روش هایی برای بهبود فضای دفتر اداری مدرن

بهبود دفتر اداری مدرن

روش هایی برای بهبود فضای دفتر اداری

بعد از اینکه مبلمان اداری خود را تهیه کردید نوبت آن است که تمرکز خود را بر بهبود فضای دفتر اداری خود بگذارید. چرا که فضای دفتر اداری مدرن، تاثیر مستقیمی بر روحیه، خلاقیت، سلامت و بهره وری کارمندان دارد. به همین دلیل است که در این مقاله روش هایی برای بهبود فضای دفتر اداری مدرن به شما خواهیم گفت.

نکاتی که در ادامه مقاله مبلمان اداری مرانتی بررسی می کنیم به شما کمک می کنند دفتر اداری خود را به فضایی مدرن و مناسب تبدیل کنید. بدین ترتیب کارمندان و مراجعین شما در طی روز احساس راحتی و رضایت می کنند.

برای بهبود دفتر اداری مدرن چه باید کرد؟

قبل از هر چیز باید برنامه ریزی درستی داشته باشید. در قدم اول باید شرایط فعلی کارمندان خود را به خوبی بررسی کنید و چالش هایی که با آنها مواجه هستند را با دقت ارزیابی کنید. قدم بعدی این است که بودجه خود را محاسبه و تنظیم کنید.

سپس بر اساس نیاز تیم کاری خود، تغییرات مثبتی در فضای دفتر اداری خود ایجاد کنید. در ادامه چند ایده ی مفید و کاربردی در رابطه با بهبود فضای دفتر اداری مدرن به شما خواهیم گفت.

بیشتر بخوانید: میز اداری شرکتی و نکاتی برای انتخاب بهترین میز اداری لاکچری

پیاده روی در دفتر اداری مدرن

همانطور که می دانید کارمندان یک شرکت ساعات طولانی را روی صندلی می نشینند. حتی اگر صندلی اداری که از آن استفاده می کنند ارگونومیک و راحت باشد، باز هم این افراد در معرض آسیب های جدی مانند کمردرد، گردن درد و پا درد قرار دارند. یکی از راه های کاهش اینگونه آسیب ها فراهم کردن فضایی است برای پیاده روی کارمندان در داخل و یا حتی در حیاط دفتر اداری است.

بدین ترتیب کارمندان می توانند هر زمان که احساس خستگی کردند زمانی را به پیاده روی اختصاص دهند. این موضوع به مرور منجر به افزایش تمرکز و بازدهی کارمندان می شود. درست مثل میز مدیریت و سایر وسایل مدیر، به مبلمان مربوط به کارکنان نیز اهمیت دهید.

پیاده روی در دفتر اداری مدرن

استفاده از گل و گیاه در فضای دفتر اداری مدرن

یکی از مواردی که به شادابی و حال خوب کارمندان کمک می کند استفاده از گل و گیاه در فضای کاری است. با این کار نه تنها جلوه بصری فضای اداری خود را چند برابر می کنید بلکه استرس و اضطراب را نیز از کارمندان و مراجعین خود دور می کنید.

مهم نیست که دفتر اداری شما کوچک است یا بزرگ. ابعاد دفتر اداری شما هر چقدر هم که باشد می توانید طبیعت را به فضای دفتر اداری خود بیاورید. بدین ترتیب دفتر خود را به یک دفتر اداری مدرن، شیک و آرامش بخش تبدیل می کنید.

بیشتر بخوانید: صندلی اداری چه ویژگی باید داشته باشد

استفاده از گل و گیاه در دفتر اداری مدرن

حذف سر و صدای اضافه در دفتر اداری مدرن

همه ی ما در سکوت تمرکز بیشتری برای انجام کارهای خود داریم.  بنابراین یکی از کارهایی که می توانیم در جهت افزایش تمرکز کارمندان خود انجام دهیم، استفاده از عایق صوتی مناسب در فضای دفتر اداری مدرن است. بدین صورت که می توان با استفاده از پارتیشن تک جداره و یا پارتیشن دوجداره برخی از قسمت های دفتر کار را از یکدیگر تفکیک کرد.

بدین ترتیب هم حریم خصوصی افراد حفظ می شود و هم صداهای اضافه حذف می شود و در نهایت کارمندان آرامش بیشتری خواهند داشت.

حذف سر و صدا در دفتر اداری مدرن

رنگ بندی دفتر اداری مدرن

رنگ دفتر اداری مدرن یکی از مهم ترین مواردی است که بر کارآیی و تمرکز کارمندان تاثیر بسزایی دارد. البته اغلب مدیران جوان که خواهان ایجاد فضای اداری مدرن و شیکی هستند، رنگ های روشن را ترجیح می دهند. اما لازم است بدانید که گاهی زیاده روی در استفاده از رنگ های روشن، تاثیر معکوس می گذارد. این موضوع موجب احساس خستگی و کسالت در کارمندان می شود.

بنابراین توصیه می شود هنگام انتخاب رنگ مناسب  دفتر اداری مدرن با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. بدین ترتیب مناسب ترین و بهترین رنگ را متناسب با شرایط و فضای کاری خود انتخاب خواهید کرد. حتی شما می توانید با نصب پارتیشن شیشه ای زیبایی بیشتری به محل کارتان ببخشید.

بیشتر بخوانید: مزایای استفاده از میز کارگروهی مدرن

رنگ بندی دفتر اداری مدرن

نورپردازی مناسب در دفتر اداری مدرن

نورپردازی هم مانند سایر مواردی که ذکر شد تاثیر زیادی بر بازده کارمندان دارد. چرا که نور کم و نامناسب نیز منجر به احساس خستگی کارمندان می شود. به همین دلیل بهتر است پنچره ها و پرده ها به گونه ای باشند که کارمندان بتوانند در طول روز از نور طبیعی بهره ببرند.

یا اگر از پارتیشن اداری جهت تفکیک فضای دفتر اداری مدرن خود استفاده کردید، اطمینان خاطر حاصل کنید که کارمندان بتوانند با کمک پرده کرکره، نور را متناسب با نیاز خود تنظیم کنند.

نورپردازی دفتر اداری مدرن

استفاده از اکسسوری در دفتر اداری مدرن

به طور کلی اکسسوری به معنای لوازم جانبی و تزیینی است که برای زیبا تر کردن فضای اداری خود می توانید از آنها استفاده کنید. وسایلی مانند تابلو های تزیینی، چراغ های زیبا، ساعت های دیواری و گیاهان سبز علاوه بر جلوه ی زیبایی که به فضای دفتر اداری شما می بخشند منجر به کاهش آشفتگی ذهنی و افزایش خلاقیت کارمندان نیز می شوند.

به همین دلیل است که اغلب مدیران و کارفرمایان از استفاده ی اکسسوری ها و لوازم تزیینی به شدت استقبال می کنند. البته لازم است توجه کنید که باید از اکسسوری هایی متناسب با شرایط و فضای کاری خودتان استفاده کنید.

 فراموش نکنید که استفاده بیش از حد ازاین لوازم تزیینی نه تنها موجب افزایش خلاقیت کارمندان نمی شود بلکه با بی نظمی که ایجاد می کند موجب کاهش تمرکز آنها می شود. به همین دلیل بهتر است از طراحان دکوراسیون داخلی و افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: چیدمان قفسه و کمد اداری مدرن چگونه است؟

استفاده از اکسسوری در دفتر اداری مدرن

استفاده از مبلمان اداری با کیفیت در دفتر اداری مدرن

مهم ترین بخش بهبود فضای دفتر اداری مدرن، تهیه مبلمان اداری مدرن و با کیفیت می باشد. مبلمان اداری به قدری مهم است که مراجعین شما در برخورد اول اعتبار و ارزش برند شما را با توجه به ظاهر و کیفیت مبلمان اداری شما می سنجند. علاوه بر این کیفیت مبلمان اداری تاثیر مستقیمی بر سلامت جسمانی کارمندان شما دارد.

در صورتیکه از مبلمان اداری با کیفیت پایین استفاده کنید، به مرور زمان آسیب های جدی به کارمندان شما وارد می شود. بنابراین بودجه خود را به گونه ای مدیریت کنید که بتوانید مبلمان اداری مدرن، زیبا، با کیفیت و دوام بالا تهیه کنید.

مبلمان اداری دفتر اداری مدرن

همانطور که در این مقاله گفتیم، برای اینکه تاثیر مثبتی بر مراجعین خود بگذارید تا فضای دفتر اداری مدرن شما همیشه به عنوان دفتری متفاوت و شیک در ذهنشان باقی بماند، باید به فکر بهبود فضای دفتر اداری خود باشید.

مرانتی یکی از برندهای معتبر و قابل اطمینان در زمینه طراحی و تولید محصولات اداری است. شما می توانید پس از مشورت با کارشناسان آن، مبلمان اداری خود را با بالا ترین کیفیت و مناسب ترین قیمت خریداری کنید.

محصولات

راه ما

زبــان