بهترین راه جابجایی یا نصب پارتیشن اداری چیست؟

راه های نصب و جابجایی پارتیشن اداری

بهترین راه نصب یا جابجایی پارتیشن

اگر پارتیشن اداری خود را تهیه کردید و به فکر نصب و یا جابجایی آن در دفتر کار خود هستید، این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله مبلمان اداری با  مراحل نصب و جابجایی پارتیشن اداری و نکات مهم و کاربردی آن آشنا خواهید شد.

امروزه مدیران به منظور ایجاد آزادی عمل بیشتر در دکوراسیون داخلی، صرفه جویی در هزینه ها، ایجاد اتاق هایی مستقل و عایق صدا، جداسازی محیط و … از پارتیشن های اداری استفاده می کنند. این کار مزایای بسیار زیادی برای آنها دارد مانند: افزایش جذابیت و حرفه ای بودن محیط کار، افزایش حس تمرکز در کارکنان، مقرون به صرفه بودن و .. . در ادامه با شرکت مبلمان اداری مرانتی همراه باشید تا بیشتر به روش نصب پارتیشن اداری بپردازیم.

نصب پارتیشن اداری

مراحل نصب پارتیشن های اداری

پارتیشن های اداری انواع متفاوتی دارند. مثلا پارتیشن تک جداره ، پارتیشن دو جداره از جنس شیشه، ام دی اف، چوب وپارتیشن های فریم لس و…

هر یک از این پارتیشن ها نحوه نصب مخصوص خود را دارند که باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. اما یک سری نکات کلی درباره مراحل نصب باعث می شود با خیال راحت تر نصب پارتیشن های شرکت را به نیروهای متخصص بسپارید:

  • قبل از هر چیز از پاکیزگی محل نصب پارتیشن خود اطمینان خاطر حاصل کنید. چرا که محل مورد نظر شما باید عاری از هرگونه رطوبت و گرد غبار باشد.

 به طور کلی، سطوح مورد نظر شما برای نصب پارتیشن اداری باید فاقد هرگونه اختلال پیش زمینه ای باشد. چرا که این اختلالات اگر قبل از نصب رفع نشوند، بعد از نصب پارتیشن به ویژه پارتیشن های شیشه ای مشکل ساز خواهند شد.

  • دومین و مهمترین مرحله، مرحله ی اندازه گیری محیط است. نصاب پارتیشن ها به منظور دقت در اندازه گیری از ابزاری نظیر متر لیزری، تراز لیزری و … استفاده می کنند.

به این دلیل این مرحله مهم ترین مرحله نصب پارتیشن شیشه ای اداری است که اگر نصاب محیط شما را دقیق اندازه گیری نکند، بدون شک در نصب پارتیشن اداری شما دچار مشکل می شود.

  • نکته قابل توجه قبل از انتخاب پارتیشن تک جداره و دو جداره اداری این است که از دیدگاه و نظرات افرادی که پارتیشن اداری تهیه و نصب کردند و یا حتی کسانی که در زمینه جابجایی پارتیشن اداری تجربه دارند، استفاده کنید.

 سپس می توانید با بررسی و مقایسه ی جنس، بافت و قیمت و طرح های پارتیشن های اداری، مناسب ترین پارتیشن را برای فضای اداری خود انتخاب و تهیه کنید. در نتیجه محل کار خود را به فضایی مدرن، شیک و حرفه ای تبدیل کنید.

  • پس از انتخاب طرح مورد نظر، فرآیند ساخت آن آغاز می شود. سپس نوبت به مرحله مونتاژ و نصب پارتیشن های اداری می رسد که مهم ترین مرحله ی آن است و باید توسط نیروهای متخصص و آموزش دیده صورت گیرد.

نصب پارتیشن شیشه ای اداری در ابتدا با کمک پیچ و مهره ها آغاز می شود. استفاده از پیچ و مهره های مخصوص، در ایمنی محیط اداری شما نقش بسزایی دارد. افراد متخصص در این زمینه، قبل از نصب و حتی از قبل از مرحله طراحی تمام موارد ایمنی را بررسی می کنند تا جانمایی پارتیشن ومحصولات، تداخلات برقی و مکانیکی نداشته باشد.

مراحل نصب و جابجایی پارتیشن اداری

اغلب افرادی که از پارتیشن های اداری استفاده می کنند، اما قصد تغییر دکوراسیون و یا جابجایی پارتیشن اداری خود را دارند تصور می کنند چون در ساخت پارتیشن ها از MDF استفاده شده است پس وزن آن بسیار سنگین است و امکان جابجایی و نصب مجدد آن وجود ندارد. این باور کاملا غلط است.

زیرا متریالی که در پارتیشن های اداری MDF استفاده می شود نسبت به سایر متریال های موجود در بازار دارای وزن سبک تری می باشد. بنابراین جابجایی و نصب آنها راحت تر و کم هزینه تر از آن چیزی است که شما تصور می کنید.

البته هر یک از انواع پارتیشن های اداری ویژگی های خاص خود را دارند. به طور مثال پارتیشن های شیشه ای که در انواع متفاوت رنگی، مات و سکوریت تولید می شوند جابجایی راحتی دارند. همچنین هزینه نصب آنها هم نسبت به سایر پارتیشن های اداری کمتر و به صرفه تر می باشد.

نکات مهمی که در رابطه با جابجایی یا نصب پارتیشن های اداری باید بدانید:

  1. پارتیشن های چوبی به دلیل ویژگی های خاصی که دارند نباید در محیط های مرطوب نصب شوند. بررسی این موضوع بر عهده نصاب پارتیشن های اداری و کارشناسان آن می باشد.
  2. در طراحی و ساخت برخی از پارتیشن های شیشه ای یا پارتیشن فریم لس از یراق آلات به منظور زیباتر نمودن محیط های اداری، استفاده شده است. به همین دلیل بهتر است نصابی با تجربه و حرفه ای آن را نصب کند تا به یراق آلات متصل به شیشه آسیبی وارد نشود.
  3. یکی دیگر از مزایای کمک گرفتن از تیم متخصص نصب پارتیشن مرانتی، این است که نصاب می تواند در تغییرات مورد نیاز و یا ترمیم نقاط آسیب دیده پارتیشن، شما را راهنمایی کند.
  4. توصیه ما این است که همان افرادی که  پارتیشن اداری شما را ساختند، مراحل نصب آن هم به عهده بگیرند چرا که آنها بهتر از هر فرد دیگری بر اندازه های محیط شما تسلط دارند.

آیا نصب پارتیشن اداری بدون کمک گرفتن از نیروهای متخصص امکان پذیر است؟

اگر قصد دارید پارتیشن اداری خود را خودتان نصب کنید، باید یک سری نکات را بدانید:

  • قبل از هر چیز، تمام تجهیزاتی که برای انجام این کار لازم دارید را آماده کنید. تجهیزاتی شامل: پیچ گوشتی، پیچ  و مهره، آچار آلن، دریل، متر و تراز لیزری
  • قطعا ۱ نفر به تنهایی نمی تواند پارتیشن را نصب کند. بنابراین حتما ۲-۳ نفر نیروی کمکی در کنار خود داشته باشید.
  • بعد از انتخاب متریال مناسب، نوبت به مرحله ی پیچیده نصب پارتیشن می رسد. در ابتدا باید قطعات انتخابی را توسط آچار و پیچ گوشتی در سقف و یا دیوار قرار داده و نصب کنید. پس از آن ستون ها را در جای خود قرار داده و شروع به نصب قیدها می کنید. در نهایت قطعات و پنل های چوبی یا شیشه ای را در جای خود قرار می دهید.

نصب یا حتی جابجایی پارتیشن های اداری مراحل دشوار و پیچیده ای ندارد. اما همانطور که گفتیم تنها در صورت بروز کوچک ترین خطای محاسباتی، پارتیشن ساخته شده بلا استفاده می شود. مهم تر از آن، منجر به اتلاف وقت و هزینه شما می شود.

 بنابراین هوشمندانه ترین راه نصب یا جابجایی پارتیشن های اداری، سپردن آن به نیروهای متخصص و مجرب در این زمینه می باشد.

نصب پارتیشن اداری توسط نیروهای متخصص

برآورد هزینه های نصب پارتیشن های اداری

به طور کلی هزینه نصب پارتیشن های اداری به نوع و مدل، متراژ، ارتفاع و … بستگی دارد. برخی از مدل ها به دلیل سادگی مدلشان، مراحل نصب و یا جابجایی پیچیده ای ندارند. اما برخی مدل ها به دلیل ریزه کاری هایی که دارند پروسه نصب را به پروسه ای زمان بر و دشوار تبدیل می کنند.

 بنابراین به میزان بالا رفتن زمان مصرفی و نیروهای اضافی، هزینه های نهایی هم بالا خواهند رفت. به عنوان مثال استفاده از کرکره در پارتیشن های دو جداره جهت تنظیم نور، استفاده از انواع یراق آلات، استفاده از آیتم هایی مانند درب و … هزینه پارتیشن سازی شما را قطعا افزایش می دهد.

هزینه نصب پارتیشن اداری

با خواندن این مقاله متوجه شدیم که پارتیشن های اداری سبک، زیبا و بسیار کاربردی هستند. به راحتی جابجا می شوند و مجددا نصب می شوند. اما نصب پارتیشن های اداری بسیار مهم است. در صورتی که فردی عادی اقدام به نصب آن بکند ممکن است به پارتیشن آسیب برساند.

بنابراین اگر قصد دارید پارتیشن اداری خود را جابجا کنید و یا حتی برای بار اول آن را نصب کنید، حتما از نیروهای متخصص و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.