چرا پارتیشن اداری باعث کاهش استرس شغلی کارکنان و حفظ آرامش آنها می شود؟

امنیت و کاهش استرس با پارتیشن

اگر به عنوان مدیر یک شرکت به افزایش بهره وری کارکنان و کاهش استرس آنها اهمیت می دهید، در این مقاله با مرانتی همراه باشید تا شما را با یکی از مهم ترین روش های کاهش استرس شغلی کارکنان یعنی نصب پارتیشن اداری، آشنا کند.

مواردی همچون ساعت های کاری طولانی، یکنواختی شغل، استرس ها و فشارهای کاری و شرایط کاری نامناسب به تنهایی برای کاهش بهره وری کارکنان یک شرکت کافیست. درحالیکه با طراحی اصولی فضای اداری می توان حجم زیادی از این استرس را کاهش داد و به بهبود روحیه آنها کمک کرد. چرا که دکوراسیون اداری زیبا و استفاده از لوازم و مبلمان اداری مدرن و شیک تاثیر بسزایی بر سلامت روح و روان کارکنان دارد. بنابراین در این مقاله به شما خواهیم گفت چگونه پارتیشن اداری موجب کاهش استرس شغلی کارکنان می شود.

پارتیشن استاندارد

آیا پارتیشن اداری موجب کاهش استرس شغلی کارکنان و حفظ آرامش آنها می شود؟

همانطور که گفتیم، طراحی فضای اداری باید به گونه ای باشد که کارکنان و همچنین مدیران احساس آرامش کنند تا بتوانند برای افزایش بهره وری مجموعه تلاش کنند. بنابراین لازم است بدانید پارتیشن های اداری مزایا و ویژگی های منحصر به فردی دارند که این شرایط را به خوبی فراهم می کنند:

حفظ حریم خصوصی کارکنان

امروزه اغلب مدیران تصورمی کنند با طراحی باز دفتر اداری خود می توانند به افزایش تعامل کارکنان و تقویت روحیه آنها کمک کنند. درحالیکه آنها به مواردی مانند حریم شخصی کارکنان و آلودگی صوتی اطراف آنها توجه نمی کنند. گاهی برخی از کارکنان ارباب رجوع دارند و صدای آنها بدون شک موجب کاهش تمرکز سایر کارکنان می شود. به همین دلیل است که استفاده از پارتیشن اداری به شدت توصیه می شود. به طور مثال استفاده از پارتیشن اداری شیشه ای همراه با پرده کرکره، نه تنها فضای اداری را به خوبی تفکیک می کند و آلودگی صوتی محیط را کاهش می دهد، بلکه کارمندان نیز همواره می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و هر زمان که به فضای خصوصی نیاز داشتند از قابلیت پرده کرکره استفاده کنند.

پارتیشن استاندارد

استفاده از نور طبیعی

با توجه به آزمایشاتی که انجام شده است، نور طبیعی نقش بسیار مهمی در سلامت کارمندان و کاهش استرس آنها دارد. پارتیشن شیشه ای علاوه بر اینکه فضای اداری شما را به بهترین شکل ممکن تقسیم می کند، دسترسی به نور طبیعی را نیز محدود نمی کند. نور طبیعی نه تنها موجب روشنایی و دلبازی فضای شما می شود بلکه به کاهش هزینه های انرژی نیز کمک بسزایی می کند.

استفاده بهینه از فضا

طراحی پارتیشن های اداری به گونه ای است که با انتخاب متریال مورد نظر، (پارتیشن شیشه ای یا چوبی) می توانید از فضای خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و نظم را در محیط اداری خود برقرار کنید. همچنین لازم است بدانید پارتیشن های اداری فضای کمی را اشغال می کنند. بنابراین برای شرکت هایی که فضای محدودی در اختیار دارند و قصد دارند از تمام فضای خود به خوبی استفاده کنند، گزینه کاملا مناسبی می باشد. به طور مثال پارتیشن اداری فریم لس، در عین زیبایی خاص و چشم گیری که دارد، فضای اداری شما را تفکیک می کند واز همه مهم تر فضای کمتری را اشغال می کند.

پارتیشن دوجداره

فراهم کردن فضایی جهت استراحت کارکنان

فراهم کردن فضایی جهت استراحت کارکنان یکی از بهترین راهکارهای کاهش استرس شغلی آنها می باشد. بدین منظور می توانید با استفاده از پارتیشن اداری، فضای کاری را از فضای استراحت آنها جدا کنید. قسمت استراحت کارمندان را می توانید با کمک مبلمان اداری مدرن و راحت و گیاهان طبیعی، به زیباترین شکل ممکن طراحی کنید. بدین ترتیب فضایی برای رفع خستگی کارکنان،  تقویت روحیه و افزایش بهره وری آنها ایجاده کرده اید.

ایجاد فضایی برای ایده پردازی

همانطور که می دانید، شرایط کاری اغلب مشاغل به گونه ای ایجاب می کند که کارمندان باید مدام با یکدیگر در تعامل باشند و با مشارکت یکدیگر ایده پردازی کنند. بنابراین می توانید با کمک پارتیشن اداری، فضایی جداگانه مخصوص خلق ایده های نوین ایجاد کنید. کارمندانی که ساعت های طولانی از روز را پشت میزهای اداری می نشینند، در این اتاق می توانند ایده های خلاقانه خود را با همکاران و مدیران خود به اشتراک بگذارند و این موضوع نه تنها موجب کاهش استرس و تنش های کارکنان می شود بلکه به افزایش راندمان شرکت نیز کمک می کند.

پارتیشن تکجداره

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله گفته شد، با استفاده از پارتیشن اداری نه تنها به کاهش استرس شغلی کارکنان خود کمک می کنید بلکه به کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری مجموعه نیز کمک می کنید. حال که با مزایای پارتیشن های اداری و تاثیر آنها بر سلامت روان کارمندان خود آشنا شده اید، بهتر است از یک برند معتبر و مطمئن خرید خود را انجام دهید تا بهترین و با کیفیت ترین محصول را تهیه کنید. بنابراین به صفحه محصولات مرانتی که یکی از برندهای موفق در زمینه تولید و طراحی مبلمان اداری به ویژه پارتیشن های اداری می باشد، مراجعه کنید. لازم است بدانید، کارشناسان مرانتی دلسوزانه پاسخگوی سوالات شما هستند و به شما در خرید محصولی مناسب و با کیفیت کمک می کنند.