداری ام دی اف معمولا از محبوبیت و جذابیت بیشتری برخوردار است. از مزایای کمد اداری MDF جدا از اینکه ظاهری زیبا دارد و ساختاری سازمان یاقته به محیط می‌دهد، این است که تمامی اسناد و مدارک را پوشش می‌دهد و از انظار عمومی دور می‌کند.

کشو فایل یکی از انواع مهم کمدها و شلف‌های اداری حساب می‌شود که در هر محیط اداری احتیاج است تهیه شود. کشوفایل به منظور نگهداری بسیار خوب و امن از مدارک و کاغذهاست. یکی ازمهمترین مزایای این فایل کشوها این است که میتوان از آنها در مدل های مختلف چرخ دار و یا پایه ثابت زیر میزهای اداری که فاقد کشو هستند ، استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: صندلی اداری چه ویژگی باید داشته باشد

سخن پایانی

فضای کاری یا هر مکانی که که فرد در آن کار انجام می‌دهد، مانند دفاتر، شرکت‌ها، کارخانه‌ها و کارگاه‌ها نیازمند یک فضا به منظور سازمان دهی وسایل و اسناد و جدا سازی آنها از دیگر اوراق است. در انتخاب یک کمد اداری باید بررسی فضای کاری، مبلمان اداری و دکوراسیون داخلی محیط اداری در اولویت انتخاب باشد.

هنگامی که همه چیز جایگاه خاص خود را داشته باشد، سازماندهی آن آسان است. فقط تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که پس از استفاده از آنها اطمینان حاصل کنید که موارد را دوباره در نقطه مشخص خود قرار می‌دهید. به نظر شما یک کمد اداری ایده‌آل باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ حتما نظرات و دیدگاه‌های خود را در این زمینه برای ما ارسال کنید.