مهم ترین تفاوت های میز کارمندی و مدیریتی

میز کارمندی و مدیریتی چه تفاوت هایی دارد؟

مهم ترین تفاوت میز کارمندی و مدیریتی

تفاوت میز کارمندی و مدیریتی چیست؟ اغلب مردم تصور می کنند میزهای مدیریتی و کارمندی با یکدیگر فرقی ندارند به این دلیل که هر دو در زیر مجموعه میزهای اداری قرار دارند. بله، درست است که که هر دو در دسته میز های اداری قرار دارند اما نسبت به کارایی که هر کدام دارند با یکدیگر متفاوت هستند. در این مقاله به صورت مختصر و مفید شما را با کارآیی و تفاوت میز کارمندی و مدیریتی آشنا می کنیم.

هر کدام از میزهای اداری بنا بر نیاز و حرفه کاربر طراحی و تولید شدند. میز کارمندی متناسب با نیاز و حرفه کارمند و میز مدیریتی هم متناسب با نیاز یک مدیر طراحی می شود. بنابراین قطعا در طراحی این دو میز تفاوت هایی چه از نظر ظاهری و چه از نظر کاربرد وجود دارد.

هنگام مراجعه به یک اداره اگر با دقت بیشتری به میز افرادی که به آنها مراجعه می کنید نگاه کنید، متوجه تفاوت های ظاهری آن خواهید شد. انتخاب درست میز برای هر فرد، متناسب با مسئولیتی که دارد باعث می شود تا فرد هنگام کار احساس خستگی نکند. در نتیجه راندمان کاری شرکت بالا می رود.

بیشتر بخوانید: ۷ مدل میز مدیریتی مدرن | همراه با تصاویر و ویژگی ها

تفاوت میز کارمندی و مدیریتی از نظر ابعاد

برای ایجاد شرایطی راحت، باید به اندازه و ابعاد استاندارد هر میز توجه کافی شود. به دلیل محدودیت فضا برای هر کارمند نمی توان از میزهای بزرگ استفاده کرد. به همین دلیل میزهای کارمندی از میزهای مدیریت کوچک‌تر هستند.

طول استاندارد میزهای کارمندی بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ سانتی‌متر و عرض آنها ۶۰ تا ۷۵ سانتی‌متر می باشد. اما طول میز مدیریت ممکن است بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ سانتی‌متر متغییر باشد. ارتفاع میز کارمندی و مدیریتی نیز می تواند بین ۷۵ تا ۷۶ سانتی‌متر باشد

به طور کلی، یک تفاوت میز مدیریت و میز کارمندی اینست که میز مدیریتی نسبت به سایز میزها ابعاد بزرگ تری دارد. به این دلیل که مدیر بتواند حتی با وجود قرار دادن لوازم ضروری مانند رایانه، کاتالوگ و … باز هم فضای کافی برای سایر وسایل داشته باشد.

بیشتر بخوانید: مهمترین نکات در طراحی اتاق مدیریت

ابعاد میز کارمندی در مقایسه با میز مدیریتی

تفاوت میز مدیریتی و میز کارمندی از نظر رنگ

یکی از مهم ترین تفاوت هایی که بین میز کارمندی با میز مدیریتی مدرن وجود دارد، رنگ بندی آن می باشد. در طراحی میزهای کارمندی اغلب از رنگ های روشن استفاده می کنند. چرا که هم فضا دلبازتر به نظر می رسد و هم منجر به خستگی و کاهش انرژی کارمندان و مراجعین نمی شود. اما در طراحی میزهای مدیریتی اغلب از رنگ های تیره استفاده می شود. به این دلیل که استفاده از این رنگ در میز مدیریتی، به خوبی حس اعتماد و قدرت را به کارمندان و مراجعین القا می کند.

بیشتر بخوانید: ویژگی های مهم در انتخاب میز مدیریتی

رنگ تیره میزهای مدیریتی

متریال استفاده شده در میز کارمندی و مدیریتی

یکی دیگر از تفاوت های میز مدیریتی و کارمند، متریال استفاده شده در آن است. از میز کارمندی نسبت به میز مدیریت بیشتر استفاده می شود و همچنین انواع لوازم بر روی آن قرار می گیرد. به همین دلیل ضد خش بودن و انسجام متریال صفحه رویی میز کارمندی اهمیت بیشتری دارد.

به طور معمول میزهای کارمندی از چوب، فلز و شیشه ساخته می شوند. لازم به ذکر است که استفاده از شیشه به دلیل قیمت بالایی که دارد پیشنهاد نمی شود. اما ام دی اف یکی از بهترین محصولات مصنوعی است که استفاده از آن در میزهای اداری مرسوم شده است. برای چهارچوب میزهای کارمندی اغلب ازام دی اف، آهن و آلومینیوم استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اصول طراحی فضای اداری مینیمال

متریال میز کارمندی در مقایسه با میز مدیریتی

صفحه میز مدیریتی ممکن است چوبی، ام دی اف و یا با شیشه شفاف یا شیشه بک پینت باشد. قطعا متریال ام دی اف برای میز مدیریت از هر متریال دیگری بهتر و با دوام تر است بنابراین ارزش هزینه کردن را دارد. ترکیب متریال ام دی اف با پروفیل آلومینیومی کلاس و کیفیت خاص خودش را دارد و به همین دلیل است که میان مدیران محبوبیت خاصی دارد.

میز مدیریتی با پروفیل آلومینیومی علاوه بر دوام بالایی که دارد استایل بی نظیری دارد و تمیز کردن آن هم نسبت به سایر میزها راحت تر می باشد. اگر به دنبال میز مدیریتی با کاربرد بیشتر و مدرن تر هستید، مناسب ترین میز برای شما میز مدیریتی است که ترکیبی از ام دی اف و پروفیل آلومینیومی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: صندلی اداری مناسب چه ویژگی هایی باید داشته باشد

متریال میز مدیریتی در مقایسه با میز کارمندی

تفاوت های مهم میز کارمندی و مدیریتی

  • مهم ترین تفاوت میز کارمندی و میز مدیریتی به قیمت آن ها مربوط می شود. همانطور که گفتیم میز مدیریت بزرگ‌تر از میز کارمندی می باشد و طبیعتا فضای بیشتری را اشغال می کند. همچنین ابهت و جلوه بیشتری دارد. بنابراین قیمت آن نیز بالاتر از میز کارمندی خواهد بود.
  • دسته ای از میزهای کارمندی هستند که بیش از ۱ کارمند می توانند از آن استفاده کنند. به این دسته از میزها میزهای گروهی می گویند که طراحی خاص و متفاوتی نسبت به میز مدیریتی دارند.
تفاوت میز گروهی با میز مدیریتی در طراحی
  • میز کارمندی در حین زیبایی بهتر است سبک باشد تا هنگام جا به جایی مشکلی ایجاد نکند.
  • در طراحی میز کارمندی باید به در نظر گرفتن یک جای مخصوص برای کیس توجه شود. همچنین بهتر است با استفاده از فایل ها و کمد های درب بسته شرایط راحت تری را برای نگه داری مدارک و اسناد ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: نیم ست اداری و تاثیر آن در مدرن کردن اتاق مدیریت

استفاده از فایل در کنار میز کارمندی

همین تفاوت بین میز مدیریت و کارمندی است که باعث زیبایی و منحصر به فردی هر کدام از میزهای اداری می شود. پس اگر به دنبال محصولات اداری خاص، مدرن و متفاوت هستید مناسب ترین گزینه برای شما محصولات اداری مرانتی می باشد.

توجه به همین تفاوت ها و ظرافت ها در طراحی میزهای مدیریتی و اداری موجب موفقیت و پیشرفت چشمگیر مرانتی شده است. با مراجعه به صفحه محصولات مرانتی می توانید میزها کارمندی و مدیریتی را مقایسه، بررسی و سپس خرید کنید.