در طراحی میز مدیریتی و کنفرانس به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

انتخاب میز مدیریتی

ویژگی های مهم در انتخاب میز مدیریتی

میز مدیریت و کنفرانس یکی از انواع میزهای اداری می باشد با این تفاوت که طراحی آن باید به گونه ای باشد که مراجعه کننده به محض ورود به اداره بتواند جایگاه مدیر را از سایر کارمندان تشخیص دهد. بنابراین میز مدیریتی ویژگی های زیادی دارد که هنگام خرید باید به آنها توجه کنید و ما در این مقاله مرانتی سعی داریم شما را با این ویژگی ها آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: ۷ مدل میز مدیریتی مدرن | همراه با تصاویر و ویژگی ها

میز مدیریتی و کنفرانس مناسب فضای اداری

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که مشتریان و یا همکارانی که برای اولین بار به اداره شما می آیند اول از هر چیز با دکوراسیون و تناسب مبلمان اداری شما و هارمونی که در فضا ایجاد کرده است، ارزش و اعتبار برند شما را می سنجند. به همین دلیل است که انتخاب مبلمان اداری به ویژه میز مدیریتی یکی از مهم ترین دغدغه های مدیران می باشد.

هنگام خرید میز مدیریتی باید به نوع کاربری، اهداف دکوراسیون اداری، سبک کلی مبلمان اداریو ویژگی هایی که یک میز مدیریتی ایده آل باید داشته باشد توجه کنیم تا میزی مناسب را برای فضای اداری خود تهیه کنیم.

بیشتر بخوانید: مهمترین نکات در طراحی اتاق مدیریت

طراحی میز مدیریتی و انواع آن

میز مدیریتی و کنفرانس انواع و مدل های گوناگون و متنوعی دارند از جمله سلطنتی، مدرن، کلاسیک و سنتی.

اینکه کدام یک از این مدل ها برای فضای اداری شما مناسب است، بستگی به سبک دکوراسیون اداری شما دارد. اگر سایر مبلمان اداری خود را به سبک سلطنتی انتخاب کرده اید میز مدیریت سلطنتی و یا اگر مدیری جوان هستید و طرفدار سبک مدرنیته، بهتر است مبلمان اداری مدرن تهیه کنید.

انواع میزهای مدیریتی

ویژگی هایی که یک میز مدیریت را به میزی ایده آل و مناسب تبدیل می کند

میز مدیریت باید علاوه بر زیبایی و چشمگیر بودن، از نظر کاربری نیز امکانات لازم برای کاربر را فراهم کند. در ادامه تمام ویژگی هایی که باید میز مدیریتی و کنفرانس شما داشته باشد تا خرید مطمئن تری را تجربه کنید بررسی خواهیم کرد:

ابعاد مناسب برای انتخاب طراحی میز مدیریتی

به طور کلی طراحی میز مدیریتی و کنفرانس به نسبت میزهای اداری و کارشناسی بزرگ‌تر است. به این دلیل که شرایط کاری متفاوت مدیر به گونه ای ایجاب می کند که او همواره باید غیر از وسایل روزانه کار خود، قسمتی از میز خود را به قرار دادن وسایل ضروری همچون کاتالوگ، رایانه، تقویم و گاهی لوگو شرکت اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: مهمترین تفاوتهای میز کارمندی و مدیریتی

ویژگی های میز مدیریتی مناسب

بنابراین ابعاد و اندازه ی میز مدیریتی شما باید متناسب با بزرگی و کوچکی فضای اتاق مدیریت شما باشد تا زیبایی و کارایی خود را از دست ندهد. برای انتخاب میز مدیریتی با ابعاد مناسب بهتر است با کارشناسان و افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: اصول طراحی فضای اداری مینیمال

ارتفاع میز مدیریت

رعایت اصول ارگونومی در طراحی تمام میزهای مدیریتی و کنفرانسی موضوع بسیار مهم و حائز اهمیتی می باشد. ارتفاع میز مدیریت نباید انقدر بلند باشد که مدیر نتواند به راحتی به وسایل روی میز دسترسی داشته باشد و نباید به قدری کوتاه باشد که ناچار شود خم شود.

رنگ مناسب در طراحی میز مدیریتی

قطعا رنگ میز مدیریت شما باید متناسب با سبک سایر مبلمان اداری و دکوراسیون اداری شما باشد. لازم به ذکر است که اغلب مدیران برای نشان دادن ابهت و قدرت خود، رنگ های تیره مانند قهوه ای تیره و یا مشکی را ترجیح می دهند.

رنگ مناسب میز مدیریتی

استحکام، دوام و کیفیت میز مدیریتی و کنفرانس

یکی از مهم ترین ویژگی های میز مدیریت استحکام و دوام آن است که باید هنگام خرید به آن توجه کنید. چرا که اگر میز مدیریتی با کیفیت بالا تهیه کنید تا سالیان طولانی نیاز به تعویض آن نخواهید داشت. شاید هزینه میز مدیریتی با کیفیت، کمی بیشتر از سایر میزهای اداری باشد اما خیالتان راحت است که برای مدت طولانی از آن استفاده خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: صندلی اداری مناسب چه ویژگی هایی باید داشته باشد

کیفیت میز مدیریتی

میز مدیریتی با کارمندی چه تفاوتی دارد؟

همانطور که گفتیم، هم میز مدیریتی و کنفرانس و هم میز کارمندی در دسته میزهای اداری قرار دارند و تنها در سایز، قیمت و کاربرد با یکدیگر تفاوت دارند. میز مدیریتی به دلیل کاربردی که برای مدیر دارد ابعاد بزرگ تری دارد بنابراین قطعا قیمت آن بیشتر خواهد بود. تفاوت میز کارمندی و مدیریتی را در مطلب دیگری دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: نیم ست اداری و تاثیر آن در مدرن کردن اتاق مدیریت

تفاوت میز مدیریتی با میز کارمندی

صندلی مناسب میز مدیریت و کنفرانس

یک مدیر ساعات طولانی را در محل کار خود سپری می کند و پشت صندلی مدیریتی خود می نشیند. به همین دلیل است که  در انتخاب صندلی اداری مناسب، حساسیت بیشتری نشان می دهند.

یکی از مواردی که هنگام خرید صندلی مناسب برای میز مدیریتی خود باید به آن توجه کنید، ارگونومیک و یا طبی بودن آن است. صندلی از نظر ارگونومیک مناسب است که از کمر، گردن و ستون فقرات کاربر به خوبی محافظت کند. بنابراین هنگام انتخاب و خرید آن به دسته های صندلی، تکیه گاه، ارتفاع نشیمنگاه و طول و عرض آن دقت کنید.

صندلی مناسب میز مدیریتی

مورد دیگری که اغلب مدیران هنگام انتخاب طرح میز کنفرانسی و مدیریتی به آن اهمیت می دهند روکش آن است. برای روکش صندلی هم می توان از روکش پارچه ای و هم می توان از روکش چرمی استفاده کرد. البته روکش چرمی میان مدیران محبوبیت بیشتری دارد و علت آن دوام و استحکام آن نسبت به روکش پارچه ای می باشد.

صندلی میز مدیریتی

همانطور که در این مقاله گفتیم، هنگام انتخاب و خرید میز مدیریتی باید به تناسب آن با دکوراسیون اداری، ابعاد و اندازه های استاندارد آن، رنگ، دوام، کیفیت و ظاهر زیبای آن توجه کنید. گروه طراحان مرانتی با استفاده از بهترین متریال موجود در بازار میزهایی با کیفیت و دوام بالا طراحی و تولید می کنند.

اگر قصد طراحی میز مدیریتی و کنفرانس زیبا و شیک را دارید می توانید به صفحه محصولات مرانتی مراجعه کنید و با کارشناسان آنها مشورت کنید تا مناسب ترین میز مدیریت را انتخاب و تهیه کنید.