میز اداری شرکتی و نکاتی برای انتخاب بهترین میز اداری لاکچری

میز اداری

تولیدی میز اداری شرکتی

میز اداری لاکچری همان چیزی است که در زیر مجموعه مبلمان اداری می گنجد و تقریبا هر اداره و سازمانی به آن نیاز دارد. این وسیله کاربردی از متریال های فلز، چوب و شیشه ساخته می شود. البته MDF هم به عنوان جنس دیگری است که برای ساخت میز اداری شرکتی استفاده می شود. به طور کلی میز انواع مختلفی دارد و برای چیدمان هر سازمانی لازم و ضروری است. در ادامه با شرکت مبلمان اداری مرانتی همراه باشید تا بیشتر به معرفی میزهای اداری، انواع آن و کاربردش در شرکت و محیط های اداری بپردازیم.

میز اداری چیست؟

میز اداری وسیله ای کاربردی برای فضاهای کاری است. اینکه گفته می شود «فضای کاری» به این معناست که زمینه شغلی تعیین کننده استفاده یا عدم استفاده از میزهای اداری نیست. پس هر شغل و حرفه ای می تواند از این وسایل استفاده کند. استفاده از میز های اداری تاثیر زیادی در زیباسازی و سازماندهی محیط های شغلی دارد.

از این نوع میزها برای بخش مدیریت، پذیرش و کارکنان استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: چیدمان قفسه و کمد اداری مدرن چگونه است؟

چرا به خرید میز اداری شرکتی نیاز دارید؟

سلامت کارکنان یک سازمان اعم از مدیر و پرسنل ارتباط نزدیکی با نوع میزهای استفاده شده، دارد. البته به شرط اینکه در تولید این میزها استانداردهای لازم استفاده شده باشد. در ادامه به ویژگی های یک میز اداری ارگونومی هم می پردازیم. به هر حال دلایلی وجود دارد که تهیه چنین میزهایی را برای محیط کاری شما ضروری می کند که عبارتند از:

نظم دهی در محیط شغلی

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از میز اداری شرکتی ایجاد نظم و سازماندهی در محیط است. فرقی نمیکند که شرکت‌تان بزرگ باشد یا کوچک، در هر صورت ممکن است ۲ یا تعداد زیادی پرسنل در آنجا مشغول کار باشند. پس این شما هستید که باید به فضایی که کارمندان در آنجا مشغول کار هستند، نظم ببخشید.

حالا فکر کنید یک شرکت بزرگ با بیش از ۲۰ پرسنل مشغول فعالیت هستند. با این جساب استفاده از میزهای ارگونومی و جدید باعث ایجاد نظم و سازماندهی در محیط می شود.

بیشتر بخوانید: صندلی اداری چه ویژگی باید داشته باشد

میز اداری لاکچری و بالا بردن پرستیژ کاری

یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل استفاده از میز اداری شرکتی افزایش اعتبار یک سازمان است. در شرکت های بزرگ برای نشان دادن میزان ارزشمندی و اعتبار به سراغ میزهای لاکچری و لوکس می روند. وقتی ارباب رجوع، مشتریان و یا سایر همکاران وارد شرکت می شوند، با دیدن وسایلی از جمله مبلمان اداری است که کیفیت خدمات را قضاوت می کنند.

یک شرکت هر چقدر هم که از نظر ارائه خدمات معتبر باشد، اگر از میزهای اداری مناسب استفاده نکند، در چشم بیننده یا مراجعه کننده اعتبار زیادی نخواهد داشت. به هر حال هزینه کردن برای دکوراسیون وجهه زیادی را برای یک شرکت به همراه دارد. طراحی یک میز اداری کلاسیک یا لوکس می تواند چنین اعتباری را برایتان کسب کند.

انواع میز اداری لاکچری براساس کاربرد

میزهای اداری که برای محیط های شغلی استفاده می شود، انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

میز مدیریت

یکی از انواع میزهای اداری، میز مدیریت است. می توان گفت این نوع میز سرآمد میزهای اداری است و زیبایی و ظاهر آن نیز اهمیت زیادی دارد. در واقع در پرستیژ یک شرکت ابتدا میز مدیریت اهمیت پیدا می کند. این میز اندازه بزرگتری نسبت به میزهای پرسنلی دارد و برای اینکه مدیر شرکت بتواند وسایل زیاد را روی آن جابجا کند، کشوهای بیشتری برای آن تعبیه می شود.

از آنجایی که مدیر اغلب با ارباب رجوع، مشتریان یا سایر همکاران در ارتباط است، بلند بودن میز مدیریت اهمیت پیدا می کند. برای ساخت چنین میزی از متریال های چوب و شیشه استفاده می شود. اغلب مدیران برای ساخت چنین میزی به رنگ های تیره علاقه دارند.

بیشتر بخوانید: اندازه استاندارد فایل اداری چطور تعیین می‌شود؟

میز کارمندی

نوع دیگری از میز اداری کلاسیک و مدرن برای کارمندان است. بسیاری از کارمندان همیشه از درد کمر گلایه دارند. دلیل آن روشن است! استفاده از میزهایی که ویژگی های ارگونومی در آنها رعایت نشده است، باعث بروز مشکلات جسمی و فیزیکی در کارکنان می شود.

کارمندان باید برای مدت حداقل ۷ تا ۸ ساعت پشت میز بنشینند. حالا تصور کنید میز غیراستاندارد ساخته شده باشد. مشخص است که باعث بیماری های جسمی می شود. بنابراین زمان خرید میز اداری پرسنلی باید به استاندارد بودن آن توجه کنید.

برای اینکه کارمندان بتوانند به وسایل نظم دهند، این میزها کشوهای زیادی دارند. همچنین از آنجا که رایانه هم استفاده می شود، فضای مناسب برای کیبورد و کیس کامپیوتر هم درنظر گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: روش هایی برای بهبود فضای دفتر اداری

میز کارشناسی

میزهای کارشناسی با میز پرسنلی متفاوت است. از این نوع میزها برای شرکت های بزرگ استفاده می کنند. تعداد کشوهای این میزها نسبت به میزهای کارمندی کمتر است. اندازه و سایز کمتری هم نسبت به میز کارمندان دارند.

میز کنفرانسی

یکی دیگر از انواع میزهایی که برای شرکت اهمیت زیادی دارد و برای اتاق جلسات استفاده می‌شود، میز کنفرانسی یا میز جلسه است. هر شرکتی که با سایر همکاران یا مشتریان جلسه برگزار می کند، به چنین میزهایی نیاز دارد. اندازه و سایز میز کنفرانسی نسبت به سایز میزهای مورد استفاده در سازمان ها بزرگتر است. این نوع میزها به صورت گرد یا مستطیل طراحی می شود.

میز اداری شرکتی

میز کانتر یا پیشخوان

یکی دیگر از انواع میز اداری لوکس برای قسمت ورودی شرکت است. از این نوع میزها می توان برای مشاغل مختلف از جمله سالن های زیبایی، هتل ها، رستوران ها، پست بانک و … استفاده کرد.

نورپردازی، اندازه مناسب، رنگ و فضای کافی برای قرار گرفتن پرسنل در آن از جمله المان های مهم در زمان طراحی میز پیشخوان است.

میز اداری لاکچری از نوع کانتر  چندین نوع مختلف دارد که عبارتند از:

  • کانتر VIP
  • میز ورودی
  • کانتر پذیرش و منشی
  • کانتر بانکی

میز اداری کار گروهی و چند کاربره

نوع دیگری از میزهای اداری برای شرکت هایی مناسب است که کارکنان به صورت تیمی همکاری می کنند. در این صورت قرار گرفتن آنها روی یک میز برای پیشبرد امور شرکت لازم و ضروری است. استفاده از این میزها به صرفه جویی در فضای اداره و بهبود امور کمک زیادی می کند.

میز های اداری چند کاربره اغلب به گونه ای طراحی می شوند  تا کارکنان در روبروی یکدیگر قرار بگیرند و بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند.

بیشتر بخوانید: مزایای استفاده از میز کارگروهی مدرن

انواع میز اداری از نظر طراحی

میزهای اداری از نظر نوع طراحی و حتی استفاده از جنس هم به انواع مختلفی تقسیم می شوند که عبارتند از:

میز اداری فلزی

یکی از انواع میزهای اداری با استفاده از فلز تهیه می شود. از مزیت های این نوع میزها می توان به مقاومت بالا اشاره کنیم. اما معایبی نیز دارند که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کنیم:

  • وزن سنگین برای جابجایی
  • احتمال زنگ زدن در صورت از بین رفتن روکش یا رنگ فلز
  • ایجاد سر و صدا در زمان جابجایی

میز اداری کلاسیک با چوب

نوع دیگری از متریال هایی که برای ساخت میز اداری استفاده می شود، چوب است. چوب به عنوان یک ماده اولیه با انعطاف پذیری بالا برای ساخت میزهای اداری محسوب می شود. به دلیل قابلیت منبت کاری بر روی میز و ایجاد اشکال زیبا، این ماده برای ساخت میزهای لوکس و لاکچری مناسب است.

از مزیت های میز اداری چوبی می توان به مقاومت بالا، زیبایی و لوکس بودن اشاره کنیم. اغلب برای ساخت میز اداری کلاسیک از چوب خام استفاده می شود. همچنین این میزها وزن کمتری نسبت به میزهای فلزی دارند و جابجایی شان نیز آسانتر است. البته میز اداری چوبی در مقابل رطوبت مقاومت کمی دارد. مگر اینکه تولیدی میز اداری برای ساخت محصولش از رنگ های باکیفیت استفاده کرده باشد.

میز اداری MDF

نوع دیگری از میزهایی که برای اداره استفاده می شود، از جنس ام دی اف است. در سال های اخیر انواع ام دی اف تولید می شود. MDF زیبایی خاصی دارد و از سوی دیگر قابلیت ساخت هر نوع وسیله ای از جمله میز اداری شرکتی را نیز دارد. از جمله مزیت های میزهای ام دی اف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیبایی منحصر به فرد
  • قیمت مناسب به دلیل نداشتن نیاز به رنگ آمیزی
  • سبک بودن و سهولت جابجایی

میز اداری لوکس با مواد ترکیبی

برای ساخت یک میز اداری لاکچری از انواع مواد اولیه از جمله فلز، چوب، MDF و شیشه سکوریت استفاده می شود. شیشه مهم ترین قسمت یک میز است که برای قسمت روی آن استفاده می شود. جنس و استحکام شیشه یک معیار بسیار مهم برای ساخت میزهای اداری است. اما رنگ و شفافیت آن نیز اهمیت زیادی دارد.

در ساخت میز اداری (نوع میز مدیریت لوکس) اغلب از ماده چوب خالص استفاده می شود. به دلیل قابلیت ایجاد رنگ های اعیانی بر روی چنین میزهایی، چوب بهترین ماده محسوب می شود.

در حالی که میزهای پرسنلی و کارشناسی فقط از یک ماده تهیه می شوند، ساخت میز مدیریت و میز جلسات به دقت، تلاش و مواد بیشتری نیاز دارد.

استفاده از میز اداری کوچک

میز اداری ارزان یکی از گزینه های موردنظر برای کسانی است که قصد دارند برخی از روندهای شغلی خود را در منزل انجام دهند. اگر از دسته مدیرانی هستید که مجبورید بخشی از کارتان را در منزل انجام دهید، گزینه میز اداری کوچک برایتان مناسب است. این نوع میزها فضای کمتری را اشغال می کنند و در عین حال برای انجام امور هم کاربردی هستند.

میز اداری کوچک فقط مختص منزل نیست و حتی می توانید از آن برای محیط کار هم استفاده کنید. اگر فضای اداره محدود است و پرسنل هم به فضای مجزا نیاز دارند، می توانید با استفاده از پارتیشن اداری محیط را تقسیم بندی کنید. سپس میزهای اداری کوچک را برای هر قسمت درنظر بگیرید.

میز اداری کلاسیک

راهنمای خرید میز اداری لاکچری

برای اینکه بتوانید یک میز اداری شرکتی مناسب خریداری کنید، نکات زیر را در زمان خرید در نظر داشته باشید:

شیک بودن میز برای شرکت

اولین معیار مهم برای خرید هر میزی که برای اداره خریداری می کنید، ظاهر زیبا و شیک آن است. اگر شرکت شما از اعتبار بالایی برخوردار است، به سراغ محصولات ارزان قیمت با ظاهر معمولی نروید. به هر حال یک میز اداری لاکچری برای شرکت شما ارزش و پرستیژ بیشتری را به همراه می آورد.

توجه به رنگ آمیزی میز

یکی از مهم ترین معیارهایی که در زمان خرید میز اداری شرکتی باید به آن توجه کنید، رنگ است. ممکن است ظاهر میز زیبا و لاکچری باشد اما رنگ آمیزی آن به درستی انجام نشده باشد. رنگ های بی کیفیت در اثر تابش مستقیم نور آفتاب از بین می رود و یا تغییر می کند. همچنین در اثر رطوبت ممکن است رنگ کنده شود و ماده میز از بین برود.

تناسب میز اداری با فضای شرکت

یکی دیگر از نکات مهم در زمان خرید میز اداری درنظر گرفتن تناسب بین فضا با کاربرد میز است. همانطور که گفتیم این نوع از میزها از نظر کارکرد به انواع مختلفی تقسیم می شوند. برای مثال در اتاق کارکنان باید از میز پرسنلی استفاده کنید. اما ارتباط بین فضا و اندازه میز هم اهمیت دارد.

بهتر است برای فضاهای کوچک با پرسنل زیاد از میزهای چند کاربره با کشوهای بیشتر، استفاده کنید. برای اتاق مدیریت کوچک هم می توانید یک میز با سایز کوچکتر را انتخاب کنید. در واقع خود را دربند استانداردهای رایج برای خرید میز اداری نکنید.

انتخاب بهترین متریال برای میز

این روزها فلز کمتر برای ساخت مبلمان اداری استفاده می شود. با این حال برای ساخت برخی از قسمت های میز اداری شرکتی مثل پایه مناسب است. برای اتاق کنفرانس و اتاق مدیریت چوب بهترین متریال و برای اتاق کارکنان، MDF مناسب ترین ماده است. توجه داشته باشید که وزن کم برای جابجایی بهتر مبلمان اداری اهمیت زیادی دارد.

اگر مجبورید مدام وسایل را جابجا کنید و یا به دلیل نقل مکان وسایل را از یک ساختمان به ساختمان دیگری ببرید، به سراغ متریال های سبک بروید. احتمال آسیب دیدن وسایل سبک با جابجایی کمتر است.

سخن پایانی

آنچه در این مطلب در مورد میز اداری لاکچری و لوکس گفتیم همگی کمکی برای شما بود. شرکت ها و سازمان ها فارغ از میزان اعتبار، وجهه برند و حتی کوچک یا بزرگ بودن به مبلمان اداری نیاز دارند. پس به آنها نیاز دارید و در خرید خود با دقت بیشتری به خرج دهید.