در طراحی اتاق مدیریت چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

نکات مهم در طراحی اتاق مدیریت

نکات مهم طراحی اتاق مدیریت

دکوراسیون اداری اتاق مدیریت چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ همه می دانیم که یکی از مهم ترین اتاق های هر اداره ای، اتاق مدیریت آن است. بنابراین دکوراسیون اداری شیک و طراحی آن نیازمند دقت و توجه به یک سری نکات و اصول کلی می باشد. در این مقاله شرکت مبلمان اداری مرانتی سعی داریم طراحی اتاق مدیریت کلاسیک و مدرن را از دید مراجعین، کارمندان و خود مدیر بررسی کنیم و همچنین شما را با مهم ترین نکات و اصول طراحی اتاق مدیریت آشنا کنیم.

دکوراسیون اداری اتاق مدیریت از نگاه مراجعه کنندگان

مهم ترین نکته این است که طراحی اتاق مدیریت باید به گونه ای باشد که مراجعه کننده هنگام ورود به اتاق، تفاوت آن را با سایر بخش ها و اتاق های فضای اداری شما به خوبی درک کند. نحوه چیدمان مبلمان اداری در اتاق مدیر باید به گونه ای باشد که مراجعه کننده متوجه شود که در اتاق بالاترین فرد مجموعه حضور دارد و شاخص بودن فرد روبه روی خود را به خوبی متوجه شود.

دغدغه هر مدیر موفق و با تجربه ای ایجاد حس اعتماد نسبت به شرکت و خدمات آن است. بنابراین جدا از طرز برخورد و صحبت های شخص مدیر، دکوراسیون داخلی و طراحی اتاق مدیریت نیز در القای حس اعتماد و اطمینان در مشتری نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

توجه به جزییات اتاق مدیریت اعم از میز مدیریت ، صندلی مدیریت،دکوراسیون و….امری بدیهی است. به طور مثال از دیدگاه مراجعین، یک صندلی مدیریتی بلند و پرابهت به مشتری می گوید که با یک مدیر قدرتمند که قواعد و اصول خاص خودش را دارد روبه رو ست.

اهمیت صندلی مدیریتی در طراحی اتاق مدیریت

دکوراسیون اداری شیک و نظر کارکنان

همانطور که می دانید کارمندان یک مجموعه بیش از مراجعین در اتاق مدیریت حاضر می شوند. درسته که اغلب مدت کوتاهی را جهت درخواست های اداری، گزارشات و پیگیری امور در اتاق مدیریت سپری می کنند اما در همان مدت کوتاه هم، بسیار مهم است که انرژی و انگیزه لازم را دریافت کنند. از دیدگاه کارمندان، دکوراسیون اداری اتاق مدیریت باید به گونه ای باشد که علاوه بر ایجاد حس نزدیکی با مدیر مجموعه، نشان دهنده قدرت و صلابت مدیر نیز باشد.

طراحی اتاق مدیریت از دیدگاه مدیران

یکی از مهم ترین اتاق های هر مجموعه ای اتاق مدیریت می باشد. یک مدیر بیش از هر فرد دیگری زمان خود را در این اتاق سپری می کند. بنابراین لازم است که این اتاق با بالاترین کیفیت و به شکل منحصر به فرد و خاصی طراحی بشود.

در طول روز مدیر یک مجموعه ی موفق، علاوه بر برگزاری جلسات مهم درون سازمانی با کارمندانش، پذیرای میهمان ها و افراد مهمی از سایر سازمان ها نیز می باشد. قطعا این موضوع به تنهایی انرژی زیادی از مدیر یک مجموعه می گیرد. دکوراسیون اداری اتاق مدیریت باید به گونه ای باشد که یک مدیر در تمام ساعات روز انگیزه و انرژی لازم برای اجرای امور شرکت را داشته باشد تا بتواند انرژی بالای خود را به کارمندان و میهمانان هم منتقل کند.

بیشتر بخوانید: ویژگی های مهم در انتخاب میز مدیریتی

طراحی اتاق مدیریت از دیدگاه مدیر مجموعه

نکات مهم و اساسی در رابطه با دکوراسیون داخلی و طراحی اتاق مدیریت

دکوراسیون اداری شیک و نحوه چیدمان مبلمان اداری تا حد زیادی به سلیقه مدیر بستگی دارد. اما لازم به ذکر است که اگر این موضوع را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید. آنها اتاق شما را با رعایت اصول و استانداردهای طراحی و کاربری فضا، طراحی می کنند. سپس خواهید دید که تا چه حد فضای کاری و راندمان مجموعه شما متفاوت خواهد بود. در ابتدا دو نوع فضای متفاوت را در نظر می گیریم و مطابق آن راهکارهایی به شما ارائه می دهیم:

بیشتر بخوانید: اصول طراحی فضای اداری مینیمال

دکوراسیون اتاق اداری کوچک

  • میز مدیریتی مدرن، صندلی، مبلمان راحتی، کردنزا همگی به موازات یکدیگر قرار گیرند. بدین ترتیب فضای داخلی اتاق شما بزرگ‌تر جلوه می کند.
  • بهتر است از چوب مرغوب در دکوراسیون اتاق مدیریت استفاده شود تا منجر به ایجاد حس مدرن و شیک بودن محیط شود.
  • دکوراسیون اتاق اداری کوچک به دلیل کمبود فضا، برای برقراری جلسات و یا پذیرایی از میهمانان می توان میز جلسات به ابعاد ۴ الی ۶ نفره را به میز مدیریتی متصل کرد. بدین ترتیب در استفاده از فضا هم صرفه جویی خواهید کرد.
میز مدیریتی مناسب فضای کوچک

فضاهای بزرگ اتاق مدیریت

  • چیدمان مبلمان اداری در اتاق مدیریت به گونه ای باشد که نقاط مختلف اتاق از حالت خلا و بی حسی خارج شود.
  • برای دکوراسیون اداری اتاق مدیریت استفاده از میزهای مدیریتی طویل و صندلی های بزرگ چرمی بسیار مناسب این گونه فضاها هستند.
  • بهتر است بیشتر از تناژ رنگی روشن استفاده شود. همچنین استفاده از فلز و شیشه در نقاط مختلف اتاق فضا را به فضایی مدرن تبدیل می کند.
  • استفاده از پارتیشن شیشه ای در طراحی اتاق مدیریت، منجر به شکست نورمی شود. همین موضوع جلوه خاص و جذابی به اتاق می دهد.
فضاهای بزرگ اتاق مدیریتی

بیشتر بخوانید: صندلی اداری مناسب چه ویژگی هایی باید داشته باشد

در طراحی اتاق مدیریت بهتر است از چه رنگ هایی استفاده شود؟

یک مدیر در طول روز ساعات زیادی را پشت میز مدیریتی خود نشسته و با کامپیوتر سر و کار دارد. نوری که از طریق مانیتور به چشم می رسد پس از مدتی موجب خستگی چشم می شود. یک مدیر نیاز دارد هر چند دقیقه یک بار به فضای اطراف خود نگاه کند. اینکار باعث می شود آرام شود و چشم هایش اذیت نشوند.

بنابراین این موضوع که در طراحی اتاق مدیریت از چه رنگ هایی استفاده شود تا موجب حفظ تمرکز و انرژی مدیر و مراجعین شود، بسیار موضوع حائز اهمیتی می باشد. طبق گفته پژوهشگران استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون اداری قابلیت مطالعه کردن را افزایش می دهد. همچنین موجب حس شادابی و سرزندگی در فرد می شود. بنابراین استفاده از گیاهان در اتاق در روحیه مدیر، کارمندان و مراجعین معجزه می کند.

انتخاب رنگ مناسب در طراحی اتاق مدیریت

رنگ سفید از دیگر رنگ های مناسب جهت استفاده در طراحی اتاق مدیریت کلاسیک می باشد. چرا که نشانه وضوح و شفافیت در کار است. معمولا از این رنگ برای دیوار ادارات استفاده می کنند. اما لازم است بدانید که اغلب افرادی که بیش از حد از رنگ سفید در دکوراسیون استفاده می کنند، بعد از مدتی نسبت به تغییر رنگ محیط موضع سرسختانه ای می گیرند.

رنگ قهوه ای از رنگ هایی است که استفاده از آن در طراحی مبلمان اداری بسیار متداول و محبوب می باشد. یکی از موارد بسیار مهم برای مدیران ارشد و روسا، اعتبار بخشی به محیط کاری خود می باشد. برای دستیابی به این هدف باید بدانند که با استفاده از رنگ قهوه ای تیره یا قهوه ای روشن (نسکافه ای) در دکوراسیون اداری به خوبی می توانند احساس اعتماد را به کامندان و مراجعه کنندگان القا می کنند.

بیشتر بخوانید: نیم ست اداری و تاثیر آن در مدرن کردن اتاق مدیریت

مبلمان مناسب اتاق مدیریت

اولین آیتمی که در دکوراسیون اداری اتاق مدیریت اهمیت دارد، میز مدیریتی می باشد. بهتر است بدانید که یک میز کار که فضای محدودی را در اختیار شما قرار می دهد و باعث شلوغی می شود، اصلا جلوه خوبی ندارد. بنابراین مهم است که شما میزی تهیه کنید که بتوانید به راحتی تمام لوازم ضروری خود را روی آن قرار دهید. این موضوع نه تنها از شلوغی و به هم ریختگی فضای اطراف شما جلوگیری می کند بلکه منجر به افزایش اعتماد به نفس شما می شود.

میز مدیریتی مناسب

برای برخی از مدیران مهم است که حتما در اتاق خود فضایی را برای نشستن مراجعین فراهم کنند تا راحت تر بتوانند از آنها پذیرایی کنند. برای دستیابی به این هدف بهترین گزینه استفاده از مبلمان راحتی در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت می باشد. این کار باعث می شود تا مراجعین شما احساس معذب بودن نداشته باشند. حتی در جلسات طولانی هم بدون اینکه ذره ای اذیت شوند بر روی مبل راحتی رو به روی شما بنشینند.

مبلمان راحتی اتاق مدیریت

استفاده از کردنزا و فایل های درب بسته در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت

برای برقراری نظم بیشتر می توان از کردنزا یا همان فایل ها و قفسه های ست میز مدیریتی استفاده کرد. با اینکاراسناد مهم در جایی مناسب به صورت منظم قرار داده می شوند. همچنین دسترسی به آنها برای مدیر راحت تر می شود. از همه مهم تر زیبایی ظاهری محیط اتاق را دو چندان می کند.

استفاده از کردنزا در طراحی اتاق مدیریت

استفاده از لوازم دکوری و اکسسوری های جذاب در طراحی اتاق مدیریت

تصور اغلب مردم از اتاق مدیریت، یک اتاق خشک و بسیار رسمی می باشد. اما شما می توانید با استفاده از لوازم دکوری مدرن به آنها نشان دهید که اتاق مدیریتی شما متفاوت از هر اتاقی است که تا به حال تصور می کردند. به طور مثال می توانید از لوازم دکوری مانند انواع کتابخانه یا تابلو های هنری شیک استفاده کنید. بدین ترتیب اتاق از آن حالت رسمی بودن تا حدی خارج می شود.

استفاده از اکسسوری های مدرن در طراحی اتاق مدیریت

در طراحی اتاق مدیریت کافیست کمی خلاقیت به اصول کلی اضافه شود تا شاهد تفاوت هایی زیبا و چشمگیر باشید. دلیل موفقیت طراحان حرفه ای مرانتی نیز همین خلاقیت ها و ایده های نابی می باشد که در طراحی هایشان قابل مشاهده است. تیم طراحان مرانتی با رعایت تمامی نکات در طراحی هایشان، اتاق مدیریتی شما را به فضایی مدرن،صمیمانه و شیک تبدیل می کنند.